• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel

Är jättekass i magen idag får springa på toan hela tiden, kan det betyda nåt ? Min bebis får inte komma ut nu Glad
    har magvärk men inte så jag viker mig av smärta, mår illa och är jättetrött.

• Shibby 78

Kan ju betyda att kroppen förbereder sig inför förlossningen, men man blir ju även lätt konstig i magen nu på slutet. Tarmarna har inte mycket plats därinne att jobba på Du får vänta och se om det kommer några värkar eller andra ytterligare tecken. Kroppen är lurig så här i slutet.

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-10-04 16:23:18 följande:
    Kan ju betyda att kroppen förbereder sig inför förlossningen, men man blir ju även lätt konstig i magen nu på slutet. Tarmarna har inte mycket plats därinne att jobba på Du får vänta och se om det kommer några värkar eller andra ytterligare tecken. Kroppen är lurig så här i slutet.
    Har SD som känns mer än vanligt, men har inte känt bebisen så mycket idag !
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-10-04 16:32:43 följande:
    Har SD som känns mer än vanligt, men har inte känt bebisen så mycket idag !
    Dom brukar ju säga att när det är på riktigt så känner man det. Jag hade ju aldrig sammandragningar med första utan bara riktiga värkar, men jag tror du kommer att känna skillnad.
    Jag hade ju en stilla bebis under helgen, men jag svepte en iskall sprite i söndags och då blev det fart.
    Testa att dricka något kallt eller bubbligt, eller kanske en glass?

Som min BM sa igår, man ska ju känna dom varje dag, och är man orolig ska man inte tveka att ringa förlossningen för en koll.

Hoppas du mår bättre nu
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • Toppenloppan

En körig mage, diarre eller bara täta toabesök är inte sällan ett tecken på att det börjar närma sig förlossningen....beror på hormonerna

Idag hann jag med ansiktbehandling och imorgon frissan....sen är jag redo

2011 ska bli ett bättre år!
  • Toppenloppan
    Strössel:
    Insåg att det lät lite okänsligt det där....inte meningen så klart! Hoppas du mår bättre vännen!!!
  • strössel
    Toppenloppan skrev 2011-10-04 20:07:50 följande:
    Strössel:
    Insåg att det lät lite okänsligt det där....inte meningen så klart! Hoppas du mår bättre vännen!!!
    Det lät inte okänsligt Glad  jag hoppas verkligen att det beror på annat än att det skulle vara på G. Vill inte ha bebisen innan den 21 oktober Flört pga renoveringen.

Längtar tills dagen då jag kan känna mig redo , förhoppningsvis nästa vecka Solig
  • Toppenloppan

Du får flirta med magen och be att den stannar jag försökte ju locka ut vår förra veckan men just nu är jag nöjd med att vara gravid en vecka till....

• strössel

Loppanlängtan: Ska göra det så mycket jag bara kan Flört det jobbigaste just nu är att bo hos mamma och pappa och renoveringen hemma och all stress runt omkring.

• besony

Själv har jag inga känningar ännu. Vecka 39 idag (38+0)... Dock skulle jag vilja känna åtminstone något, som fler förvärkar eller liknande. Har bara fått EN sådan förvärk igår morse. Sen ingenting....

Så jag läste lite om basilikate och kanelte. Så jag kokade ihop några basilikablad som vi har hemma med en tesked kanel. Det var nog första och sista gången jag drack en sådan te! Kräks Drack inte ens upp allt heller, så vidrigt var det! Andra huskur-knep är jag inte mycket för heller... Så bebisen kommer när den kommer, fast det kan kännas liiiite segt då man vet att den är färdig nu för att kunna komma ut till denna värld! Hoppas ej på övertid dock. 13 dagar till BF nu....

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !