• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-06-30 10:23:55 följande:
    En "täcke-kommentar" som jag inte har faktiska belägg för utan bara en logisk tanke:

Hur i hela friden kan det vara svårare att få en tunn filt över huvudet än ett täcke???? Vad ska man då bädde in barnet i sängen med???? Känns för mig som en ny ide', alla nyfödda brukar ju bli allmänt inlindade på BB av BM.....
    Det var så jag tänkte också. Ett täcke för en nyfödd eller ett täcke för någon som fyllt ett, finns det någon skillnad när det kommer till säkerheten eller är det tjockleken som är skillnaden. Kanske en nyfödd inte behöver lika tätt täcke. Ja, jag vet inte. Det jag däremot vet är att det finns sovpåsar som man kan använda istället för täcke. Vi kommer att köpa sådana. Finns på Ikea för 129 kr. Men ett täcke blir det också att inköpa, eftersom det är ju den kalla årstiden som väntar och sedan vill jag ju kunna bädda
  • Toppenloppan

Vissa saker går det ju trend och troll i....ingen avrådde från täcka när min bästa kompis fick en prematur bebis för 3 är sen!!!
    Återkom gärna när du frågat Strössel!

2011 ska bli ett bättre år!
  • Toppenloppan

Jaha....sitter på jobbet och väntar på ett EKG på en patient.....sista passet på akuten innan FL, känns skönt!
    Tycker magen nästan exploderat i storlek sista veckan, undrar hur SF-måttet växt hos BM på torsdag.
    Annars knatar livet på, har köpt UNDERBART effektiva stödstrumpor som håller benen normalt smala och behagliga, det är svalt på jobbet så där går de bra!

Börjat klura på inredning i barnrummet, första tiden gissar jag att vi vill ha henne inne i vårt sovrum och då undrar jag om en normalstor spjälsäng inte blir väl stor???? I hennes rum finns det gott om plats....Klurigt det där tycker jag!  De små spjälsängarna/vaggorna som finns är dyra och så använder man dem kanske bara i 2-4 månader....vi får nog mäta i rummet och se! Maken har varit sjuk en vecka nu så hemma slöar vi båda i soffan och orkar inte mycket mer

Hur har ni andra det???

2011 ska bli ett bättre år!
  • Shibby 78

Här är allt hyfsat ok. Begravningen igår var ljus och fin, men tung..
    Har fått en infektion i mitt vänstra öga. Gör superont och varar, fattar inte vad det är. Har elefantben sen tågresan av allt vatten och lite feber.
    Men bebis sparkar och härjar för fullt och då glöms alla andra sorger bort. Känner vassa kroppsdelar som flyttar runt i magen, kanske armbågarna eller knäna? Mysigt iaf, för det gör ju inte allt för ont ännu. Längtar hem till Göteborg nu, saknar min man och son massor!!

Kram 

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78

Härligt Kenai! Visst är det skönt. Nu börjar man känna som att man börjar närma sig Jag går strax in i vecka 28, tiden har rusat fram det sista.

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-07-04 11:17:42 följande:
    Härligt Kenai! Visst är det skönt. Nu börjar man känna som att man börjar närma sig Jag går strax in i vecka 28, tiden har rusat fram det sista.
    Ja, tiden har verkligen rusat fram. De första veckorna var hemskt sega, fram tills man passerat vecka 12. Sedan kom nästa sega period fram till RUL men efter det så har tiden bara svichat fram. Känns skönt! Första gången jag längtat så till hösten och oktober
  • strössel

Var på v 25 kontroll idag och TUL och allt var toppen det känns helt underbart att veta att allt ser bra ut Skrattande fick en ny tid i v 29 och en tid i v 32 och så fick vi tid till föräldrautbildning den 30/8 ser fram emot allt Flört

Vi frågade om dom kunde se könet men dom vägrar att berätta så vi ger upp, vi får vänta tills den dagen då bebisen kommer.

Hur mår ni tjejer ?

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !