• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel

Grattis till er alla som har gått in i nya veckor, går in i v 30 i morgon fredag. Jag har börjat få ont i ryggen och är väldigt trött och har börjat läcka från brösten men annars mår jag bra iallafall. Bebisrummet är färdigt och allt är inhandlat så jag är lite rastlös på dagarna Flört

• DreamBear

Har ett problem. Köpte täcke och kudde till Spjälsängen på Barnens Hus.Köpte "Rätt start"s märke. Nöjd med valet tåga vi hem och upptäckte att påslakan och örngott inte alls passar. Kudden är mycket större och likaså täcket. Suck!

Så nu undrar jag, ni som köpt täcke och kudde till själsängen, vilket märke köpte ni?

• strössel

Kenai: Vi köpte täcket rätt start exklusive på Baby proffsen och kudde till säng och vagn från minimundus. Oftast är det så att om du köper täcke tex på ikea så passar oftast bara deras påslakan osv. Alla påslakan på babyproffsen passar till rätt start sortimentet och sen hittade jag en sida www.sovtex.se som passade till täcket och kuddarna jag har köpt.

• besony

Låter dumt att påslakan och örngott ska passa till företagets egna kuddar & täcken...Borde egentligen fungera som med vuxenlakan som passar till det mesta... Skrikandes

Vi har ett lakan-set från IKEA och ett från Coop. Täcke och kudde har vi inte ännu. Med tanke på det här, finns det överhuvudtaget någonstans kudde och täcke som passar till spjälsängslakan oavsett vart de kommer ifrån?

• strössel

Beso: Ingen aning faktiskt vi var i Ullared och tänkte köpa billiga påslakan set men inga av dom passade vårat täcke eller kudde. Fick köpa påslakan för 400 kr st rätt dyrt tycker jag.

• Shibby 78

Vi har köpt sängkläder till bebisen på Gekås, både vagn och spjälsäng. Täcken och kuddar har vi köpt från rätt start. Det är samma mått på våra saker så det passar.
    Kollade till vagnen nu, täcke 70*90 cm och kudde 28*35 cm från rätt start. Samma mått på bäddsettet från gekås.
    De bäddset vi köpt har märket babyvärlden och det är ett beige set med vita stjärnor, och ett svart set med vita moln. 

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78

Gekås har ju en del olika sorter och märken på sina sängkläder och dessutom varierande sortiment. Vi kanske bara hade tur som hittade, kanske var ett tillfälligt parti? 

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • besony

Nu har jag kollat hemma...

IKEA-setet har en örngottmått på 35x55 cm och påslakan på 110x125 cm.
    Den från Coop har örngott på 35x55 cm och påslakan på 100x130 cm.

Så kudden blir inga problem att inhandlas. Men täcket... hmm.. Obestämd

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !