• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Shibby 78

Ensiffrigt idag, 9 dagar till BF! Snart får man träffa lilla Loppan i magen förhoppningsvis, jag längtar!!

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • Toppenloppan
    Strössel:
    Jag har oxå ont sådär ilande, huggande rakt upp i slidan efter att jag kissat! Har haft så tidigare av min endometrios, min gissning är därför att huvudet trängt ner så längt att det påverkar nerverna i området och att det känns när blåsan faller samman när den blir tom.....bara en teori dock

Shibby:
    Åhhhh....det låter så lovande alltihop! Bra med massa koll, bra att du har mer ork och snart kommer Loppan!!

Kenai:
    Vad duktigt du varit! Vad har du bakat för gott???

EGO:
    Allt väl hos BM idag, blodtrycket hade sjunkit, Hb var bra, urinen ren och tösen ligger med huvudet långt ner Jag har fortfarande massa ont i magen, sannolikt musklerna i bukväggen och bäckenbottn som sträcks ut trodde BM. Så jag är ju tråkigt trött och inte så rörlig eftersom det gör så himla ont när jag är igång för mycket, därför blir det något kort ärende om dagen (nya mysbyxor till BB köpte jag idag, mina vanliga är för trånga...) och sen mycket soffliggande och tv-tittande! De stärkande promenaderna går bara inte!!!
    2011 ska bli ett bättre år!
  • DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-09-27 20:04:15 följande:
    Kenai:
    Vad duktigt du varit! Vad har du bakat för gott???
    Jag har bakat massor, och faktiskt lyckats att låta bli allt Känns skönt att ha frysen laddad med fika när folk kommer att komma och beundra vårt mirakel. Det blev vanliga muffins och chokladmuffins, kärleksmums, moccakaka och ett härligt gäng kanelbullar. Och så en sockerkaka. Sedan tog orken slut
  • Shibby 78

Godmorgon!

Går in i v.40 idag och det är 7 dagar till BF! För att fira till det lite extra så lossnade en bit av slemproppen precis 

Vet ju att den kan göra det långt innan, med sonen lossnade den i omgångar nästan en vecka innan han kom, men jag blev helt pirrig i magen nu. Inser ju helt plötsligt att bebis kan komma när som helst egentligen    

• DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-09-29 08:58:54 följande:
    Godmorgon!

Går in i v.40 idag och det är 7 dagar till BF! För att fira till det lite extra så lossnade en bit av slemproppen precis 

Vet ju att den kan göra det långt innan, med sonen lossnade den i omgångar nästan en vecka innan han kom, men jag blev helt pirrig i magen nu. Inser ju helt plötsligt att bebis kan komma när som helst egentligen    

Åh vad spännande!
    Själv har jag återkommande mensvärk som är kraftigare än tidigare. Men om jag vilar eller rör på mig släpper det. Så det är väl förvärkar jag känner.  
  • besony

Spänningen stiger här... Skrattande

Själv känner jag inget ännu.. 18 dagar kvar till BF. Det har ilat ibland därnere mellan benen och det är nog huvudet som trängt ner, tänkte jag. Och idag fick jag det bekräftat då BM sade att huvudet nu är fixerat... Tjoho! Flört
    Så nu är det bara att börja vänta på riktigt! Jag ser så fram emot att få träffa bebben och börja ett nytt liv som mamma! Drömmer

Jobbar än på som vanligt med mina timanställningar... Fick även förra veckan besked av FK (som varit otroligt seg med handläggningen) att min SGI räknas från min gamla heltidsjobb! Puh! Det lönade sig verkligen att inskriva sig hos Arbetsförmedlingen första arbetslösa dagen! Känns väldigt skönt att veta att man inte har lägsta nivå på SGI:n.

• strössel

Beso: Jag har oxå känt som ilningar och min bebis huvud är med fixerat, annars känner jag inte heller nåt mer. Men jag vill gå tiden ut för vi får det renoverat här hemma nu så nu får den inte komma ut Glad

Shibby: Hur märker man att en bit av slemproppen lossnar ? ( trög som man är Skäms)

• Shibby 78
    VARNING FÖR ÄCKELDETALJER, LÄS INTE OM DU ÄR KÄNSLIG

Strössel: När jag var på toaletten i morse så låg det en stor genomskinlig blobb i trosskyddet. Det kan se olika ut men denna var som en fem-krona i storlek och ca 1 cm tjock typ. I konsistens så kan jag jämföra det med en fast jättesnor, eller som om du tar en tub med genomskinligt lim och sprutar en hög som får stå och halvstelna. Känner igen det från första förlossningen.
    En del får grön-gula, eller med blodstrimmor i. Många ser den aldrig heller så förlossningen kan ju starta utan att du skulle se din.

Hoppas du fattar vad jag menar 
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !