• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel
    besony skrev 2011-03-28 18:38:55 följande:
    Tack för tipset med mammabyxor, tjejer... Det verkar variera beroende på vart man bor. Jag får nog spana in affärerna i stan och se om de har något. Jag jobbar med folk så jag vill se fin ut, så det börjar bli obekvämt att gå med mina jeansleggings just nu... Bästa stunderna numera är när jag går ledig hemma i mina mjukbyxor! Flört
    Annars har du ju katalogen H&M du kan beställa ifrån, jag har aldrig vågat beställa byxor från nån katalog lättare med tröjor byxor vill jag gärna prova innan. Hoppas du hittar nåt fint du kan köpa Skrattande
  • Toppenloppan

Gick faktiskt via H&M på vägen hem och "pillade" lite på mammakläderna.....spanade noggrant så ingen jag känner såg mig

Vågar inte tro att det bara kommer vara magen som växer, så snäll är nog inte min kropp
    Klarar mig nog någon vecka till, jobbkläderna är ju GULD!

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel

Jag längtar så till mitt UL den 4 april, vill bara veta att allt ser bra ut där inne. Då kommer jag vara i v 12 (11+4) undrar när man kan börja sluta oroa sig så mycket och våga tro lite att det kommer gå vägen ? Har sovit så dåligt i natt är helt slut idag, ska iväg på möte snart och har inget lust att sitta och prata har egentligen ingen ork till det.

Hur mår ni andra idag ?

• DreamBear

Hej tjejer!
    Klev ur denna tråd pga oro, men har tjuvläst lite då och då.
    Jag går in i vecka 13 imorgon, slutade med kortisontabletterna för 11 dagar sedan. Har nu sedan igår haft som en kraftig mensvärk, inget jag känt tidigare. Det känns "annorlunda" och fel. Har fått en tid för undersökning och vul på torsdag. Nervös! Rädd att min kropp stött bort den lill*

Men nu till min fråga som jag har,
    har ni alla varit öppna med att ni gjort IVF till familj och vänner?
    Vi har hållt detta med IVF hemligt.

Och nu är vi fundersamma om vi ska berätta till helgen om att vi är gravida eller om vi ska vänta. Vi är ju båda nojjiga att något ska gå fel, men så kommer vi ju troligen att känna det genom hela graviditeten.

Hur har ni gjort, har ni berättat?

Jag resonerar som så att om allt ser bra ut på torsdag så berättar vi i helgen (både min och mannens familjer kommer att vara samlade på samma ställe). Ser det inte bra ut får vi ta det därifrån. För då vet jag inte hur jag reagerar.

• strössel

Kenai: Vad kul att gå in i v 13 , varför har du ätit kortisontabletter ? Jag tar progesteron tre gånger om dagen fram till v 12 är skitnervös när jag ska sluta med dom så jag föstår om du är orolig. Men det är säkert inget fel håller tummarna.

Vi har berättat för mina föräldrar och svärföräldrarna att vi gjort ivf, mina närmaste kompisar vet om det med. Till den övriga släkten tänker vi inte berätta att vi gjort ivf. Och för mina ytliga vänner tänker jag inte heller berätta det för, för dom räcker det med att jag är gravid Skrattande 

• DreamBear
    strössel skrev 2011-03-29 13:29:55 följande:

Kenai: Vad kul att gå in i v 13 , varför har du ätit kortisontabletter ? Jag tar progesteron tre gånger om dagen fram till v 12 är skitnervös när jag ska sluta med dom så jag föstår om du är orolig. Men det är säkert inget fel håller tummarna.

Vi har berättat för mina föräldrar och svärföräldrarna att vi gjort ivf, mina närmaste kompisar vet om det med. Till den övriga släkten tänker vi inte berätta att vi gjort ivf. Och för mina ytliga vänner tänker jag inte heller berätta det för, för dom räcker det med att jag är gravid Skrattande 

Man misstänkte att mitt immunförsvar var för starkt och såg till att ägget inte kunde fästa. Därför fick jag kortison för att sänka immunförsvaret. Tar även Fragminsprutor, sista nu på fredag. Och så tar jag Progesteron också. Ska börja trappa ned dem imorgon.
  • majsanna

Vi har sedan september öfrra året varit helt öppna med att vi höll på med ivf. Både till närmaste släktingar och kompisar och de närmaste arbetskamraterna. Dagarna före jul var vi till och med med i en artikel i svenska dagbladet om längtan: http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/barnunga/for-varje-forsok-har-bebisfebern-stigit_5816463.svd

Idag har vi återigen varit på gyn då jag igår hade lite bruna flytningar. Återigen såg allt okej ut. På torsdag ska vi på inplanerat ultraljud, kub-ultraljud.

I morgon flyttar vi till hus så idag är det ganska hysteriskt här hemma med packning. 

• strössel

majsanna: Vad skönt att det såg bra ut , vad beror dom bruna flytningarna på ? Vad roligt att flytta till hus vi vill oxå köpa hus men vi vill inte bo kvar här utan flytta till kusten så det är våra framtidsplaner Skrattande

Kenai: Har du tagit progesteron så här länge ? Vanligast är att man tar det hela v 12 och sen slutar. För sen har progesteronet ingen funktion när moderkakan tar öve, jag tar trombyl och det ska jag ta till v 36 och progesteron till v 12.

• majsanna

Vet inte vad de bruna flytningarna beror på. Jag tar ju två olika typer av blodförtunnande mediciner så det kan ju naturligtvis ha en del i det hela. Läkaren kollade idag jättenoga efter blödningar och det fanns inga! Skönt!

• strössel
    majsanna skrev 2011-03-29 17:37:40 följande:
    Vet inte vad de bruna flytningarna beror på. Jag tar ju två olika typer av blodförtunnande mediciner så det kan ju naturligtvis ha en del i det hela. Läkaren kollade idag jättenoga efter blödningar och det fanns inga! Skönt!
    Ja skönt att dom inte såg några blödningar, lycka till med flytten ta det lugnt Skrattande
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !