• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Toppenloppan

Det låter ju som ett ok innehåll Får se till att beställa framöver och kolla resten av gratispaketen.

2011 ska bli ett bättre år!
  • besony
    strössel skrev 2011-07-15 18:53:37 följande:
    Beso: Hämtade gratis boxen från apoteket idag Skrattande och en från pampers inkl blöjhink.
    Skoj! Den från Pampers har vi tänkt hämta ut också, men inte hunnit med det ännu... Liberos får man tydligen vid förlossningen om jag förstår det rätt... (?)

Idag har vi förresten varit i Sthlm på Tittut för ett 3D/4D ultraljud.. Allt var bra och som det ska med bebisen. Bebben var superlugn igen, som alla UL vi tidigare gjort. Dock ville bebben inte samarbeta alls. Låg och hade huvudet nere i ljumsken (Samma ställe igen som vid RUL! Hur stor skulle oddsen vara för det öht?) och gömde ansiktet på moderkakan och hade händerna framför också. Vi kämpade i minst en halvtimma för att bebben skulle vilja visa sig och ändra ställning. Men nä, en envis unge det där! Blev en del växlande mellan vanliga 2D och 3D/4D...

Vi lyckades iaf se lite grann av läpparna och hakan. H*n har min haka, det syntes tydligt. Annars kollade vi lite andra saker som magsäcken, hjärtat (hjärtslag på 144), huvudet etc.. Vikten uppskattades till 909 gram, så det var en liten envis bebis jag har därinne! Vi blev erbjudna en ny tid om 6 veckor hos dem igen, eftersom vi inte fick se som vi önskade idag. Nästa gång vi är där kostar det inget för oss att försöka titta igen.. Då hoppas vi att bebben är mer samarbetsvillig! Tungan ute

Trevlig personal och bra service, så vi är nöjda!
  • strössel

Beso: Vad roligt att ni ska kika en gång till hoppas den är sammanbetsvillig den dagen Skrattande dom har en egen vilja dom små liven i magen Flört

Jag tycker dagarna sniglar sig fram säkert bara för att jag har riktat in mig på v 30 , är i v 27 nu. Jag är nästan färdig med alla inköp bara små saker kvar som blöjor, anmings bh.

Har ni satt ihop några möbler än ? Vi har bara satt ihop byrån och skötbordet spjälsängen ligger fortfarande i kartongen.

• besony
    strössel skrev 2011-07-18 12:02:06 följande:
    Beso: Vad roligt att ni ska kika en gång till hoppas den är sammanbetsvillig den dagen Skrattande dom har en egen vilja dom små liven i magen Flört

Jag tycker dagarna sniglar sig fram säkert bara för att jag har riktat in mig på v 30 , är i v 27 nu. Jag är nästan färdig med alla inköp bara små saker kvar som blöjor, anmings bh.

Har ni satt ihop några möbler än ? Vi har bara satt ihop byrån och skötbordet spjälsängen ligger fortfarande i kartongen.
    Oj, vad mycket du är färdig med. Vi har mest handlat begagnat eller fått saker. Så alla möblerna var redan färdigmonterade. Det som saknas är skötbordet och vi har inte börjat snickra ihop ett.

Men det är skönt när det mesta är klart. Små inköp har vi kvar också. Så man kan sedan bara ta det lugnt och vänta på bebisen. Drömmer
  • Shibby 78

Vi har oxå det mesta klart, ska bara köpa lite blöjor och salvor, samt en badbalja. Var på Gekås, Ullared, i lördags och köpte det mesta som var kvar. Lite är beställt på nätet och det väntar vi hemleverans på.
    Det enda vi ska montera ihop är spjälsängen men vi håller på och ska måla om sovrummet så det får vänta.

Skönt att bara kunna slappa sen de sista veckorna.

Tänk vad långt vi kommit!! Jag går in i v.30 på torsdag, vart tog tiden vägen?

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel

Shibby: Håller med vi har kommit riktigt långt i graviditeterna Glad
    Vi har oxå varit i Ullared och shoppat en del saker, vi ska ner dit en gång till på hemvägen då vi har varit på semester på kusten. Då ska jag köpa några refiller till blöjhinken.

Tycker oxå det ska bli skönt att bara kunna slappna av dom sista veckorna av graviditeten, och bara tvätta upp bebiskläder och fixa och dona lite i sin egna takt.

• DreamBear

Här börjar det bli lite tungt nu. Vissa dagar är hyfsade men mestadels är det tungt nu. Är såklart överlycklig men det är svårt att bortse från alla krämpor. Har till och från problem med foglossning, sedan mår jag illa titt som tätt och känner av yrsel. Magen krånglar dessutom. Ena dagen hård andra dagen kass. Så just nu LÄNGTAR jag verkligen tills Liten tittar ut. Men jag vill att h*n stannar kvar i magen i minst 10 veckor till iaf. Går in i vecka 29 på onsdag.

Vi har nästan alla småinköp klart, men inte de stora. Men en bilbarnstol är på G (Britax) och spjälsängen ska inhandlas med alla tillbehör som tillhör den. Skötbord är fortfarande en gåta, hade hoppats hitta en begagnad. Men än ingen lycka. Vi ska ha två, en över badkaret och en i barnkammaren.

• Toppenloppan

OJ vad alla hunnit fixa mycket!! Vi har inte alls kommit så långt, en del kläder har vi, vagnen och skötväska, lakan... Får bli en tur till IKEA efter semestern! Jag jobbar 3 dagar till, sen 4 v semester och sen jobbar jag 3 v till bara. Har blivit beviljad havandeskapspenning och kommer vara hemma 6 v innan BF. Borde hinna fixa då!! Rummet hon ska bo i är nymålat men fyllt av möbler som ska säljas efter flytten till huset

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel

Loppanlängtan: Vad skönt att du fått bilviljad graviditetspenning, hur långt tid tog det innan du fick svar på det ? Igår var det 3 veckor sen dom fick ansökan av mig på fk men inte fått nåt svar än.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !