• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • besony

Hoppas också som för er andra att jag inte ska gå upp för mycket under graviditeten.

Är normalviktig, fast jag hade hellre vägt lite mindre, nästan som jag vägde när jag träffade sambon. Då var jag riktigt smal med andra ord. Efter 4 år ihop, inkl IVF-behandlingar, har jag gått upp cirka 8-10 kg. Men är fortfarande normalviktig. Den här graviditeten har jag redan gått upp drygt 2-3 kg... Men jag klagar inte. Jag mår ju bra, så...

Har dock gått upp till storlek 40 i byxor, annars har jag det mesta i storleken Medium. Mina mammaleggings som jag har på mig nu är i storlek Small.... Så jag tror också att klädkedjorna anpassar sina storlekar efter befolkningen kanske?! Så det viktiga är att man mår bra oavsett storlek, tänker jag.

• strössel

Mitt KUB test gick jättebra var en rolig  timma den ville inte riktig ligga som bm ville Skrattande så jag fick skaka rumpa och hålla på och sen somnade den vid ett tillfälle då var det att skaka rumpa igen så den vakande. Fick en risk på 1: 10987 väldigt liten risk känns så skönt, allt såg jättebra ut och den var så fin och hon fick den till 7 cm Skrattande

• besony
    strössel; Vad skönt att det gick bra! Rolig läsning om rumpskakning! Flört
  • strössel
    Toppenloppan skrev 2011-04-14 22:32:24 följande:
    Strössel; Måste vara underbart att se den under så lång tid!!
    Ja det var jätteroligt att titta på den lilla , bm sa att det var den tredje bebisen som jävlades med henne den dagen Skrattande
  • strössel

Har ni börjat tänka på namn än ? Skrattande jag har haft massor jag gillat sen har det gått en månad och då fastnar jag för nåt annat. Men nu är det Liam och Emma som leder Flört

Sen har jag andra favoriter som mina släktningars barn heter och kompisars barn, känns nu för att man har kämpat med att få barn så länge så är alla bra namn upptagna. Men samtidigt känner jag dom äger inte dom namnen men visst känns det tråkigt om jag skulle välja samma som dom men dom har varit mina favoritnamn i flera år.

• Shibby 78

Om det blir en kille så funderar vi på Vincent, blir det en tjej så gillar jag Linnea, Felicia, Isabelle, Alice, Alicia and the list goes on
    Första heter ju Isac och det tycker jag passar ihop med dom flesta namnen jag nämde

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-04-16 19:10:20 följande:
    Om det blir en kille så funderar vi på Vincent, blir det en tjej så gillar jag Linnea, Felicia, Isabelle, Alice, Alicia and the list goes on
    Första heter ju Isac och det tycker jag passar ihop med dom flesta namnen jag nämde
    Jättefina namn gillar Isabelle med , har lite fler flicknamn med som Nova Moa och Izabelle. Om jag får en flicka ska hon heta Linnea som andra namn efter min farmor.
  • majsanna

Flicknamn tycker jag är lättare att hitta såna som jag skulle kunna tänka mig: Hedvig, Siri, Iris bland annat. Pojknamn är väl en klassiker som Erik tänkbart.
    Jag har en längre lista på såna namn jag INTE kan tänka mig  

• besony

Vi har redan enats om ett flicknamn. Lätt och välja.Finns flera flicknamn till som är lätt att ta. Medan pojknamnen var svårare. Sambon hade fastnat för ett namn som jag absolut inte gillar. Men vi gillar iaf ett annat namn likadant. Så vi har med andra ord väldigt få val av namn.

Det är dock inte spikat med dessa namn, det hinner ju ändras också! Så vi får allt se om vi tar av dessa namnen vi gillar till en flicka eller en pojke. Vi har valt att inte ta reda på könet. Det får bli en överraskning och det gör det hela rätt så spännande! Flört

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !