• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Toppenloppan

Kenai; Hur har du mått idag??? Alltid hemskt när man inte får sova, hade själv en riktigt tuff natt inatt pga onda SD....

2011 ska bli ett bättre år!
  • besony
    DreamBear skrev 2011-09-20 08:08:27 följande:
    Vi har köpt Britax med bältesbas. Satte in den i bilen igår.
    I våra instruktioner står det att man kan ha den utan bas i baksätet på mittenplatsen, men inte med bas. Eftersom stödbenet inte blir stabilt då. Men utan bas kändes allt vingligt. Men vi kommer att ha den i framsätet när bebis kommer och har kopplat ur krockkudden.  
    Intressant! Okej. Just med vårat babyskydd kan man ha med och utan bas... men det är väl klokt det där med stödbenet för mittplatsen har oftast en upphöjning på golvet... Vi hade i alla fall monterat rätt igår, så jag är lugn just nu. Glad Bebis kommer att åka säkert. Hjärta
  • Shibby 78

Vi har köpt en Acta Graco Logico med Bas. Har dock inte testmonterat den ännu men vi har en hyfsat stor bil så jag tror det ryms
    Köpte den på allt för föräldrars webshop för 1500 kr ink bas och fraktfritt så det kändes helt ok.

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-09-20 19:27:14 följande:
    Kenai; Hur har du mått idag??? Alltid hemskt när man inte får sova, hade själv en riktigt tuff natt inatt pga onda SD....
    Jag mår bättre. I alla fall i magen. Men jag känner av mensvärk mer och mer. Mestadels på natten. Men om jag kliver upp och rör på mig så lättar värken så jag antar att det är förvärkar eller något sådant. Ska till barnmorskan idag på eftermiddagen, får se vad hon har att säga om allt.

Dock är jag riktigt rejält trött. Vilket inte är så konstigt med tanke på att nattsömnen blir störd. Så jag har tagit en sovstund på dagarna, så skönt och behövligt!

Just nu känns det som att jag måste ladda med bra mat och sömn. Man vet ju aldrig när bebis kommer och man kommer behöva vara utvilad och energifylld. 

• besony
    Kenai; Tråkigt att sömnen blir störd. Fast det är ändå spännande när det närmar sig! Drömmer

Själv går jag upp två gånger om natten för toabesök och det stör min sömn en hel del och det är en nackdel om jag skall upp och jobba. Är alltid i beredskap liksom. Förhoppningsvis blir jag utan jobb idag så jag kan få lite vila och greja lite här hemma. Jag får se hur det blir...

Hur mår ni andra?
  • DreamBear

Har era små mirakel mycket hicka?
    Jag känner att bebis hickar ett par gånger om dagen nästan, plus att den bökar runt rejält. Hela magen gungar. 

• strössel

Beso: Jag mår rätt så bra, lite ont i ryggen när jag suttit länge, mår illa trött men annars är det bra.

Kenai: Min hickar ibland om det nu är hicka Flört men jag tror det ! När är det du ska ha ?

• DreamBear
    strössel skrev 2011-09-21 10:16:05 följande:
    Kenai: Min hickar ibland om det nu är hicka Flört men jag tror det ! När är det du ska ha ?
    Vi har BF den 11 oktober
  • besony
    DreamBear skrev 2011-09-21 10:00:05 följande:
    Har era små mirakel mycket hicka?
    Jag känner att bebis hickar ett par gånger om dagen nästan, plus att den bökar runt rejält. Hela magen gungar. 
    Ja, bebisen hickar varje dag, mest på kvällarna och rör sig också... Ligger den med sin rygg mot min rygg så känner jag mera, annars känner jag inte mycket, då moderkakan är i framvägg. Det är så roligt att känna rörelserna. Det är det jag troligen kommer att sakna efter graviditeten. Måste kännas konstigt att magen är tom igen. Flört
  • Shibby 78

Vi har oxå en liten hickande bebis i magen, som hickar mycket mer än vad storebror gjorde.
    Tråkigt att höra att ni sover dåligt, men jag förstår precis. Jag har jättesvårt att sova nu och de sista dagarna har jag haft en rejäl halsbränna som försvårar det ytterligare, så jag gör som du Kenai och tar en sovstund mitt på dagen
    Skönt när man kan göra det, men det känns som jag lite smått vänt på dygnet.. 

Jag och Loppan får väl vända tillbaka dygnet tillsammans sen  

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !