• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Toppenloppan

Skönt att allt var bra Strössel men förstår din oro! Min lilla tös kändes lugnare för några dagar sedan, jag kände henne böka men inte de där hårda kickarna. Blev riktigt orolig. Igår fick hon fart igen, jag tror hon legat med ryggen utåt och sparkat in mot min insida. Nu har hon vänt sig och sparkarna får ibland hela magen att bölja!

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel
    Toppenloppan skrev 2011-07-28 10:27:00 följande:
    Skönt att allt var bra Strössel men förstår din oro! Min lilla tös kändes lugnare för några dagar sedan, jag kände henne böka men inte de där hårda kickarna. Blev riktigt orolig. Igår fick hon fart igen, jag tror hon legat med ryggen utåt och sparkat in mot min insida. Nu har hon vänt sig och sparkarna får ibland hela magen att bölja!
    Ja man vill ju känna dom hela tiden, jag tycker det är rätt jobbigt för man vet inte om allt är bra eller inte lugn eller nåt fel när ska man åka in ? Så dom sa på förlossningen lika bra att jag åker in ofta än en gång för lite ifall det skulle ha hänt nåt. Men när den blir större så tror jag att jag kommer känna mer för då blir det trångare där inne.

Bra att du känner din flicka igen , mysigt att se magen röra sig Flört
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-07-29 19:19:05 följande:
    Trevlig helg till dig med!

Här gick vi in i v.31 igår  Längtar tills hösten....
    Härligt shibby längtar med till hösten hoppas det går undan nu Flört och grattis till v 31 !
  • DreamBear

Och jag har vandrat in i vecka 30. Tänk vad fort tiden gått! Snart har vi våra mirakel tittat ut!

• Toppenloppan

Vecka 29 här oxå och 7:e kalendermånaden Har börjat känna mig tung och otymplig och ryggen bråkar, hur mår ni andra nu??

2011 ska bli ett bättre år!
  • Shibby 78

Förstår dig Loppan! Känner mig som en elefant i en glasbutik nu för tiden. Lustigt vad man spiller på magen jämt, haha
    Har börjat jobba igen efter semestern och har gjort min andra dag. Känenr att ryggen verkligen tar stryk av att sitta framför en dator hela dagarna. Är heeeelt slut varje eftermiddag, fattar inte hur jag ska orka detta i 6 veckor till...

I övrigt har bitarna fallit på plats. Har allt hemma, och spjälsängen håller på att långsamt fräschas till med lite vit färg

Det enda som inte är komplett är vagnen. Har väntat 10 veckor på liggdelen till vår Teutonia (beställt på nätet). Mycket längre än vad utlovad leveranstid var. Har varit i kontakt med företaget och nu verkar dom inte kunna lova att leverera innan BF, suck!
    Tröttnade och avbeställde den för att beställa från en annan sida som hade 2-5 dagar leveranstid. Beställde i tisdags och idag kom paketet! Snabba puckar! Dock var det fel vara, fick en sittdel istället som vi redan har, kan man annat än skratta.
    Har varit i kontakt med dom och de skickar rätt vara imorgon. Ska bli spännande och se om man kan få ihop vagnen nästa vecka nu då

Förutom ryggen. lite foglossning och ischias så mår vi toppen. Har en lugn bebis i magen, som rör sig mycket, men sparkar ganska lite. Inga sammandargningar eller nåt ännu, men det hade jag aldrig med sonen heller.

Kram! 

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !