• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel

Loppanlängtan:
    Vad kul att du känner din lilla flicka det kommer nog öka snart med mer och mer för varje dag som går. Jag känner inte så mycket alls, jag kände ju lite i två veckor sen efter rul så kände jag ingenting och började må konstigt så min man ville vi skulle åka in och kolla. Dom gjorde en stor koll på mig kollade livmodertappen som var jättebra i storlek och var stängd osv och bebisen mådde toppen och allt var som det skulle, gjorde både vul/ul i lördags. Och hon trodde det skulle ta ett tag innan jag kunde känna bebisen igen, för tydligen kan dom flytta på sig så man känner mindre men jag skulle inte oroa mig.

Nån som shoppat nåt mer till bebisen ?

• besony
    strössel skrev 2011-06-07 19:22:08 följande:
    Nån som shoppat nåt mer till bebisen ?
    Vi har slagit till ännu fler fynd på blocket! Förvånad Ingen idé att låta bli, tyckte vi. Drömmer

Så vi har det mesta här hemma som allihopa nästan är via blocket. Sedan tidigare har vi min släktvagga som jag själv och mins syskon legat i. Vi har nu spjälsäng med diverse tillbehör, en Hokus Pokus matstol, barnvagn och de senaste är en babygym och babysitter. Vi har också även fått en låda med barnkläder från mamma i storlek 50-70 som jag och mina syskon har använt själv som små. Allt vi fyndat har hittills gått för under 6000 kr!

De sakerna har vi packat in i barnrummet som nu ser alldeles stökig ut med andra grejer också och man kan knappt komma in i rummet heller. Men där ska vi ordna upp senare när våra andra projekt är klara!

Men det finns saker kvar att handla. Ju mer tiden går och om vi hittar fynd så tar vi det om vi tycker det behövs eller kan vara bra att ha. Andra mindre grejer som lakan, lite kläder som saknas i lådan vi fått, ev fårskinn, skötgrejer och annat kommer vi ta och handla det sedan. Inte brådis ju...
  • strössel

Beso: Vad roligt att ha shoppat en hel del ju Skrattande jag har bara köpt en barnvagn och lite kläder. Tänkte passa på att shoppa när min man har semester i slutet av juli, men ändå ha lite span på vad vi vill köpa.

• besony
    strössel skrev 2011-06-07 19:49:51 följande:
    Beso: Vad roligt att ha shoppat en hel del ju Skrattande jag har bara köpt en barnvagn och lite kläder. Tänkte passa på att shoppa när min man har semester i slutet av juli, men ändå ha lite span på vad vi vill köpa.
    Javisst, än finns det tid för shoppning. Mer roligare när man är två om att bestämma om saker! Solig

Och om man vill ha nytt eller begagnat och så vidare. Shoppar gör vi gärna, hellre nu så länge jag orkar. Sedan när man är höggravid vill man nog ta det lugnare och istället kan man städa, boa och fixa småsaker hemma.

Men man kan också bara ta det viktigaste och nödvändiga sakerna först och sen shoppa mer efteråt om man vill. Det går bra det med.
  • Toppenloppan

Vårt fokus just nu är huset och saker till det! Igår blev det eldriven häcksax och grästrimmer Tänker flytta fokus till bebissaker när vi flyttat in

Fick itt Angelsound idag och hörde hjärtljuden extremt tydligt, klafljud och allt, ja.... insnöad läkare här maken fick oxå höra!!

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel

Beso: Jag hade tänkt att åka till Ullared i v 34 men jag har tänkt om att jag ska nog åka tidigare för man vet ju aldrig om man får barnet för tidigt eller om man orkar då. Så där kommer det shoppas en hel del om det finns mycket fina saker och möblerna får bli på ikea. Jag spanar lite blockat och tradera och har lagt lite bud men förlorar bara Skrattande

Loppanlängtan: Mysigt att lyssna på bebis Flört vad kul att flytta jag älskar att flytta men det gör inte min pappa som får tapetsera alla mina lägenheter Skrattande

• Toppenloppan

Jag har oxå tänkt ta mig till Ullared innan Sesam anländer, får se till att åka någongång när där inte är så mycket folk. Trängas med stor mage känns inte så attraktivt

Det är ljuvligt att flytta till hus, slippa leta parkering varje gång man använt bilen, kunna gå ut i trädgården när man vill och så klädkammare, öppen spis och så!!!
    Nu har vi haft tillgång till huset i 2 månader och varit där mycket och fixat även om den mesta renoveringen gjorts av målare och byggare. Nu ska det bli skönt att få stanna kvar i huset på kvällarna och inte behöva åka "hem". Att slippa dubbla bolån ser jag OXÅ fram emot!!!

• Toppenloppan

Har precis hittat en barnvagn på Blocket som verkar lovande! Får bara köpa nytt innertyg eftersom svart-vit blommig inte känns bra Sparar ändå en massa pengar! Får se om den redan är såld!

• besony

Sitter och äter mackor med skivade och stekta champinjoner på. Mitt senaste cravings!
    Tidigare var jag besatt av köttbullar och körsbärstomater. Nu är det champinjoner - helst stekt!

Någon annan som också fått cravings? Tungan ute

• Shibby 78
    besony skrev 2011-06-08 23:23:20 följande:
    Sitter och äter mackor med skivade och stekta champinjoner på. Mitt senaste cravings!
    Tidigare var jag besatt av köttbullar och körsbärstomater. Nu är det champinjoner - helst stekt!

Någon annan som också fått cravings? Tungan ute
    Såna här pop-up glassar med colasmak, och smoothies. Vatten släcker inte törsten längre Lakrits oxå!! Supergott!! Vågar dock inte äta så mycket, har hört något om att man inte ska överkonsumera det. Minns dock inte anledningen.

Börjar känna ett annat craving med, och det är craving efter att shoppa babysaker

Fick ett paket idag som vi beställt från Allt för föräldrar Shop. Ett svart babyskydd från Acta Graco med bas. Ska köpa till en adapter för då passar det även vagnen vi beställt. Det kom en liten kanin med som är så mjuk och gosig, och ett får som låter livmoderljud bl a.

Var som julafton

Här är länkar om någon vill kolla, orkar inte fixa med bilder just nu

kanin: shop.alltforforaldrar.se/fluffig-liten-kanin-molly.html

Fåret Ewan: shop.alltforforaldrar.se/mjuk-nattlampa-ewan-the-sheep-fran-easidream.html

Babyskydd: shop.alltforforaldrar.se/akta-graco-babyskydd-logico-s-med-bas-farg-mode-noire.html
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !