• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Toppenloppan

Klämde ner mig i mina vanliga jeansleggings idag och flög till Stockholm! AJ vad ont det gjorde! Brukar bara ha dem från och till jobbet men nu är vi ovänner Ska kika här i Stockholm där Vero Moda på Drottninggdtan ska ha en Mamalicious avdelning!

2011 ska bli ett bättre år!
  • DreamBear

Aj, aj, aj! Så känns det här. Höll på igår och baka en kladdkaka, gjorde två tårtor och dammsög huset. Misstänker att det blev liiiite för mycket för min kropp i detta tillstånd. För inatt har jag haft värk i höger ben och när jag vakna imorse hade jag vidrigt ont i höger ljumske, mot blygdbenet och ned mot låret. Har släppt lite när jag gått runt lite, men det känns ännu lite för mycket för att kännas bra. Såklart orolig att något är fel, men inser att det är mycket mer troligt att det är ligamenten eller nått som spökar.

• Toppenloppan

Kenai: aj aj! Ligamenten eller fogarna kanske! Man märker verkligen att kroppen säger till numer! Jag har blivit dunderförkyld och vill bara sova! Försöker lyssna!!!

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel

Vet ni av vem man får moderskap intyg ? Läste lite på nätet en del fick av Bm och en del fick det vid RUL , ska ni ansöka om det och när i vilken vecka ska ni isåfall skicka in det ? Jag tänker långt fram nu vill ha koll på saker och ting Skrattande

• DreamBear
    strössel skrev 2011-04-11 11:31:00 följande:
    Vet ni av vem man får moderskap intyg ? Läste lite på nätet en del fick av Bm och en del fick det vid RUL , ska ni ansöka om det och när i vilken vecka ska ni isåfall skicka in det ? Jag tänker långt fram nu vill ha koll på saker och ting Skrattande
    Jag har inte tänkt så långt, men jag har fattat det som att jag ska få det av barnmorskan efter att vi varit på RUL. Men jag är inte hundra. När BM rabbla all info tog jag bara in det närmaste, allt annat kändes för långt bort.
  • DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-04-10 20:16:05 följande:
    Kenai: aj aj! Ligamenten eller fogarna kanske! Man märker verkligen att kroppen säger till numer! Jag har blivit dunderförkyld och vill bara sova! Försöker lyssna!!!
    Min värk känns bättre idag så jag gissar att det är ligamenten eller fogarna. Vilket fall som helst så har jag lärt mig en läxa. Inte hålla på för mycket utan att vila lite där emellan. Kroppen fungerar inte som förut så det gäller verkligen att lyssna till den!
  • strössel
    DreamBear skrev 2011-04-11 11:39:46 följande:
    Jag har inte tänkt så långt, men jag har fattat det som att jag ska få det av barnmorskan efter att vi varit på RUL. Men jag är inte hundra. När BM rabbla all info tog jag bara in det närmaste, allt annat kändes för långt bort.
    Ok min sa bara att skicka in det så fort som möjligt för att det tar tid på försäkringskassan. Om jag får det i v 25 så har försäkringskassan 8 veckor på sig att besluta om man får det beviljat och fk är inte snabba. Ska fråga läkaren på torsdag när jag gör KUB och fråga dom om det och se vad dom säger.
  • Shibby 78

Jag har oxå fattat det som att man får det första Bm-besöket efter RUL

Imorgon ska vi på UL!! Wieeeee Jag kan inte fokusera alls på jobbet idag, kan bara tänka på morgondagen. Som tur är ska vi dit tidigt, ska vara där 8:40. Hoppas allt är bra med lilla loppan! Tycker mig ha känt något i magen de sista dagarna, som lite fisksprattel, men det är inte tydligt alls. Kan ju lika gärna vara tarmarna, man känner ju så gärna efter lite för mycket. Går ju in i v.16 denna veckan så nu kommer ju analyserandet att ta fart då man vet att bebis snart kanske ger sig till känna

Med sonen kände jag första gången i v.19, och då var det tydliga sparkar, så då behövde man inte undra

Man får vänta och se, men imorgon ska jag fråga vart moderkakan ligger så man vet. Har hört att den dämpar rörelser om  den ligger framtill så man känner de första rörelserna sent. Det kan ju vara bra att veta

Kram till er och ha en bra vecka!

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !