• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Shibby 78
    besony skrev 2011-03-24 20:21:23 följande:
    Hur känns det där onda? Hur vet man liksom att man har foglossning?
    För mig så gör det ont i höger skinka och strålar lite ner mot benet. När jag går så viker sig det högra benet ibland och det gör väldigt ont efteråt. Kan inte heller stödja på det när jag klär på mig och så, utan det måste jag sitta ner för att göra.

Det finns tydligen olika sätt att känna, men så här är det för mig iallafall. Trodde inte själv det var fogarna, utan misstänkte ischias, men bm sa direkt när jag beskrev symptomen att det inte var det utan att det var klassiska symptom på foglossning.

Har du kännt något eller har du ont?
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 6/10 -11
  • strössel

Shibby: Härligt att gå in i v 13 går in i v 11 i morgon. Vad skönt att att allt såg bra ut, lät inte kul med foglossning, tror du att det kommer sitta i hela graviditeten ? Hoppas det inte blir mycket värre så du får njuta lite av din graviditet och inte ha ont hela tiden.

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-03-24 20:27:46 följande:
    Shibby: Härligt att gå in i v 13 går in i v 11 i morgon. Vad skönt att att allt såg bra ut, lät inte kul med foglossning, tror du att det kommer sitta i hela graviditeten ? Hoppas det inte blir mycket värre så du får njuta lite av din graviditet och inte ha ont hela tiden.
    Hon sa att oftast när man får det tidigt så går det över i mitten av graviditeten för att återkomma mot slutet. Man får hoppas att det stämmer
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 6/10 -11
  • Shibby 78
    majsanna skrev 2011-03-24 21:22:59 följande:
    Kan man få foglossning så tidigt?

Jag går in i vecka 13 i morgon! Känns skönt! 
    Ja, tydligen. Hade ingen alls när jag väntade sonen så det var verkligen oväntat. Får hoppas det går över så som BM sa..

Grattis till ny vecka
  • besony
    Shibby 78 skrev 2011-03-24 20:27:38 följande:
    För mig så gör det ont i höger skinka och strålar lite ner mot benet. När jag går så viker sig det högra benet ibland och det gör väldigt ont efteråt. Kan inte heller stödja på det när jag klär på mig och så, utan det måste jag sitta ner för att göra.

Det finns tydligen olika sätt att känna, men så här är det för mig iallafall. Trodde inte själv det var fogarna, utan misstänkte ischias, men bm sa direkt när jag beskrev symptomen att det inte var det utan att det var klassiska symptom på foglossning.

Har du kännt något eller har du ont?
    Nej, jag var bara nyfiken på hur en foglossning kan kännas.

Det jag bara känner är växtvärk ibland, och det hamnade en stund på ländryggen, där höftbenen ligger.
    Men det gör inte ont alls, bara lite obehagligt.

Misstänker också att mina leggingsbyxor, i en större storlek som jag köpt för en månad sen, börjar bli trångt runt resåren, så jag får verkligen fundera på mammakläder snart.
  • Toppenloppan

Hej vänner!! På väg hem från en härlig vecka i Norge, massa sol och snö och LUGN skidåkning. Har bara åkt på förmiddagarna och vilat resten. Har mått allt mer illa denna veckan så utan åksjukepillerna vet jag inte hur det skulle gått!! Blev helt säckade av dem först men nu verkar kroppen vant sig. Mår ändå illa mest hela tiden, knaprar öppen, banan och torkad papaya.... Jag är ju bara några dagar eftrr dig Strössel så jag hoppas mitt illamående oxå ska vända snart. Står "överallt" att v 10 är värst, HOPPAS det stämmer!!! Nytt VUL på måndag, hoppas allt fortfarande är bra!

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel
    Toppenloppan skrev 2011-03-26 16:06:59 följande:
    Hej vänner!! På väg hem från en härlig vecka i Norge, massa sol och snö och LUGN skidåkning. Har bara åkt på förmiddagarna och vilat resten. Har mått allt mer illa denna veckan så utan åksjukepillerna vet jag inte hur det skulle gått!! Blev helt säckade av dem först men nu verkar kroppen vant sig. Mår ändå illa mest hela tiden, knaprar öppen, banan och torkad papaya.... Jag är ju bara några dagar eftrr dig Strössel så jag hoppas mitt illamående oxå ska vända snart. Står "överallt" att v 10 är värst, HOPPAS det stämmer!!! Nytt VUL på måndag, hoppas allt fortfarande är bra!
    Vad kul med  semester , ska åka till kusten i slutet av april men det är ju ett tag till. Jag kräktes i fredags senast sen har jag bara mått illa på morgonen så för mig har det vänt en aning. Är du i v 10 nu ? Vad kul med Vul ska göra ett UL den 4/4 hoppas tiden går snabbt dit vill verkligen se så allt ser bra ut där inne. Är säker på att det ser bra ut för dig på ditt vul, har det gått så bra så här länge så tror jag det kommer gå bra hela tiden.
  • Shibby 78

Vi var på babyproffsen idag och drömde oss bort lite Vet att det är tidigt, men vi kunde inte låta bli att klämma lite på vagnarna. Har spanat rätt mycket på nätet, och idag tror jag faktiskt vi bestämde oss för en Teutonia Spirit S3. Någon annan som kollat eller är det bara vi som är lite galna?

• Toppenloppan

@Strössel:

Jo, vecka 10 nu, går in i vecka 11 imorgon. Tycker faktiskt jag mått mindre illa idag än tidigare i veckan men så har jag vare sig suttit i en gungande sittlift eller åkt bil Samtidigt har jag inte mått tjyvens på hela eftrmiddagen, och då har jag vilat även i Trysil......Åhhhh....vad skönt om man snart kan få må bättre

@Shibby:

Vi har inte fysiskt tittat men pratat Jag vill gärna ha en Urban Jungle, både min bästa kompis och makens bror+ fru har haft det och jag är såld! Så lättkörd! Maken är dock väldigt lång så vi får kolla på modeller där han inte slår i benen!

Vad det gäller ditt blodvärde är du ju lite extra "utspädd" just nu, samlat på dig en del vätska. Men.....snart kommer du behöva mer "ritigt" blod så det skadar ju inte med Blutsaft redan nu! Jag började knapra "Mitt Val Kvinna" efter plusset, både folsyra och en del järn i det!

2011 ska bli ett bättre år!
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !