• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel

Shibby: Jag hittade kanske 3 filtar bara det ville jag köpa fler det blev bara en med tummen på, badbalja med ställning fanns. En kompis köper sina tvättlappar i Ullared 200 st för 20 kr minns jag rätt ? Såg en kundvagn och hon hade såna i hela vagnen och dom skulle tydligen vara super. Amningspump såg jag dom hade för 119 kr, jag hoppas dom fyller på med mer babysaker till sommaren Skrattande 

• strössel

Var på info möte igår på försäkringskassan , det var mycket info på kort tid är alldeles snurrig i huvudet nu Skrattande men jag tror man lär sig med tiden när man väl ska sitta där och välja sina dagar osv.

Hoppas ni alla har det bra !

• DreamBear

Går in i vecka 24 idag. Och har de sista två nätterna vaknat kring halv fyra och mått skit. Svagt illamående, öm i magen och en allmän sjukdomskänsla i hela kroppen. Ungefär som strax innan magsjukan ska bryta ut. Men bebben har sparkat och haft sig. Verkar vara som mest aktiv på tidig morgon. Busunge! Så jag gissar att det är därför jag vaknar och mår dåligt för att bebben puffar på alla mina organ. Brukar må bättre efter att ha kommit upp och ätit frukost och fått gjort nr 2 nämligen.

• Toppenloppan

Hej! Har varit borta några dagar eftersom vi flyttat till hus. Inget bredband här än och fullt upp! Roligt med shopping, vi har köpt en barnvagn nu på Blocket. Helt ny och oanvänd i oöppnad kartong, de som sålde den hade fått den som ersättning för en som gått sönder under en flygresa. De sålde den istället, 1500:- billigare!! Får köpa till sittdel framöver! Magen växer, v 21+ 4 idag. Känner henne nästan dagligen och ser hur magen blir helt sned när Jon lägger sig på ena sidan. Var hos BM i tisdags och hon da " du måste ha livmodern i bakvägg eftersom du känner sparkar redan nu". Det vet jag ju sedan RUL. Överallt på FL och på olika gravidsidor verkar alla känna fosterrörelser från v 16!!! Skönt när en erfaren BM tyckte jag var tidig med att känna så OROA er inte!!

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel

Loppanlängtan: Gillade din sista mening då jag inte känner så mycket har livmodern i framvägg, gick in i v 23 idag grattis till barnvagnsköp vad blev det för fint ?

• DreamBear

Här har också köpts en barnvagn. En svart Emmaljunga Edge Duo -09. Fick tag på den på Blocket för bara 3000:- så vi slog till direkt. Känns dock väldigt overkligt att ha en vagn i huset, har fortfarande inte fattat att jag har en bebis i magen. Så det känns lite som, varför står det en vagn här?

• strössel
    DreamBear skrev 2011-06-17 11:21:26 följande:
    Här har också köpts en barnvagn. En svart Emmaljunga Edge Duo -09. Fick tag på den på Blocket för bara 3000:- så vi slog till direkt. Känns dock väldigt overkligt att ha en vagn i huset, har fortfarande inte fattat att jag har en bebis i magen. Så det känns lite som, varför står det en vagn här?
    Kul med barnvagns köp , jag tror vi alla har köpt en barnvagn här i tråden nu. Min står dock kvar i butiken tills bebisen har kommit ut. Men det är så skönt att ha bockat av lite på inköpslistan Skrattande
  • Shibby 78

Vår vagn är ju köpt med men har inte kommit ännu. Igår gick jag in i vecka 25! Den sista tiden har gått fort, kan inte fatta att det redan är sommar oxå. Ska jobba tre veckor till sen är det semester, men det blir inga fulla veckor då det är midsommar nästa helg och begravning fredagen efter. Har hAndlat en liten rosa babyklänning med vita strumpbyxor till, första flickplagget Tänker dock inte köpa mer rosa för rätt var det är så kommer det ut en kille, man vet aldrig

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • besony

Spännande med diverse inköp! Senaste inköpet här hemma har blivit en skötväska! (Som en gångs skull var helt ny och inte begagnad!) Glad

Någon annan som känner av att det gör ont i fötterna om man står för länge eller promenerar mycket? Det är vad jag börjar få. Även har det också börjat kännas lite i ryggen, lite grann... Det får jag av mina jobb, där jag rör på mig för det mesta, både stående och gående. I veckan har jag fått jobba mycket, till och med fått ta extrapass, idag var det 7:e arbetsdagen i sträck och när jag kom hem idag var jag helt utslagen och trött! Sov bort några timmar och är fortfarande seg! Har i alla fall en ledig helg nu att se fram emot... Men på måndag är det dags igen att jobba.

Men vet någon hur det står till med ev sjukskrivning eller graviditetspenning om man bara är anställd vid behov? Jag har 3 olika timanställningar. Är det en risk att stå utan inkomst när man inte orkar jobba senare i graviditeten?

• strössel

Beso: Jag har otroligt ont i fötterna när jag har gått länge eller stått , hemskt gör skitont. Det andra har jag ingen aning om, ring och kolla med försäkringskassan dom borde veta vad som gäller vid behovsanställning. Eller släng ut frågan här på familjeliv säkert alltid nån som vet.

Jag har sökt graviditetspenning från och med den 22 aug.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !