• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Toppenloppan

Strössel:
    Uscha vad jobbigt med illamående och ffa kräkningar vecka 9 och 10 lär vara värst, enligt böckerna iaf......
    Hoppas du snart mår bättre och tur att du just nu inte är tvingad iväg till jobbet!!!

beso:
    Skönt med varje milstolpe som passeras!!

Shibby:
    VÄRT varenda krona att göra extra VUL eller UL för att minska oron!

2011 ska bli ett bättre år!
  • Toppenloppan

Hade en HEMSK dag igår, fortfarande helt tagen. Skriver detta inlägg i mer än en tråd, om någon redan läst!

Drömde hemska saker under natten, minns inga detaljer men vaknade och kände mig "ogravid", brösten var oömma och så... Skulle lugna mig med ett gravtest och....TVÅ gravtest var tyligt svagare än innan, teststrecken tom liiiite svagare än referensstrecket!!! FULL panik!!

Ringde maken och grät, bestämde att han skulle ta tåget tillbaka hem, han jobbar en timmes väg bort. Sen skulle jag gå till jobbet och ringa gynjouren och be om hjälp. Fick tag i henne vid halv nio, en jag känner TACK gode Gud. Överdrev min värk i vänster sida av magen men berättade annars precis som det var. Underbara människan tog emot oss efter 15 minuter, tog låååång tid på sig med VUL men Sesam mår toppen!!! Hade växt exakt till 17mm och jag var som beräknat i v 8+1, allt var bra och jag ska INTE ta fler gravtest nu!!! Kan fortfarande se dem framför mig men allt var ju bra!!!

Helt slut nu, efter undersökningen åkte mannen hem och jag torkade glädjetårarna och kastade mig in på akuten och jobbade vidare. Hann inte landa förrän jag kom hem, grät ut all oro och lättnad under kvällen igår.

Idag känner jag mig "löjligt" gravid igen, mått mest illa av alla dagar, ont i brösten och tröttheten ska vi inte ens tala om.
    Kan "tipsa" om att bli livrädd, det tog bort illamåendet hela dagen igår

2011 ska bli ett bättre år!
  • besony
    Toppenloppan skrev 2011-03-16 19:53:25 följande:

Hade en HEMSK dag igår, fortfarande helt tagen. Skriver detta inlägg i mer än en tråd, om någon redan läst!

Drömde hemska saker under natten, minns inga detaljer men vaknade och kände mig "ogravid", brösten var oömma och så... Skulle lugna mig med ett gravtest och....TVÅ gravtest var tyligt svagare än innan, teststrecken tom liiiite svagare än referensstrecket!!! FULL panik!!

Ringde maken och grät, bestämde att han skulle ta tåget tillbaka hem, han jobbar en timmes väg bort. Sen skulle jag gå till jobbet och ringa gynjouren och be om hjälp. Fick tag i henne vid halv nio, en jag känner TACK gode Gud. Överdrev min värk i vänster sida av magen men berättade annars precis som det var. Underbara människan tog emot oss efter 15 minuter, tog låååång tid på sig med VUL men Sesam mår toppen!!! Hade växt exakt till 17mm och jag var som beräknat i v 8+1, allt var bra och jag ska INTE ta fler gravtest nu!!! Kan fortfarande se dem framför mig men allt var ju bra!!!

Helt slut nu, efter undersökningen åkte mannen hem och jag torkade glädjetårarna och kastade mig in på akuten och jobbade vidare. Hann inte landa förrän jag kom hem, grät ut all oro och lättnad under kvällen igår.

Idag känner jag mig "löjligt" gravid igen, mått mest illa av alla dagar, ont i brösten och tröttheten ska vi inte ens tala om.
    Kan "tipsa" om att bli livrädd, det tog bort illamåendet hela dagen igår

Oj, det var inget roligt, kan jag tänka mig! Symtomen kan ju komma och gå.. Obestämd

Jag försöker själv ta dagen som den kommer. Orkar inte oroa mig. Fast så klart vill jag att det snart är ultraljud igen så man kan få se om allt är som det ska och gärna helst passera hälften av graviditeten redan! Allt kan ju hända, så jag får allt ta en dag i taget.... Kan ju inget göra. Så tänker jag.
  • strössel

Loppanlängtan: Vad skönt att allt såg bra ut, man får panik ibland. Jo det är tufft med illamåendet idag var det på håret att jag hann in på toan det bara kom. Och nu på kvällen är jag sugen på allt möjligt Flört 

Beso: Vad kul att det gick bra , ja tur det är lite KUB och UL annars hade det kännts väldigt länge till v 24 !

• Shibby 78

Hej alla!

Hade en helt fantastisk stund på Mamma Mia idag! Fick se vår lille skrutt och det var helt underbart. Man kunde se att hjärnhalvorna satt på plats, urinblåsan, hjärtat tickade på fint. Storleken stämde perfekt med IVF-datumet.  H*n låg helt stilla först men sen började den vifta med händerna och sträcka på benen litegrann. Rätt vad det var så gjorde den en kullerbytta och låg åt andra hållet

Nu känner jag mig lugn och helt överlycklig! Hjärta

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 6/10 -11
  • strössel

Shibby: Åhh vilken fin bild njut av din graviditet nu Skrattande längtar till mitt UL och hoppas jag har samma tur som du.

• emsm

Shibby: Va härligt! Vilken vecka är du i?

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-03-17 10:54:25 följande:
    Shibby: Åhh vilken fin bild njut av din graviditet nu Skrattande längtar till mitt UL och hoppas jag har samma tur som du.
    Tack, det kommer du att ha!
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 6/10 -11
  • emsm
    Shibby 78 skrev 2011-03-17 18:35:38 följande:
    Går in i vecka 12 idag (11+0)
    Härligt! Då är du ett par veckor före mig. Så du fick gör UL nu..spännande. Skulle vilja göra ett varje vecka ;)
    Men först har vi inskrivning ocm typ 2veckor...spännande värre.
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !