strössel skrev 2011-07-15 18:53:37 följande:
Beso: Hämtade gratis boxen från apoteket idag
och en från pampers inkl blöjhink.
Skoj! Den från Pampers har vi tänkt hämta ut också, men inte hunnit med det ännu... Liberos får man tydligen vid förlossningen om jag förstår det rätt... (?)
Idag har vi förresten varit i Sthlm på Tittut för ett 3D/4D ultraljud.. Allt var bra och som det ska med bebisen. Bebben var superlugn igen, som alla UL vi tidigare gjort. Dock ville bebben inte samarbeta alls. Låg och hade huvudet nere i ljumsken
(Samma ställe igen som vid RUL! Hur stor skulle oddsen vara för det öht?) och gömde ansiktet på moderkakan och hade händerna framför också. Vi kämpade i minst en halvtimma för att bebben skulle vilja visa sig och ändra ställning. Men nä, en envis unge det där! Blev en del växlande mellan vanliga 2D och 3D/4D...
Vi lyckades iaf se lite grann av läpparna och hakan. H*n har min haka, det syntes tydligt. Annars kollade vi lite andra saker som magsäcken, hjärtat (hjärtslag på 144), huvudet etc.. Vikten uppskattades till 909 gram, så det var en liten envis bebis jag har därinne! Vi blev erbjudna en ny tid om 6 veckor hos dem igen, eftersom vi inte fick se som vi önskade idag. Nästa gång vi är där kostar det inget för oss att försöka titta igen.. Då hoppas vi att bebben är mer samarbetsvillig!
Trevlig personal och bra service, så vi är nöjda!