• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-07-06 20:44:11 följande:
    Måste fråga er här gör ni knipövningar ? Isåfall hur ofta och hur många ?
    Jag är dålig på att göra knipövningarna. Det konstiga är att barnmorskan inte ens nämnt dem för mig. Så jag kör efter eget kunnande, hittade info på nätet. Men tycker det är svårt att veta om man gör rätt. Försöker dock göra det två gånger om dagen, på morgonen när jag vaknat och ligger i sängen och under middagsvilan. Har ingen speciell tid eller antal jag kör, utan jag gör ett par bara.
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-07-06 20:44:11 följande:
    Måste fråga er här gör ni knipövningar ? Isåfall hur ofta och hur många ?
    Gör inga knipövningar alls. Får väl köra hårt efter förlossningen
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel
    Kenai:
    Jag har heller inte fått nån info om knipövningar av min bm har oxå läst det på nätet, tycker oxå det är svårt att veta om man gör rätt.

Shibby: Tror vi alla får köra hårt efter förlossningen Flört
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-07-07 11:04:08 följande:
    När det gäller teknik så har jag hört att man ska använda samma muskler som när man kniper av en kissstråle
    Jag tycker det är jättelätt att knipa när man kissar men sen när man ska göra utan när man kissar tycker jag att jag mer spänner benen Glad gillar inte knipövningar hade varit lättare om man slapp dom Flört
  • DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-07-07 11:04:08 följande:
    När det gäller teknik så har jag hört att man ska använda samma muskler som när man kniper av en kissstråle
    Jag hört detsamma, men att man också ska "hålla in en fis". Så man kniper både fram och bak. Jag tenderar bara att spänna magen och benen Men jag gör så gott jag kan!
  • Toppenloppan

Jag hittar rätt muskler efter övning, stänger lätt av "kisstrålen" men glömmer ofta att träna

2011 ska bli ett bättre år!
  • besony

Ännu en som är dålig på det också! Knipövningar är så lätt att glömmas bort. Ibland kommer jag på det och då försöker jag knipa så gott jag kan en stund. Drömmer Blir nog hårdträning efter förlossningen förmodligen!

• Shibby 78

Mina barnmorskor har aldrig sagt att jag ska göra dom innan bf, varken nu eller under förra graviditeten. Fast det kanske är bra att göra det i förebyggande syfte?
    Efter min första förlossning gjorde jag inga heller, men jag har aldrig haft problem. Min BM sa efter förlossningen den gången, på efterkontrollen att jag hade bra knipmuskler Glad

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !