• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-05-20 11:48:03 följande:
    Jag ska göra mitt RUL i Eksjö i småland, och jag frågade vid KUB och då sa hon att dom inte berättar och på kallelsen står det oxå att man inte får veta kön.

Läste nåt idag jag inte hade nån aning om att bebisarna ska inte ha kudde, och sen läste jag att om dom inte har kudde kan dom få platt huvudet. Hur ska man då göra för att inte få platt huvud ?
    Det är alltså både bra och dåligt med kudde Man blir ju tokig på alla råd som ges, man vet ju varken ut eller in.
  • strössel
    DreamBear skrev 2011-05-20 11:50:51 följande:
    Det är alltså både bra och dåligt med kudde Man blir ju tokig på alla råd som ges, man vet ju varken ut eller in.
    Man lär sig nåt nytt varje dag Flört jag vill inte att min bebis ska få platt huvud men vill inte heller att den ska kvävas av en kudde. Läste nånstans att man kan ha en väldigt tunn kudde under lakanet men får forska vidare i detta.

Sen har jag läst jättemycket om andningslarm och nu är jag helnojjig över det, nu kommer man vara livrädd att den ska sluta att andas. Ska ni andra köpa andningslarm  ? Tror nån här har köpt ett redan kommer inte ihåg vem.
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-05-20 11:56:53 följande:
    Man lär sig nåt nytt varje dag Flört jag vill inte att min bebis ska få platt huvud men vill inte heller att den ska kvävas av en kudde. Läste nånstans att man kan ha en väldigt tunn kudde under lakanet men får forska vidare i detta.

Sen har jag läst jättemycket om andningslarm och nu är jag helnojjig över det, nu kommer man vara livrädd att den ska sluta att andas. Ska ni andra köpa andningslarm  ? Tror nån här har köpt ett redan kommer inte ihåg vem.
    Att lägga kudden under lakanet låter ju som en smart lösning.

Andningslarm har vi funderat på, men jag vet inte. De kostar ju ganska mycket. Speciellt om man vill ha ett bra märke gissar jag. Men samtidigt så är det ju värt varenda krona om något skulle hända. Och jag har läst här på FL om de som haft andningslarm som räddat livet på deras barn.
  • strössel
    DreamBear skrev 2011-05-20 12:00:37 följande:
    Att lägga kudden under lakanet låter ju som en smart lösning.

Andningslarm har vi funderat på, men jag vet inte. De kostar ju ganska mycket. Speciellt om man vill ha ett bra märke gissar jag. Men samtidigt så är det ju värt varenda krona om något skulle hända. Och jag har läst här på FL om de som haft andningslarm som räddat livet på deras barn.
    Jag såg ett andningslarm för ca 1600 kr men som sagt skulle det hända något så är det värt varenda krona, om andningslarmet går och barnet andas dåligt hur gör man för att försöka få igång barnet ? Eller ska man ringa 112 direkt ? och försöka under tiden ?
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-05-20 12:04:15 följande:
    Jag såg ett andningslarm för ca 1600 kr men som sagt skulle det hända något så är det värt varenda krona, om andningslarmet går och barnet andas dåligt hur gör man för att försöka få igång barnet ? Eller ska man ringa 112 direkt ? och försöka under tiden ?
    Jag skulle ge barnet mun mot mun metoden först och främst, och sedan försöka ringa däremellan försöken. Är man två hemma är det ju enklare, en larmar och en ger mun-mot-mun-metoden. Röda korset har kurser i detta vet jag och man kan säkert få råd ifrån BVC också.

Jag är utbildad förskollärare och jobbar som det, genom jobbet får vi gå en gång om året och friska upp kunskaperna om hur man ska agera. Men jag vet inte hur jag skulle reagera om något hände mitt barn. Usch. Hemska tanke.
  • strössel

Kenai:

Jag ska ta upp det på träffarna som mvc anordnar så får dom berätta och visa och det tror jag att hela gruppen vill veta. Det jag fasar för det är om man är som sagt ensam lättare om man är två, ifall nån får panik vilket inte är så bra i en sån situation. Är det väldigt vanligt att dom slutar att andas tror du ?

• Shibby 78

Vi har köpt ett Snuza Halo. Gillar iden med att det är så lätt att använda, samt att det inte är svårt att flytta med när bebisen sover i vagnen tex. Läste en del recensioner och folk verkade nöjda med det och tyckte att det satt bra och sällan falsklarmade.

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !