• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Shibby 78

Här är allt bra med! Går in i vecka 15 idag och det känns helt otrolig att man kommit så här långt. Magen växer och börjar synas, på kvällarna ser jag ut som jag skulle vara i femte månaden typ. Skriver inte så mycket då jag har så otroligt mycket på jobbet just nu. Är helt slut på kvällarna och den lilla energi man har kvar när man kommer hem läggs på familjen och hemmet.

Är rätt symptomlös nu för tiden, och det är väl inte för inte som dessa veckor kallas spökveckorna. Brösten ömmar inte mycket alls längre, illamåendet har lagt sig och jag spyr inte längre. Bara tröttheten som till viss del hängt sig kvar.
    Idag är det 5 dagar kvar till UL, längtar så jag dör

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel

Shibby: Förstår om man inte orkar skriva här så mycket klart man har fullt upp när man har kommit hem.
    Spökveckorna ser jag inte fram emot Flört men samtidigt är det som sagt skönt att må bättre. Jag har 7 dagar kvar till KUB testet du ska se att 5 dagar går snabbt sen får du se den lilla på UL igen.

Men har ni lust så kika in till den andra tråden vi kan ha den här kvar med såklart.

• Toppenloppan

Vi har ju oxå precis fått tillgång till vårt hus så där har jag varit sista dygnen. Dock har vi inte flyttat in ännu utan vi har byggare som river och spacklar!

Ibland hinner jag skriva på dagarna, som idag, om det är lugnare på jobbet. Annars finns "bara" kvällarna och då är tröttheten ibland för jobbig. Sen klagar min man ibland över att jag hänger så mycket på FL

Skriver redan i flera gravidtrådar ( denna, Carlanderska och en för de med endometrios som gjort IVF men är gravida nu) så jag stannar gärna kvar i denna men är inte jättesugen på ytterliggare en....
    det är klart, lämnar alla denna följer jag ju efter er

Med mig är det bra, envis förkylning som hänger sig fast, ömheten i brösten finns ständigt men är inte lika extrem som de första veckorna. Illamåendet kommer även för mig just när jag äter eller om jag blir trött eller hungrig. Slipper ha det HELA tiden som det var ett tag! Därmed har vikten slutat stiga från vecka till vecka men magen syns!

Ska liksom du Strössel till H&M idag för mammabyxor, det gör för ont med gumminabnd i jeansen och nu ska jag på kurs hela nästa vecka och kan inte gömma mig i sjukhuspyjamasen! Dessutom går jag in i vecka 13 på måndag så du kan man ju "komma ut". För alla andra blir det först en vecka senare då CUB görs vecka 13+0 dvs vecka 14.....

2011 ska bli ett bättre år!
  • DreamBear

Jag skickade efter ett par mammabyxor från H&M och är verkligen superglad att jag gjorde det. Det är inte alls kul att ha trånga byxor på sig så nu känner man sig friare

• strössel

Kul tjejer att det har köpts lite mammakläder, det var rea i nästan hela H&m  i går när jag var och shoppade så jeansen för 199 kr tyckte jag var ett riktigt fynd. Tänkte jag skulle köpa en par mammamjukisbyxor med för mina mjukisbyxor börjar bli för trånga eller hamnar under magen inte så fint Skrattande jag frågade i affären och dom hade börjat få in sommarnyheter till mamma avdelningen och håller på varje dag med att få in nytt det tycker jag blir kul vill köpa några fina klänningar till sommaren.

• Toppenloppan

2 par byxor inhandlade, ett par jeans som INTE var på REA och ett par grå chinos (typ...) från rean....Provade mjukisbyxor men de var så tunna i tyget att det kände som pyjamas. Mina vanliga passar bra fortfarande!!!

OJ vad gravid magen ser ut om man inte drar ner tröjan med de nya byxorna!!! Klänningar och toppar har jag som passar även min gravida mage så här långt så överdelar dröjer jag med!

Känns "förbjudet" att gå på Mammaavdelningen och kolla, efter 3,5 års väntan på det!

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel

Loppanlängtan: Vad roligt att du hittade snygga byxor  Skrattande dom mjukisbyxorna jag provade var jättelånga i benen och jag är inte så kort är 170 lång. Jag ska försöka använda min tröjor så långt det går vill inte ha en massa mammakläder som man ändå inte har nån nytta av sen.

• besony

Ni är inte de enda som gått och provat kläder på mammaavdelningen på H&M! Tungan ute Jag var där en sväng. Men tyckte att det fanns så lite att välja på. Men så är det väl. Jag köpte två linnen, varav en på rea, och en trekvarts leggings. De tänkte jag ha till min utlandsresa om 1,5 vecka och under sommaren. Övriga kläder köper jag nog senare... om det behövs.

Provade annars också en mysbyxa i velour med mudd.. De var skitsköna, men magen såg skitstor i den byxan! Förvånad Men bra att veta vart det finns om jag senare vill köpa en sådan byxa. Försökte väga för och emot med byxor eftersom graviditeten slutar ju typ när hösten precis börjat liksom.. Kommer nog satsa mer på leggings, tunikor och klänningar i klädväg tror jag....

4 dagar kvar till UL nu.... Solig

• majsanna

Oj, vad ni shoppar!!! Jag fick en hel kasse med "vanliga" byxor från min syster. För henne hade byxorna krympt i garderoben Många av dom byxorna var än så länge till och med för stora. Så för min del dröjer det nog ett tag innan jag behöver köpa mammakläder. 
    Jag ska dock på bröllop den 4 juni och då vill jag ju ha något fint. Det är ju dock svårt att veta hur stor man är då, så jag får väl vänta in i det sista med att köpa något. 

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !