• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel

Loppanlängtan: Vi har nåt sånt på mitt jobb oxå var inne och kikade och vi hade ett föräldraledighetstillägg och där stod det nåt om 90 %. Kul att man får extra pengar utöver försäkringskassan vilket gör att man kanske kan ta några dagar färre men ändå klara sig.

• majsanna

Jag är arbetsterapeut.

Skulle min man få bestämma skulle jag få "överta " hans tio pappadagar som pappan ta ur i början och så skulle han vara ledig resten Skämt å sido, vi ska försöka dela så jämnt som möjligt och försöka vara lediga så länge som möjligt och ta ut så få dagar som möjligt... Hur få ihop det... 

• besony

Jag har väl inte ett riktigt yrkestitel, jag är snarare timanställd vid tre olika jobb. Som ledsagare, personlig assistent och ibland arbetar jag som vikarie på en skola. Alla tre jobben sker vid behov så det varierar med jobb varje månad. Det gillar jag förstås inte, men det är skitsvårt att få ett heltidsarbete, så jag har det så här sedan förra året då jag blev arbetslös. Rätten till a-kassa har jag inte heller just nu.. Springa runt och tacka ja till jobb så mycket som möjligt, ett evigt pusslande blir det också. Rekordet är ca 13-14 timmars arbete på en och samma dag! Förvånad

Så jag har inte tittat närmare på det med FP. Men tror att det lär hamna på lägsta nivån... Men det gör mig inget. Skatten finns ju i magen som vi kämpat länge för att få, så det där med ekonomin får vi försöka lösa så gott det går...

• majsanna

Beso: Du har så rätt när det gäller skatten i magen!! Det med pengar är inte så viktigt då. Naturligtvis måste man ju ha så man klarar det viktigaste, men pengarna behöver ju inte hamna på hög när man är föräldraledig. 

• DreamBear

Beso: Så är det för mig också, det finns en risk att det blir grundbeloppet. Men vi känner ingen oro. Vi klarar oss ändå. Visst det blir inget lyxliv vad gäller konsumtion, men vi kommer att vara rika ändå med tanke på den skatt vi får med oss hem från BB.

Vi har redan nu börjat inhandla kläder och håller utkik efter vagn, skötbord och säng. Vi tänker försöka hitta mycket begagnat så vi spar lite pengar. För jag tror inte vi blir lyckligare av att köpa en vagn för 8000:- när vi kan köpa en begagnad för 3000:- Alla pengar vi kan spara gör ju att vi kan vara hemma lite längre med bebisen.

• Toppenloppan

Beso:

Förstår att det är ett evigt pusslande när man jobbar som du gör just nu! Jag har pinsamt dålig koll på hur FP räknas ut men det är väl efter sammanlagd inkomst ett visst antal dagar innan man blir föräldraledig??? Typ de senaste 150 dagarna eller så????

Någon som vet närmre??? Undrar hur mycket krut man ska lägga på årets löneförhandling eftersom det ändå inte lär påverka.....men SÅ ska man egentligen inte tänka ju....typisk "kvinnlig" förhandlingsfälla

Tycker inte ni andra att jobbet blivit så ointressant nu när man mest fokuserar på livet i magen??? Jag lovar, jag tar ju hans om mina patienter och så men är INTE lika fokuserad som tidigare!

2011 ska bli ett bättre år!
  • Toppenloppan

TACK!!!!!!!!!! Så smart kunde jag uppenbarligen inte tänka själv Ska genast kolla!

Kram

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel
    Toppenloppan skrev 2011-05-04 11:42:41 följande:
    TACK!!!!!!!!!! Så smart kunde jag uppenbarligen inte tänka själv Ska genast kolla!

Kram
    Man kan inte tänka på allt Skrattande
  • DreamBear

Har en liten fundering, som ni kloka kanske kan hjälpa mig med
    Överallt när man läser om vad man ska ha med sig till BB så står det att man ska ha med sig journalen.
    Men jag har ingen journal.
    varje gång jag är hos barnmorskan så för hon in uppgifterna i datorn, och som jag fattade det så ligger allt i en databank som även förlossningen har tillgång till.
    Är det så för er också?
    Eller har ni en pappersjournal?

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !