• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-05-15 10:49:50 följande:
    En fundering ni som har köpt kikat på bebiskläder, hur vet man vilken storlek man ska köpa på bebiskläderna ? Då dom kan väga allt från tex 2500 - över 4000 g ? Tänk om man köper en massa kläder i storlek 50 och så kan dom inte ha dom för dom var för små. Hur tänker ni och vad tänker ni köpa ?
    Jättesvårt att veta det där. Jag laddar med ett gäng kläder i stl 50 men det mesta i 56. Min son vägde 3580 g när han föddes och var 51 lång. Han kunde ha stl 50 i några veckor. Något att ha i åtanke är att inte köpa för mycket då besökande vänner brukar bidra med en hel del i stl 56 och 62.
    Jag kommer se till att ha lite bodysar, strumpor, mysbyxor, mössa och overall i stl 50. Det behövs ju med en gång. Sist hade vi en overall i stl 56 men den drunknade han i i början så denna gånegn tänker jag investera i en i varje stl tror jag. Roligare när det passar

När det gäller bodysar så rekommenderar jag omlottbodysar som inte behöver dras över huvudet. Detta underlättar mycket i början tycker jag då de små liven är så instabila i nacken. Skönt att slippa dra plaggen över huvudet då.
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel

Shibby: Tack för tipsen man får köpa lite i storlek 50 och sen lite i 56 och som du säger man får nog massor av vänner och släkt Skrattande ska kika på omlottbodysar när det väl blir dags.

• Shibby 78

RUL i morgon kl 8.00. Känner mig nervös men längtar självklart oxå... Bebisen har sparkat massor idag, får hoppas det är ett gott tecken att allt står bra till med vår lilla loppa

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • majsanna
    strössel skrev 2011-05-15 10:01:55 följande:
    Beso: Jag har oxå kännt nåt i magen i två dagar för en liten stund på kvällarna första gången efter jag hade badat och igår när jag tittade på tv. Vet inte om det är bebisen men det är inget jag har upplevt innan. Låter supermysigt att du har kännt din lilla bebis.

Majsanna: Du finns i mina tankar var inne och kikade i din blogg och man får tårar i ögonen stor kram !
    Tack. I morgon kommer bli en jobbig dag, men samtidigt ska det bli skönt på något sätt när den är över. Så man kan sörja på riktigt.
  • DreamBear
    majsanna skrev 2011-05-15 17:58:25 följande:
    Tack. I morgon kommer bli en jobbig dag, men samtidigt ska det bli skönt på något sätt när den är över. Så man kan sörja på riktigt.
    Tänker på er!
    Hjärta
  • Shibby 78

Det gick bara bra. Vi fick veta att vi väntar en liten tjej Allt såg ut som det ska, tack och lov!
    Frågade BM hur storleken stämde med tiden och om det hade varit en "vanlig" graviditet så hade vi blivit flyttade en dag från den 6:e till den 7:e så det var ju ingen större skillnad. Nu blir vi ju inte flyttade.

Hon var vaken när vi var där, kände sparkar i bilen på vägen dit, så hon vände och vred sig massor. Viftade med händerna och fötterna och hade sig. Så mysigt att se

• besony
    Shibby 78 skrev 2011-05-16 15:29:39 följande:
    Det gick bara bra. Vi fick veta att vi väntar en liten tjej Allt såg ut som det ska, tack och lov!
    Frågade BM hur storleken stämde med tiden och om det hade varit en "vanlig" graviditet så hade vi blivit flyttade en dag från den 6:e till den 7:e så det var ju ingen större skillnad. Nu blir vi ju inte flyttade.

Hon var vaken när vi var där, kände sparkar i bilen på vägen dit, så hon vände och vred sig massor. Viftade med händerna och fötterna och hade sig. Så mysigt att se
    Härligt! Glad
  • strössel

Shibby: Vad roligt och grattis till en liten flicka, jag vill med veta men hon sa vid kub när jag frågade att dom inte berättar men jag kommer ändå fråga en gång till.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !