Jag har suttit här och googlat fram till olika skötbord. Det är det som saknas här hemma av de alla "stora" bebisgrejerna..
Vi bor i ett enplanhus och har två badrum, ett större och ett litet. Den ena använder vi och den andra är tänkt till gäster och ev. barn. Det andra badrummet har ett vanligt badkar och är mer anpassat till barn.
I vårt badrum som är större har vi tvättfat byggd i ett stort badrumskåp, toa, en hörnjazucci och en duschkabin. Något vanligt golvskötbord passar inte där, inte heller i lilla badrummet och i tvättrummet är det omöjligt då bänken nära vattenkranen/diskhon är för kort för att en skötbädd ska ligga där och vår torktumlare är ovanpå tvättmaskinen.
Så vårt enda val är att ha ett skötbord till badkaret i den lilla badrummet som vi själva knappt använder. Det får bli barnets egna badrum. Jag har sett sådana där skötbord som Tvättbjörne har, men både jag och sambon tycker att det är dåligt med förvaringsmöjligheter. Vill kunna ha det mesta nära när man står och sköter barnet ovanför badkaret och förstås närheten till vatten. Sambon har nu tänkt bygga ihop något eget på badkaret med mer förvaringsmöjligheter. Vägghängda skötbord är uteslutet, då vi inte vill ha borrhål på det fina kaklet.
Men när jag googlar så hittar jag inte något hemmabyggt skötbord på badkar, däremot ovanpå tvättmaskinen eller golvskötbord man snickrat ihop själv. Som vi inte kan ha. Någon mer som funderat på skötbord, eller har tips om man vill bygga eget?