• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel

Vi har tid för RUL den 26 maj kanske inte är exakt 5 veckor är det 6 veckor till och med kan inte räkna idag Skrattande jo tror det blir 6 veckor herregud vad länge.

• Toppenloppan

CUB idag gick SUPERBRA!
    Sesam sprattlade, roterade och viftade med armar och lååååånga ben! Mäter ganska exakt 7 cm, egentligen skulle jag bli framflyttad till v 13+1 eller 2 (är v 13+0) men eftersom det är IVF så gjorde gynekologen inte det. Man kunde se en massa, läkaren kollade i säkert 15 minuter, visade hjärtats 2 kammare, magsäcken, hjärnans 2 halvor, lårben, näsben osv....

Siffrorna för kromosomavvikelserna var TOPPENBRA,
    1: 6586 för Trisomi 21,
    1: 16397 för Trisomi 18 och
    1: 51351 för Trisomi 13!

Vi är sååååå glada och jag måste snart inse att jag faktiskt är gravid och inte bara tjock

2011 ska bli ett bättre år!
  • Shibby 78

Idag har jag ringt sjukgymnasten och bokat tid. Hoppas man kan få hjälp med foglossningen, det gör hysteriskt ont. I fredags låg jag i soffan och grät hela kvällen, i lördags var det bättre men jag fick nästan krypa upp för trappan, i söndags var det ok, men ömmade.
    När jag vaknade imorse kändes det helt ok, men efter en dag på jobbet så gör det så ont så jag inte kan gå igen. Så trist att bara ligga i soffan hela kvällarna.
    Självklart är det värt det, men fy sa*an vad ont det gör. *morr*

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Toppenloppan

Shibby:

Man FÅR klaga och gråta trots att vi äntligen är gravida Hoppas du kan få någon bra hjälp, jobbigt att ha så ont!

2011 ska bli ett bättre år!
  • Shibby 78
    Toppenloppan skrev 2011-04-18 20:37:39 följande:

Shibby:

Man FÅR klaga och gråta trots att vi äntligen är gravida Hoppas du kan få någon bra hjälp, jobbigt att ha så ont!

Tack! Jag hoppas man kan få gå på lite vattengympa och kanske få en tens (om det hjälper). Får se vad dom säger
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • DreamBear

Ska till barnmorskan och hon skulle denna gången försöka hitta hjärtljuden.
    Är sååååå nervös! Tänk om hon inte hittar några?
    Jag vet att det kan vara för tidigt, och att det händer att man inget hör pga detta.
    Men jag vet inte hur jag reagerar om det blir så,
    en akuttid för ultraljud känns som det enda som kan lugna.

Håll en tumme för mig och att hjärtljuden hörs!

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !