• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel

Loppanlängtan: Tack jag är så glad att det såg bra ut, det är kul att handla lite men jag ska lugna mig lite och handla lite åt gången. Vi köpte en ljusblå dress vi vet inte vad det blir och det får passa både flicka och pojk här =) jag ska göra ett tillväxt ultraljud om 5 veckor pga av att jag äter trombyl. Men den har varit i rätt storlek hela tiden så jag är inte orolig att den ska stanna på växten. Ha så kul när ni kikar på vagn !

• Toppenloppan

Så TYST här är!

Jag kryar långsamt på mig, magen växer nog lite och vikten har äntligen ökat efter sjukeländet

Har bestämt oss för en Teutonia Spirit S3 men inte beställt den ännu. Den var lättkörd, flexibel, blir LITEN ihopfälld och liggdelen var väldigt enkel att "klicka på".

Har fallit dit och köpt en sk "angelsound" på Tradera idag, känner fortarande inget säkert från magen så nu vll jag kunna lyssna!

Hoppas ni andra mår bra?!!!

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel
    Toppenloppan skrev 2011-05-30 17:37:13 följande:
    Så TYST här är!

Jag kryar långsamt på mig, magen växer nog lite och vikten har äntligen ökat efter sjukeländet

Har bestämt oss för en Teutonia Spirit S3 men inte beställt den ännu. Den var lättkörd, flexibel, blir LITEN ihopfälld och liggdelen var väldigt enkel att "klicka på".

Har fallit dit och köpt en sk "angelsound" på Tradera idag, känner fortarande inget säkert från magen så nu vll jag kunna lyssna!

Hoppas ni andra mår bra?!!!
    Ja det är väldigt tyst här inne, vad skönt att du börjar må bättre Skrattande Vad roligt att du har valt en vagn här blir det en Emmaljunga citykorg och citycross, vi har inte beställt den än heller det blir om några veckor dock innan Emmaljunga tar semester i 4 veckor.

Vill oxå ha en angelsound men min bm avrådde mig att  köpa en sån eftersom jag är så pass orolig hela tiden och hon sa att en sån skulle stressa ihjäl mig, så jag får vänta tills bm börjar lyssna Flört

Annars mår jag bra iallafall väldigt trött bara men annars toppen, känner bebisen lite då och då på kvällarna men inte mycket än.
  • besony

Kul att ni diskuterar barnvagn. Vi hittade vår barnvagn på blocket och slog till i helgen. Den finns nu hemma, jag går ibland förbi den och drar lite och fattar fortfarande inte att det ska komma en liten till oss i oktober. Flört

Det är en Emmaljunga City Cross med både liggdel och sittdel. Fick med oss ett bäddset och lite diverse tillbehör till vagnen som följde med från förra ägarna, en leksakratt till sittdelen och en ståbräda. Även en brukansvisning och kvitton från affären som de förra ägarna köpt ifrån. Kändes seriöst och själva vagnen är från 2007, så vi är helnöjda!

• strössel
    besony skrev 2011-05-30 19:03:07 följande:
    Kul att ni diskuterar barnvagn. Vi hittade vår barnvagn på blocket och slog till i helgen. Den finns nu hemma, jag går ibland förbi den och drar lite och fattar fortfarande inte att det ska komma en liten till oss i oktober. Flört

Det är en Emmaljunga City Cross med både liggdel och sittdel. Fick med oss ett bäddset och lite diverse tillbehör till vagnen som följde med från förra ägarna, en leksakratt till sittdelen och en ståbräda. Även en brukansvisning och kvitton från affären som de förra ägarna köpt ifrån. Kändes seriöst och själva vagnen är från 2007, så vi är helnöjda!
    Vad kul med barnvagnsköp , åhh vad jag hade provkört den om jag hade haft en vagn hemma Skrattande då kommer vi ha samma märke och modell. Tycker verkligen ni ska vara supernöjda låter hur bra som helst !
  • Toppenloppan

Beso:

Låter som ett kap ju har kikat på Blocket till oss oxå men de som är till salu just nu har fel färg....

• DreamBear

Här blir det en Emmaljunga Edge Duo. Vi vill ha en stabil och rejäl vagn, så vi fastna för denna. Bor på landet så det passar perfekt.

Går in i vecka 22 imorgon och ska till barnmorskan igen. Hon ska lyssna på hjärtljuden sa hon. Nervös som vanligt! Känner inget jättetydligt ifrån magen än

• Toppenloppan

Kenai:

BM som gjorde vårt RUL sa att hon inte trodde jag skulle känna något som säkert var barnet förrän EFTER v 21. Ändå så nojjar jag och försöker känna efter. har massa bubbel och röresler i tarmarna, det är ju möjligt att något av det trots allt är Sesam.

Köpte en Angelsound på Tradera igår, vill kunna lyssna själv någon enstaka gång. Vet att det diskuteras om det kan vara farligt för bebisen men....korta korta stunder kan inte vara farkligt har jag bestämt en orolig mamma måste vara värre!

• DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-05-31 12:20:03 följande:

Kenai:

BM som gjorde vårt RUL sa att hon inte trodde jag skulle känna något som säkert var barnet förrän EFTER v 21. Ändå så nojjar jag och försöker känna efter. har massa bubbel och röresler i tarmarna, det är ju möjligt att något av det trots allt är Sesam.

Köpte en Angelsound på Tradera igår, vill kunna lyssna själv någon enstaka gång. Vet att det diskuteras om det kan vara farligt för bebisen men....korta korta stunder kan inte vara farkligt har jag bestämt en orolig mamma måste vara värre!

En orolig mamma är verkligen inte bra, det sa min barnmorska, och därför bokar hon in mig tätare så jag får höra hjärtljuden. Hade inte hon varit så tillmötesgående hade jag definitivt köpt en Angelsound jag också.

Jag känner svaga rörelser i magen, men eftersom dom är svaga så blir jag tveksam om det är bebben eller tarmarna. Men jag tror det är bebben jag känner, för mina tarmar har en förmåga att låta när det rör sig. Men säker är jag inte. Vill känns en rejäl spark. En sådan där det inte är några tvivel kring.

Men den som väntar på något gott....
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !