• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel

Varit i Ullared idag och fyndat lite Skrattande nu är det bara spjälsängen och skötbordet kvar sen är vi färdiga med alla inköp. Får lite panik över det, tänk om det skulle hända nåt nu när man har handlat så mycket saker.

Känner ni oxå så eller är jag ensam om att känna så ?

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-07-08 23:42:01 följande:
    Varit i Ullared idag och fyndat lite Skrattande nu är det bara spjälsängen och skötbordet kvar sen är vi färdiga med alla inköp. Får lite panik över det, tänk om det skulle hända nåt nu när man har handlat så mycket saker.

Känner ni oxå så eller är jag ensam om att känna så ?
    Vi har oxå handlat det mesta. Har bara lite småplock kvar. Alla stora saker är inköpta förutom ett babygym. Vi ska till Gekås så jag tänkte fylla på det sista då.
    Jag känner ingen större panik faktiskt, utan jag brukar tänka att om något (mot alla odds) skulle gå snett så här sent i graviditeten, så kommer inköpen att vara det minsta problemet.
    Man måste tillåta sig att drömma och börja förbereda.
    De sista veckorna vill jag att allt ska vara klart så man bara kan luta sig tillbaka och njuta av den sista graviditetstiden så gott det går.
    Kan nog vara skönt att slippa tänka på inköp de sista veckorna när man är stor och otymplig
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel
    Shibby:

Du har helt rätt , jag vill oxå vara färdig så man slipper tänka på det de sista veckorna utan bara njuta. Du kommer hitta en massa fint i Ullared inte kläder för det finns det knappt inget men saker har dom i mängder. Nästa tur för oss till Ullared blir när det ska inköpas leksaker för det finns det mängder av och till väldigt bra priser. Hittade en leksak min man kikade på babyproffsen kostade nästan 300 kr exakt samma sak kostade 129 kr i Ullared så det är verkligen skillnad på priser. Köpte en liten bondgård som djuren lät på och ett litet piano med circus djur som gjorde konster är från 6 månader men det får stå på hyllan så länge, men kommer nog trycka på nån häst och se om bebisen tycker det är roligt Skrattande
  • besony

99 dagar kvar till BF nu! Förvånad Det här går fort, känns det som.

Lite inköp har vi också kvar. Skötbordet och lite kläder som ytterplagg och strumpor som saknas. Och så förstås bäddningen i barnvagnen som vi ännu inte fixat tillbehör till! Babyboxar ska vi också hämta ut.. Den från Apoteksgruppen har vi redan hämtat ut! Små trevliga saker där i, tycker jag. Glad

• besony
    strössel skrev 2011-07-10 12:17:51 följande:
    Beso: Hur får man en från apoteket ?
    Jag såg denna länken www.minbebis.com/gravidpaket.html

Baby to be boxen från Apoteksgruppen hämtade jag i veckan... De två andra boxar ska vi hämta ut senare när tid finns. Glad
  • Toppenloppan

Vet någon vad de där boxarna eg innehåller??? Är det mest reklamprylar eller något mer matnyttigt???

2011 ska bli ett bättre år!
  • majsanna

Kikar in och säger hej och hoppas att ni alla har det bra i solen!!

Idag är det exakt två månader sedan rutinultraljudet som jag trodde skulle bli den bästa gravidupplevelsen, men det blev en av de värsta.

Jag är fortfarande sjukskriven och kommer vara det den här och nästa vecka också. Sedan kommer jag vara sjukskriven på halvtid två veckor och då försöka komma tillbaka till jobbet lite sakta. Det kan vara skönt att bara komma till arbetet då jag inte varit där sedan i påskas. 

Kram till alla 

• besony
    Toppenloppan skrev 2011-07-12 16:28:59 följande:
    Vet någon vad de där boxarna eg innehåller??? Är det mest reklamprylar eller något mer matnyttigt???
    Apoteketsgruppens Baby to be boxen innehöll för mig en liten serie hudvårdsprodukter från Sebamed för bebisen med en liten badleksak, 2-pack sugnappar från Avent och en babysked från Bambino. De var det mest praktiska vi fått i den boxen.. Fick också tuggummi, en tidning från Föräldrar&barn och liten reklam från någon bokklubb för att barnet ska lära sig ord senare.

Gratis är gott, och sen om man väljer tro på ev. reklam är det upp till en själv.
  • besony
    majsanna skrev 2011-07-12 16:35:43 följande:
    Kikar in och säger hej och hoppas att ni alla har det bra i solen!!

Idag är det exakt två månader sedan rutinultraljudet som jag trodde skulle bli den bästa gravidupplevelsen, men det blev en av de värsta.

Jag är fortfarande sjukskriven och kommer vara det den här och nästa vecka också. Sedan kommer jag vara sjukskriven på halvtid två veckor och då försöka komma tillbaka till jobbet lite sakta. Det kan vara skönt att bara komma till arbetet då jag inte varit där sedan i påskas. 

Kram till alla 
    Hej på dig med!

Trevligt att du tittar in och säger hej till oss.

Måste vara skönt att komma tillbaks till jobbet igen och göra annat... Jag läser din blogg ibland, och det är otroligt vilka starka föräldrar Dutt har här på jorden! En massa kramar till er! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !