• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • DreamBear

Vi kommer att ha två skötbord, ett i barnkammaren. Ett mer rejält skötbord där vi kan byta kläder m.m. Sedan kommer vi att köpa ett skötbord som man har över badkaret. Ett Tvättbjörne. Den enkla varianten. Sedan kommer vi att ha en sån där hyllset bredvid, som står på hjul med tre lådor i. Där kommer vi att få plats med det mesta och det är i räckhåll från skötbordet.

• DreamBear

Här börjar det bli tungt. Jag är fortfarande överlycklig över den lill* i magen. Men jag LÄNGTAR verkligen till oktober nu. Magen har växt rejält och alla säger att jag ser stor ut. Och det gör jag. Men så var jag också står innan. Har börjat fått tyngre att andas, känns att det börjar bli mindre plats i magen för alla organ. Ibland känner jag pulsen så tydligt i hela kroppen. Kan inte alls ligga på rygg längre och har ofta krypkänslor i hela kroppen.

Jag vägde 80 kg på inskrivningen och väger nu 84 kg.
    Vad börja ni andra på för vikt och vad väger ni idag?
    Någon mer som börjar få svårare att andas?

• Toppenloppan

Vi har "bara" köpt barnvagnen än så länge och den står hemma eftersom vi hittade en ouppackad på Blocket som de fått på försökringen efter ett missöde på flyget!
    Idag har jag beställt tillhörande sittdel (ingick nämligen inte), sk "babynest", åkpåse, skötväska, barnvagnsleksak och påslakan till barnsäng på nätet Värsta shoppingen plötsligt!
    Klurar på det där med skötbordet vi oxå....tror det blir ett på hennes rum, man använder ju ofta våtservetter ändå, och så kanske ett på nedervåningens toalett....tänkte köpa på Blocket eller så snickrar maken själv.....Han brukar rita i ritprogram han har på jobbet!

Kenai:
    Jag är oxå flåsig! Ständigt förkyld ju, astma, viktuppgång och så 1 liter extra blod som ska pumpas runt!
    Jag vägde 69,5 när jag plussade, väger redan 77kg till min stora fasa!!!! Gick upp 3 kg v 4-11 eftersom jag mådde illa och åt frukt HELA tiden. Sen stod vikten still till v 17-18 och så "plopp" kom aptiten tillbaka och så kom Midsommar
    Försöker sålla lite mer nu vad jag äter, vande mig när jag var sjukast att det bara var att äta vad jag kunde för att få i mig något alls....får återgå till lite sparsammare portioner och nyttigare kvällsfika igen!!

2011 ska bli ett bättre år!
  • besony
    DreamBear skrev 2011-06-28 08:00:36 följande:
    Jag vägde 80 kg på inskrivningen och väger nu 84 kg.
    Vad börja ni andra på för vikt och vad väger ni idag?
    Någon mer som börjar få svårare att andas?
    Jag minns att jag vägde 61 kg på äggplocket. På inskrivningen vägde jag 63 kg.. Och nu har jag gått upp till drygt 70 kg! Aldrig vägt så mycket tidigare! Men jag har inte mått illa alls och äter som vanligt, mellan 3-5 måltider om dagen. Äter alltid en portion varje gång, aldrig mer än en portion. Lite gottigott har visserligen också slunkit ner. Men jag är ändå nöjd för jag är inte en sådan som bara vräker i mig, tack och lov. Glad
    Toppenloppan skrev 2011-06-28 14:29:31 följande:
    Vi har "bara" köpt barnvagnen än så länge och den står hemma eftersom vi hittade en ouppackad på Blocket som de fått på försökringen efter ett missöde på flyget!
    Idag har jag beställt tillhörande sittdel (ingick nämligen inte), sk "babynest", åkpåse, skötväska, barnvagnsleksak och påslakan till barnsäng på nätet Värsta shoppingen plötsligt!
    Klurar på det där med skötbordet vi oxå....tror det blir ett på hennes rum, man använder ju ofta våtservetter ändå, och så kanske ett på nedervåningens toalett....tänkte köpa på Blocket eller så snickrar maken själv.....Han brukar rita i ritprogram han har på jobbet!
    Ser ut vara bra saker du shoppat hem! Om din make ska snickra ihop ett skötbord själv, vart ska det ligga? Alltså som ett vanligt golvskötbord, på tvättmaskinen eller över badkaret?

Jag funderar också på hur man ska bädda i barnvagnen, har tänkt ha ett lammskinnfäll, en ytteroverall (ingen aning om vilket typ, svårt!) på bebisen och så filt på i vagnen. Frågan är om det räcker? Eller om jag ska tänka om... En åkpåse har vi, men den är till sittdelen...
  • Shibby 78

Hej på er!

Här är allt bra. Har exakt 100 dagar kvar till BF nu och imorgon är det nere i tvåsiffrigt. Går in i v.27 på torsdag och ligger ca 6 kg plus nu.
    Är helt ok med det då jag gick upp mycket mer med sonen, men då hade jag en mycket lägre startvikt oxå. Köpte gymkort på Vattenpalatset här i Lerum så jag tänkte köra lite vattengympa. Är bindningstid på 3 månader så det går ut sista september, och efter det lär jag inte vilja bada eller träna på ett bra tag så det blir alldeles lagom.

Någon annan som samlar mycket vatten? Vad kan man göra? Vigselringen går inte på längre och mina fötter och vader är ingen vacker syn. Jobbigt är det

Imorgon jobbar jag sista dagen för denna veckan och sen är jag ledig mellan torsdag till måndag. Ska åka tåg hem till övik för att delta på min älskade farfars begravning. Kanske man ska ha stödstrumpor när man ska sitta så länge?

Kramar till er!

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • mariaa02

hej!

äntligen har jag börjat känna rörelse i magen.är i vecka 23+5 idag,
    =) midsommardagen levde den lilla riktig rövare där inne sedan dess har den gjort
    sig påmind nästan varje dag!=)
    ÄNTLIGEN fick också mannen min känna sparkarna på midsommardagen
    .Han upplevde dom dock som bara lite "pickande".
    någon mer än mej som hört samma sak från era män??
    . För mig kändes det ju riktigt mycket att den sparkade&rörde sig...
    nu börjar jag äntligen känna att jag vågar kika på bebiskläder ,vagn med mera.
    är det bara jag som väntat med det=)?
    har även fått en massa bebiskläder av bekanta & man längtar ju extra efter den lille
    när jag som idag gjorde i ordning  en garderbog till bebisen,hänggde upp alla små
    söta plagg. nu bara hänger dom där & väntar ivrigt=)

• strössel

mariaa: Vad kul att du har börjar känna bebis, jag har oxå börjar känna bebis lite varje dag det är så mysigt.
    Jag har handlat vagn och saker försöker handla lite åt gången med tanke på att det är ett tag kvar, köpte lite kläder nu på rean i stl 56,62,68 blir mer kläder sen när bebisen har kikat ut.

• Toppenloppan
    Shibby:

Skrev precis i CA-tråden om svullna ben som svar till dig där!

Beso:
    Vi har inget badkar och kan inte sälla något på tvättmaskinen (där står en torktumlare ) så det blir på golvet. Kikade dock på Blocket och där fanns massa begagnade skötbord till rimliga priser, kanske köper därifrån istället....

Jag klurade oxå mycket på om man skulle bädda i vagnen eller ej....frågade runt bland kompisar och läste tips på FL. Kom fram till att en åkpåse till liggdelen kändes smidigast för oss....Det finns "miniåkpåsar" att köpa och till just vår vagn finns det ett specialanpassat sk "Babynest" för 355:-. Då slipper man bylta på lilltösen alltför mycket och går man in i någon affär är det lätt att öppna och lufta. Blir det en riktig vargavinter får man lägga ett fårskinn i botten på liggdelen ändå.... Annars räknar jag med att en fleecoverall räcker. Jobbigt med tjock overall på en nyfödd...

mariaa:
    Grattis till sparkar och buffar! Min man känner inte heller så tydligt som jag men så känner han ju bara från utsidan. Vi har ju massa känsel från insidan av magen oxå!

Vi har ännu inte fått några kläder, Sesams rum är nymålat och fint men fullt av möbler som vi ska sälja nu efter flytten Ännu har jag inte fixat i ordning där!
    2011 ska bli ett bättre år!
  • Shibby 78

Jag har köpt fina bäddset till vagnen så vi kör täcke i början. Efter det har jag en vinteråkpåse med lammullsfoder i som jag tänker ha under vintern. Den går att dela på så innan det blir som kallast kan bebis sova på underdelen i vagnen tänkte jag. Fick mail idag att vagnen är på väg, ska bli så kul när den kommer! Wiee

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !