• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • DreamBear

Ultraljudet igår gick  bra. Fick hoppa upp i gynstolen ganska omgående och min man ställde sig vid sidan om mig och höll min hand. Så dök vår lilla bebis upp på bilden och läkaren sa direkt att hjärtat slog och visa oss. Oj, vilka känslor som for runt inom mig. Läkaren hade lite problem med tekniken när han skulle mäta Liten men kom till slut fram till att Liten är 54 mm och jag borde vara i vecka 12+1 vilket stämde precis på dagen.

Han såg inget som var fel. Han pekade ut två armar och två ben, och navelsträngen. Liten gjorde ett ryck vid ett tillfälle och vi såg rörelser för första gången.

Vi gick därifrån med stora leenden på våra läppar.

Nu ska jag försöka njuta av denna graviditet. Visst, jag kommer att vara sjukt nervös inför varje koll. Men därimellan ska jag vara gravid och tänka enbart positivt. Något kan gå fel, javisst, men det kan det göra även när barnet är ute eller när barnet är äldre och har flyttat hemifrån. Man kan aldrig gardera sig, men man kan ta vara på varje enskild dag och njuta av nuet och det är min plan nu.

• strössel

Kenai: Låter helt rätt att tänka så njuta av nuet och vad skönt att allt såg bra ut Skrattande Våran lilla rörde sig vid vårat sista vul boxade och vinkade helt otroligt att kunna se det Flört går in i v 12 idag så glad för det !

• Toppenloppan

Kenai:

Vad härligt! Hoppas du kan njuta nu!!!
    har ni bestämt om ni ska berätta för familjen om IVF och så???

Strössel:
    Vet inte om det gäller vid FET eller bara ET, läste forskningsrapporter igår men där stod bara "IVF" som en faktor! Blodproven kan påverkas av hormonerna man tar, det stod inte heller om det även är tex Progesteron eller så. Oavsett kan blodproverna som tas på kvinnan bli påverkade och visa en ökad risk för kromosomfelen man letar efter. Måtten man tar vid ultraljudet av den sk nackspalten påverkas dock INTE!
    När vi fyllde i lappen inför blodproven skulle man ringa in om man gjort IVF så vi hoppas dataprogrammet de har i Hbg som man fyller i alla värden, min ålder, vikt, längd osv, tar med IVF i beräkningen!

2011 ska bli ett bättre år!
  • DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-04-01 11:41:44 följande:
    Kenai:

Vad härligt! Hoppas du kan njuta nu!!!
    har ni bestämt om ni ska berätta för familjen om IVF och så???
    Vi har bestämt att hålla tyst om vår IVF. Anledningen är våra familjer. De är inte de mest stöttande och vi känner att om vi berättar så kommer det enbart att bli diskutioner som inte tillför något positivt till oss. Så vi håller tyst!
    Men vi kommer att berätta att vi väntar barn, troligen nästa helg. Men hur det gått till håller vi för oss själva.
  • Toppenloppan

Kenai:

Jag förstår att ni inte berättar då, om de ändå inte stöttar!

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel

Hur är det tjejer ? Hoppas ni alla haft en trevlig helg !

Jag kräks hela tiden nu varje dag igår hann jag knappt reagera det bara kom på håret att jag hann få fram hinken, nu åt jag frukost och maten kom upp efter 5 minuter. Tycker inte magen har blivit större men det kanske blir så när jag kräks så mycket och kanske för tidigt att ha en stor gravidmage, men jag vill att den ska börja växa Skrattande UL i morgon kl 13 är skitnervös.  Men med allt illamående och kräkningar så borde det finnas en liten där inne tycker man som har växt och mår bra.

• Shibby 78

Strössel: Hoppas illamåendet blir bättre snart! Jag är i v.14 och har de sista dagarna faktiskt kännt mig lite bättre. Har inte behövt spy varje dag som innan Spännande med UL, jag är säker på att allt kommer se bra ut. Vi ska göra UL den 12/4 nästa gång. Det senast gjorde vi ju i mitten på mars, 11+0, och då såg man hur bra som hellst. Man såg huvudet med en tydlig käke, små händer och fötter som sprattlade i luften, hjärtat, hjärnan och urinblåsan.
    Vilken vecka är du i nu?

Jag känner mig väldigt ogravid nu för tiden. Var i en stuga med mina tjejkompisar för lite mys och Ullareds-shopping i helgen och dom tyckte magen börjat synas och sa att brösten verkligen växt. Man ser ju sig själv varje dag, så det var roligt att höra från några andra att det faktiskt hänt något.
    Får se fram emot UL nu, så man klarar sig ett tag. Förhoppningsvis är det knappt en månad kvar tills "Loppan" börjar sparka och göra sig till känna där inne.

Förresten, när ni ska börja shoppa så ta er en tur till Gekås om ni har möjligthet. Så mycket fint, till toppenpriser! Gosiga filtar som kostar runt 300 kr i babyaffärer kunde man köpa för 79-89 kr. Jättemycket gosiga snuttar och skallror. Massor från Lilla spöket laban, Lilla tummen och barbafamiljen. Dom hade superfina babygym och gåstolar för halva priset vad det kostar i stan. Alltså 300-350 kr istället för 700 kr. Massa fina billiga sängkläder med till både spjälsäng och vagn. Fanns jättefina med stjärnor eller med moln i beige, svart, rosa eller blått. Sen fanns det massa annat.
    Dessutom har dom byggt ett nytt jättefint amningsrum om man skulle vilja åka när bebis blivit lite äldre

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 6/10 -11
  • strössel

Shibby: Jag gjorde ett vul i v 10 då såg allt bra ut nu är jag i v 12 (11+2) fick detta UL på Mvc och den 14/4 ska jag göra ett KUB test då kommer jag vara i v 13 (12+6 ).

Jag ska åka till Ullared framöver och shoppa massor till bebis Skrattande blir nog till sommaren när jag har kommit en bit in i graviditeten. Sätter in pengar på mitt bebiskonto varje månad. Vad kul att dina kompsar tycker att din mage har växt, tror med som du skriver man ser nog inte på sig själv lika lätt eftersom man ser sig själv varje dag. Shoppade du nåt till bebis när du var i Ullared ?

• Shibby 78

Ja, jag kunde faktiskt inte hålla mig. Är inte så ofta man är där och även om jag och mannen ska dit och shoppa i sommar så tjuvstartade jag.
    Köpte en jättemjuk kanin som även är en snuttefilt, två supermjuka och gosiga babyfiltar, en barbapappaskallra och så hade dom massor med bodys från Lundmyr så jag köpte tre sådana i olika storlekar. Dom kostade bara 79 kr så det är ju mer än halva priset jämfört med vanliga butikspriser

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-04-03 11:28:55 följande:
    Ja, jag kunde faktiskt inte hålla mig. Är inte så ofta man är där och även om jag och mannen ska dit och shoppa i sommar så tjuvstartade jag.
    Köpte en jättemjuk kanin som även är en snuttefilt, två supermjuka och gosiga babyfiltar, en barbapappaskallra och så hade dom massor med bodys från Lundmyr så jag köpte tre sådana i olika storlekar. Dom kostade bara 79 kr så det är ju mer än halva priset jämfört med vanliga butikspriser
    Vad kul låter jättefint jag säger att jag ska vänta till sommaren men ju längre in i graviditeten så tror jag det kommer börja klia i fingrarna Flört 
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !