• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Toppenloppan

Shibby: Du har formulerat dina tankar bättre än jag men exakt så har jag tänkt!!! Inget KUB alltså! Stort tack att ni delar med er av era tankar!!

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel

Hur mår ni idag tjejer ? Jag har gått in i v 9 idag mår illa kräktes upp hela frukosten, det var några dagar sen jag kräktes har mått illa men lyckats behålla maten. Är helt orkeslös idag trött och drömmer helskumma drömmar Skrattande fattar inte vad jag får allt i från.

Ringde min läkare för jag ville göra ett vul till men fick inget dom sa att om jag inte har blödningar eller ont i magen så är det ingen ide. Att jag ska tänka positivt jag gör ju det men man är ju orolig och man vill ju så gärna se sin lille där inne. Så nu får jag vänta på ul i v 12 som dom ska göra på mvc. Tror inte jag får det på inskrivningen i mitten på v 10 för jag ska dit en tisdag och jag vet att läkaren bara är där på måndagar. Kanske v 11 om jag har tur.

• besony
    strössel skrev 2011-03-11 11:37:41 följande:
    Hur mår ni idag tjejer ? Jag har gått in i v 9 idag mår illa kräktes upp hela frukosten, det var några dagar sen jag kräktes har mått illa men lyckats behålla maten. Är helt orkeslös idag trött och drömmer helskumma drömmar Skrattande fattar inte vad jag får allt i från.

Ringde min läkare för jag ville göra ett vul till men fick inget dom sa att om jag inte har blödningar eller ont i magen så är det ingen ide. Att jag ska tänka positivt jag gör ju det men man är ju orolig och man vill ju så gärna se sin lille där inne. Så nu får jag vänta på ul i v 12 som dom ska göra på mvc. Tror inte jag får det på inskrivningen i mitten på v 10 för jag ska dit en tisdag och jag vet att läkaren bara är där på måndagar. Kanske v 11 om jag har tur.
    Stackare! Illamåendet verkar inget kul. Jag har lyckligtvis inte det, men däremot illaluktande gaser. Obestämd
    Kniper jag kvar gaserna i magen, så får jag räkna med riktig magont. Så jag hela tiden måste försöka hitta bra tillfällen och ställen att släppa ut om jag är ute och shoppar eller annat! Det är pinsamt nog! Skäms Känner igen det där med drömmarna! Jag drömde i natt om blå människor med gigantiska vårtor på hela kroppen! Skrattande

VUL på alla på din MVC? Inte visste jag att MVC gjorde ultraljud...
    Har trott att sjukhus (kvinnoklinik med avdelningar) som gör det.
  • strössel
    besony skrev 2011-03-11 13:11:44 följande:
    VUL på alla på din MVC? Inte visste jag att MVC gjorde ultraljud...
    Har trott att sjukhus (kvinnoklinik med avdelningar) som gör det.
    Dom hade tydligen en läkare där varje måndag, och alla får inte göra ul där men hon sa att jag kunde få det eftersom jag hade gjort ivf. Och det tackade jag för det vill jag gärna men kommer vara skitnervös för då är den 4 veckor sen jag gjorde vul sist.
  • besony
    strössel skrev 2011-03-11 13:16:28 följande:
    Dom hade tydligen en läkare där varje måndag, och alla får inte göra ul där men hon sa att jag kunde få det eftersom jag hade gjort ivf. Och det tackade jag för det vill jag gärna men kommer vara skitnervös för då är den 4 veckor sen jag gjorde vul sist.
    Då förstår jag. Klart man är nervös. Även om jag såg vår lilla foster i onsdags med tickande hjärta, så känns det fortfarande overkligt. Jag fattar fortfarande inte att jag är gravid och att det finns något inuti. Så jag förstår att det är skönt att förvissa sig lite om det, så det blir mer verkligt.

Inte så konstigt att många som fått på vanlig väg antingen får se först vid KUB/nupp eller på rutin-UL. Det känns så avlängset dit! Ett plus med att vara IVF-are med andra ord, då får man chansen att se tidigare. Flört
  • strössel
    besony skrev 2011-03-11 13:21:58 följande:
    Då förstår jag. Klart man är nervös. Även om jag såg vår lilla foster i onsdags med tickande hjärta, så känns det fortfarande overkligt. Jag fattar fortfarande inte att jag är gravid och att det finns något inuti. Så jag förstår att det är skönt att förvissa sig lite om det, så det blir mer verkligt.

Inte så konstigt att många som fått på vanlig väg antingen får se först vid KUB/nupp eller på rutin-UL. Det känns så avlängset dit! Ett plus med att vara IVF-are med andra ord, då får man chansen att se tidigare. Flört
    Ja verkligen tänk att vänta ända till kub eller rutin ul. på mitt senaste vul 6+6 var den i rätt storlek för veckan och hjärtat slog men ända kan jag inte sluta tänka på att det kan hända nåt. Jag har gjort sammalagt 3 vul och alla har sett bra ut rätt storlek och rätt vecka. Fick ju två när jag åkte in pga magvärken. Så jag hoppas den fortfarande växer som den ska.

Jobbigt med gaser hade lite sånt förra veckan, ut med dom bara vad ska man göra ? Skrattande man vill inte få kramp i magen pga gaserna.
  • Toppenloppan
    Strössel:
    usch vad jobbigt med så kraftigt illamående! Läste i någon gravbok eller på nätet att illamåendet brukar nå sin topp just under vecak 9, sedan brukar det minska. Läste oxå att kvinnor som mår illa har mindre risk för MF....jag försöker tänka på det när jag mår tjuvtjockt men jag har ju sluppit kräkningar! Säkert lättare att tänka positivt då
    Hittade du papaya eller ingefära?? Jag har tagit Postafen åksjuketabletter vid två tillfällen, blir trött och seg men illamåendet hjälper det mot!

beso:
    Känner igen gaserna men mina luftar tack och lov inte! Magen sväller upp som en tok under dagen och sen gissar jag att jag fiser hela natten. Tur att maken sover hårt
    2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel
    Loppanlängtan: Jag var i affären sist vi pratade om det här men jag mådde så dåligt så det blev bara snabbt in och ut. Nu har jag inte varit i affären då maken har handlat. Jag har oxå prostafen tycker dom funkar så där, men visst blir det någon skillnad iallafall dock blir man som du skrev trött och seg.
  • besony

Någon som fått smakförändringar? Vi åt lunch idag på en restaurang, sambon fick vitlöksbröd till sin mat som jag brukar äta av. Tog en tugga av brödet och det smakade så himla äckligt, det var som att tugga på papper liksom! Kräks

• strössel

Beso: Nej inte så , smakade en pakrika och tyckte den smakade mögel. Men jag tror den hade tagit smak av löken jag hade i kylen.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !