• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Toppenloppan

beso:

Jag har haft ganska mycket förvärkar/sammandragningar sedan juni, ibland drar magen bara ihop sig och blir stenhård och det känns lite skumt men gör inte ont. Ibland har jag riktigt onda sammandragningar när jag typ håller i mannens arm och pustar lite.
    Vid båda sorterna blir magen = livmodern verkligen stenhård och det krampar på i max 2 minuter, sedan släpper det igen. Ibland kommer det flera sådana attacker under en timme, ibland bara en....

2011 ska bli ett bättre år!
  • Shibby 78

Strössel: Det gick bra, den hade satt fart igen och växt hela 2 cm på en vecka. Busbebis hade dessutom äntligen vänt på sig, så barnmorskan misstänkte att det kanske var därför måtten visade annorlunda förra veckan, för att den var på väg att flytta om.
    Ligger på översta kurvan igen nu. (SF 34, v.33+5 idag) 

Du ska till BM imorgon va? Hoppas att det går bra  

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • DreamBear

Idag ska jag tillbaka till MVC. Känns lite nervöst. Sist klämde hon så väldigt på magen att det gjorde ont. Ska ta prover idag också, är över en månad sedan sist. Hoppas de ligger fint.

• DreamBear

Råka visst skicka iväg lite snabbt...här kommer fortsättningen

Jag går in i vecka 34 idag och har varken förvärkar eller sammandragningar. Har alla ni andra känningar av det?   

• strössel
    Shibby: Jag ska till mvc idag och idag får jag min vanliga bm, jag hoppas det kommer gå bra. Och vad skönt att din mage hade växt som den ska.

Kenai: Jag ska oxå till Mvc idag med det var 4 veckor sen jag var där sist med, tar du inte alltid prover ? Det gör jag två prover från fingret och så blåser dom upp en sån där på armen glömt vad det heter Skrattande och sen lämna ett urinprov. Grattis till v 34 !
  • Shibby 78
    DreamBear skrev 2011-08-24 08:03:36 följande:
    Råka visst skicka iväg lite snabbt...här kommer fortsättningen

Jag går in i vecka 34 idag och har varken förvärkar eller sammandragningar. Har alla ni andra känningar av det?   
    Nej, jag har inga förvärkar eller sammandragningar. Känner molande mensvärk men inget annat. Med sonen hade jag inte en enda förvärk eller sammandragning alls (som jag kände av iaf) förrän den dagen han föddes.

Hoppas allt går bra på MVC idag Strössel & Kenai
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel
    Shibby: Allt gick jättebra idag på Mvc , ligger på kurvan igen och alla prover var bra. Bebisen ligger med huvudet neråt men hon trodde inte att den har fixerat sig redan Glad men den har legat så minst en vecka för alla sparkar är upptill.
  • Toppenloppan

Vad skönt att det gått bra hos alla 3 hos BM igår och idag!
    Varja gång jag är hos min Bm tar hon blodvärdet i fingret, kollar mitt urinprov, mäter magen och lyssnar på bebisens hjärta och så mäter hon blodtrycket ("saken runt armen" )

Jag känner som sagt en hel del sammandragningar, allra mest om jag är väldigt kissnödig eller går för snabbt!

2011 ska bli ett bättre år!
  • DreamBear

Min barnmorska är inte toppen. Jag upplever henne vimsig och lite nonchalant. Gilla henne i början men ju mer jag träffat henne desto mer har hon visat en annan sida tyvärr. Kan inte byta heller, finns bara hon här. Suck!

Besöket hos henne idag gick bra. Jag har bra blodtryck och sockret låg fint. Magmåttet ligger vid normalkurvan och bebisens hjärtljud låg på 160. Hon reta upp bebisen när hon skulle känna hur h*n låg.

Jag kolla urinet sist vid inskrivningen, i vecka 10 tror jag det var. Sedan har hon inte kollat det något mer. Känns skumt. Verkar som de flesta får kolla det ofta.         

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !