• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • besony
    Toppenloppan skrev 2011-05-31 11:48:45 följande:
    Beso:

Låter som ett kap ju har kikat på Blocket till oss oxå men de som är till salu just nu har fel färg....
    Liggdelen är ljust, ser nästan ut som vit, men är sandfärgad... och sittdelen mörkblå. Det gör inget för oss att det är två olika färger. Ett svart vore förstås bra, som jag tänkte från början, men så länge det är enfärgat som passar oavsett kön och är rätt så neutral är vi nöjda. Viktigast var att den var hel och ren, vilket den är.

Ni kommer nog hitta er barnvagn så småningom, det brukar komma ut någon/några annonser varje dag! Glad
  • strössel
    majsanna skrev 2011-05-31 22:05:52 följande:
    Idag har vi haft begravning för Dutt. Text och bilder finns på bloggen.

Hoppas att allt är bra med er. Jag har inte klarat av att läsa i tråden. DEt gör för ont.
    Texten och bilderna var så fina, det gör så ont och man blir så ledsen att ni har fått uppleva nåt sånt här. Vi finns kvar här i tråden kom tillbaks när du känner att du orkar, tänker på er massor massa kramar !
  • besony

Hoppas att allt är bra med er. Jag har inte klarat av att läsa i tråden. DEt gör för ont.
    Åh! Läste om den fina begravningen. Tårarna kom direkt...
    Så fint ni gjort för er son. Han kommer vara omhändertagen däruppe! Massa kramar till er! {#emotions_dlg.flower}
  • DreamBear

Dutt fick verkligen en fin begravning! Läste och såg bilderna.
    Tänker på er!
  • DreamBear

Tillbaks från barnmorskan. Hon hitta hjärtljuden även denna gången och det var lika mysigt att höra dem som förra gången. Det svicha till emellanåt och hon sa att det var barnet som rörde sig. Det var full fart därinne enligt henne, och jag kände ingenting. Vad konstigt egentligen. Bebben är ju ganska stor nu och så känner man inget. Skumt! Har dock känt lite mer de senaste dagarna, inte alls ofta (kanske en till två gånger om dagen) och bara när jag ligger ned. Då kan jag känna nått därnere, men det är svagt än.

Fick tips att sova med en kudde bakom ryggen (under lakanet). Jag vaknar nämligen upp på nätterna och ligger på rygg, och mår illa och är yr. Beror på att blodtrycket sjunker när jag ligger på rygg, så det var inte bra för bebben. Så nu blir det att sova med kudde bakom ryggen och testa. Hon sa även när jag dagtid blir yr skulle jag luta mig framåt så magen hänger fram så att säga, det minska på trycket och fick blodtrycket att sjunka. Men hon sa också att det var bra med lågt blodtryck, obehagligt men bra. Mindre risk att drabbas av högt längre fram. Hoppas hon har rätt.

Ska tillbaka den 22 juni nu och då blir det nya prover som ska tas. Och om en månad börjar föräldragruppen för oss. Spännande!

• strössel

Kenai: Jag känner inte så mycket heller igår kväll kände jag två starka buffar för första gången, hoppas jag får känna det igen det var mysigt. Hur ofta går du till bm ? Jag ska dit nästa gång i v 25 första veckan i juli.

• Toppenloppan

Åhhh...jag måste ringa till min BM och boka tid känner jag! Skulle ringa efter RUL men har inte haft ork riktigt. Nästa vecka får det bli bättring!

Det finns fördelar med mitt jobb.....var tillbaka första dagen idag och nu ser ju alla magen, den har växt sen jag blev sjuk för 4 veckor sedan. En hjärtläkare erbjöd sig kika med sin ultraljudsapparat på magen Inte riktigt lika fina bilder som BM för apparaten är ju inställd på hjärtan men....fick små inspelade filmsnuttar med hem där hon sparkar och så Eftersom jag ännu inte känner något så var det skönt att se henne!

2011 ska bli ett bättre år!
  • Shibby 78

Tänk vad tiden går! Idag går jag in i v.23 och från och med nu kan bebisen klara sig utanför magen, helt otroligt, även om överlevnadsprecenten är låg. Känns som ytterligare en liten tröskel på vägen som passerats. Antar att vi tillhör förlossningen och inte akuten om något skulle hända nu då?

Hela 600 g ska loppan väga nu Hjärta

Nu har vi beställt vagn och babyskydd med. Blev en Teutonia Spirit S3, och ett Acta Graco babyskydd med bas. Allt i svart Ska köpa till en adapter med så man kan fästa babyskyddet i teutonians chassi. Verkar smidigt!
    Jag vet att några kanske tycker man är tidigt ute men det tar ju trots allt ett tag tills vagnen kommer och jag kunde inte hålla mig, och så var det med det

Har haft en del sammandragningar det sista men jag tror det beror på stress. Min farfar dog igår och jag märker att när jag blir stressad och gråter så sparkar alltid loppan en stund efteråt. Läste att dom kan bli påverkade av stress, det kanske påverkar sammandragningarna?

Ska till BM nästa gång den 21 juni, då har vi inte varit där sen den 28 februari. Ska bli kul att få lyssna på bebisen och se hur det står till med alla värden. Ska även göra ett glukosbelastningstest då och det ser jag inte fram emot. Har ju en doppler hemma men den har jag inte använt sen jag började känna bebis i magen. Hos BM mäter dom ju hjärtljuden med och det ska bli spännande att se och jämföra med Isacs hjärtslag hur lika dom ligger. Tänkte att enligt skrocket så ska det ju vara skillnad på hjärtslagen mellan pojkar och flickor och nu när man vet att det är en liten tjej så kan man ju se om det stämmer.

Ha en bra helg alla goa magar !

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel

Shibby: Jag har oxå köpt vagn idag lagt handpenning så nu är det fixat,  det blev en Emmaljunga city cross och citykorg limited edition inkl skötväska och parasoll för 8995 kr. Känns så skönt att ha det färdigt ännu en sak att bocka av från listan. Och det fanns en sån kvar så det är tur vi var ute nu och kollade annars hade nog de flesta färgerna varit slut tyvärr.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !