• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • majsanna

Vi valde Trygghansas utökade försäkring. Det var mest mannen som jämförde och han tyckte att den verkade bra. Dessutom har vi bilförsäkringen hos TH och då blev den lite billigare. 

• Shibby 78

Vi ska ha Trygg Hansas försäkring då vi alla i familjen är försäkrade där. Har även bilförsäkringen där. Hade den till sonen 2005 oxå

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Toppenloppan

Strössel:
    Ok då är väl Sesam oxå ca 5 cm nu då

Vi har inte tecknat gravidförsäkring ännu men kommer göra det!

2011 ska bli ett bättre år!
  • Shibby 78
    majsanna skrev 2011-04-05 21:23:32 följande:
    Dutt var 6,5 cm förra torsdagen och då var jag i vecka 12+6.
    Tänk vad dom växer fort därinne Jag läste i en app i iphonen att bebis är stor som en knyten kvinnonäve denna veckan.
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel

Varit i väg idag och har handlat ett par mamma jeans och ett par mammaleggings, jeansen kostade bara 199 kr på H&M jättesnygga mörkblåa satt helt perfekt. Sen gick vi förbi babyproffsen och var tvunga att gå in och kika så nu har jag kört barnvagnar och fastnade för en Emmaljunga kombi vagn för 7400 kr färgen jeansblack tror den hette nåt med city är inte säker. Det var så kul att kika på vagnar Skrattande det fattades bara en bebis vill den ska komma nuuuuu Flört

• strössel

Här var det tyst tjejer, hur mår ni ?

Jag har bara mått illa sen i måndags och har inte kräkts en enda gång, har varit ute mycket och det kanske ha hjälpt lite att motionera lite sägs vara bra för illamåendet. Men samtidigt är man orolig över det när jag mått så dåligt innan och nu bara lite illamående på morgonen. Vet att det kan minska drastiskt nu när man går in i v 13.

• DreamBear

Strössel: Är tydligen väldigt vanligt att illamående och andra symtom försvinner efter vecka 12. Det är som det ska.

Jag gick in i vecka 14 igår och jag mår fortfarande illa, speciellt när jag äter frukost och andra saker. Får ta små tuggor. har inte kräkts en enda gång under alla dessa veckor.

• majsanna

Jag mår också ganska bra just nu. Går in i vecka 15 i morgon!! Idag blev jag dock hemma från jobbet då jag i morse var extremt trött och hade huvudvärk. Var uppe mellan 6-7 i morse, menn gick sedan och lade mig igen och vaknade igen klockan halv tio. 
    I övrigt har jag inga som helst symtom, vilket är lite jobbigt...Jag önskar att magen kunde växa lite så att det åtminstonde syns. Just nu ser magen mest ut som om jag skulle ätit väldigt mycket pizza på sista tiden

Tyckte ett tag att min trötthet blivit något bättre, men nu känns det som jag är tröttare igen. Dock har ju den senaste veckan varit stressig med vår flytt till huset. 

• strössel

majsanna: Din flytt har nog satt sina spår kan jag tro, men vad härligt att ha flyttat till hus.

Kenai: Dels är det skönt att jag bara mår lite illa men samtidigt var illamåendet ett tecken på att allt var bra där inne saknar det lite iallafall Skrattande

Jag har skrivit i en tråd när jag gick igenom mina ivf försök och nu har vi där som har fått plus startat en tråd för oss gravida. Vi är inte så många kvar här som skriver tänkte om ni ville följa med mig till den andra tråden.

Länkar den här: www.familjeliv.se/Forum-11-354/m58288804.html

Och det är bara tjejer där som gjort ivf.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !