• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Shibby 78

Hittadeden här: www.barntrygghet.se/erbjudanden/angelsound-den-basta-presenten-till-de-som-vantar-barn/

Hade kostat 595 men kostade 495 nu.

Var egentligen på sidan för att beställa denna: www.barntrygghet.se/sova/andningslarm/snuza-andningslarm-present-till-de-oroliga-nyblivna-foraldrarna/
    vilket vi oxå beställde.

När Isac var liten var jag så noojig och kollade hans andning titt som tätt. Tänkte denna skulle hjälpa mig slappna av lite.

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78

Testade den nu, den fungerade jättebra! Fick leta en stund men till slut hittade jag hjärtljuden långt ner mot blygdbenet

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-04-27 20:07:48 följande:
    Testade den nu, den fungerade jättebra! Fick leta en stund men till slut hittade jag hjärtljuden långt ner mot blygdbenet
    Vad mysigt jag hittade en för 349 kr på teknikmagasinet, får se om jag har vägarna förbi och köper en. Har inte den affär där jag bor och dom var slut på lager tyvärr.
  • besony

Hej tjejer! Är tillbaka nu, jag kom hem idag. Jag har varit utomlands en vecka och haft det underbart med min familj. Min sambo fick vara hemma och även mina syskons respektive var hemma. Så en ren familjeresa med andra ord. Shoppat 3 klädesplagg till bebben, betalda av min styvmor. Jag själv som bara funderade på att köpa ETT plagg... Drömmer Men att bli bjuden på lite gratisplagg är aldrig fel!

Jag är just nu i vecka 16 (15+1)... Fort går det, känns det som! Längtar efter att känna fosterrörelser!

Under veckan har jag annars börjat drömma en del knasigt! Tungan ute

Häromnatten drömde jag att jag efter en vecka utomlands kom hem till ett helt totalrenoverat hus (huset som redan är nybyggt..?..) med blanka röda köksluckor (vilket vi annars aldrig skulle ha, usch!), ett helt färdigt barnrum till bebisen och det enda som återstod var att leta efter ny sängstomme till vårt sovrum.... Jag som i drömmen bara var i v. 16 och hade med mig hem de 3 klädesplagg till bebisen var helt chockad över att sambon på en vecka hade fixat allt klart inför bebisens ankomst och lite extra därtill! Tyst

• DreamBear
    strössel skrev 2011-04-28 10:27:48 följande:
    I morgon ska jag gå och lyssna på hjärtljud är nervös hoppas dom hittar några, har inte kollat magen sen v 13.
    Jag var hemskt nervös inför detta men min barnmorska hitta hjärtljuden direkt, och det var helt magiskt att höra dem. Jag var i vecka 14+6.
  • majsanna

Oj, vad tidigt ni får höra hjärtljuden hos barnmorskan. Mitt nästan besök hos henne är den 23 maj och då har jag inte varit hos henne sedan inskrivningen den 7 mars.

Men, men idag är det i alla fall bara 2 veckor kvar till RUL! 

• DreamBear
    majsanna skrev 2011-04-28 11:04:49 följande:
    Oj, vad tidigt ni får höra hjärtljuden hos barnmorskan. Mitt nästan besök hos henne är den 23 maj och då har jag inte varit hos henne sedan inskrivningen den 7 mars.

Men, men idag är det i alla fall bara 2 veckor kvar till RUL!J
    Jag fick en tid när jag var i vecka 14+6 pga min oro. Ska dit nästa gång den 1 juni för att åter lyssna på hjärtljuden. Hon bokar in extratider åt mig just för att stilla min oro. En underbar barnmorska
  • Toppenloppan

Åhhh så härligt att höra hjärtljuden, eller hur???

Majsanna:
    Jag ska inte träffa min BM igen förrän i vecka 22 eller så men hon har sagt att jag bara kan ringa om jag vill för att komma och lyssna på hjärtljuden.

Hade så himla ont i ligamenten??? igår kväll att jag hade svårt att koncentrera mig på annat men idag är det bättre igen.....Har ju en massa ärr inne i magen efter förra sommarens "äventyr" och operationer, tror det drar i dem oxå när livmodern växer! Ska ta det lugnt ikväll och se om det hjälper, inte gå på IKEA som det blev igår.....

2011 ska bli ett bättre år!
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !