• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel

Välkommen hit loppanlängtan , bara roligt med fler gravida i tråden  Skrattande

Ska börja göra i ordning mig inför hälsosamtal idag på mvc men mår så illa så jag är helt svimfärdig kommer ta lång tid att bli färdig känns det som !

• Toppenloppan

Tack för välkomnandet!

Jobbigt med illamående, kämpar på med det jag oxå men torkad papaya och syltad och torkad ingefära hjälper mot det värsta!

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel
    Toppenloppan skrev 2011-03-08 10:26:59 följande:
    Tack för välkomnandet!

Jobbigt med illamående, kämpar på med det jag oxå men torkad papaya och syltad och torkad ingefära hjälper mot det värsta!
    Torkar du det själv eller finns det att köpa ?
  • Toppenloppan

Torkad papaya finns i lösvikt eller i påsar på typ Maxi, antingen vid hälsokost, bakavdelningen eller där de har tex russin. Den syltade, torkade ingefäran har jag köpt i en utländsk affär med nötter och massa olika torkade frukter. Annars finns tydligen kapslar med ingefära i hälsokostaffärer.

• strössel
    Toppenloppan skrev 2011-03-08 11:25:52 följande:
    Torkad papaya finns i lösvikt eller i påsar på typ Maxi, antingen vid hälsokost, bakavdelningen eller där de har tex russin. Den syltade, torkade ingefäran har jag köpt i en utländsk affär med nötter och massa olika torkade frukter. Annars finns tydligen kapslar med ingefära i hälsokostaffärer.
    Vi har inte maxi men ska kika in på Kvantum och se om det finns där.
  • Toppenloppan

Papaya finns tom på vår lokala lilla ICA-affär så det bör de ha! Fick tispet här på FL, under graviitetskalendern!

• strössel

Fått tid till inskrivning den 29/3 men vi ska ändra den för min man har jobbat långnatt. Och jag skulle få gå till mvc´s  läkare och göra ett ul för att jag hade gjort ivf och sen ville jag göra ett kub test som ska göras i mitten på v 12-13. Längtar tills man får se den lilla igen då är jag i v 11 när jag ska göra ul.  

• besony

Turen är fortfarande med oss...! Det var så fantasiskt! Var på VUL idag och vi fick se ett litet foster med tickande hjärta! Hjärta

Gulesäcken är kvar än, men snart ska moderkakan ta över försörjningen så småningom... Fostret hade gulesäcken ovanför huvudet. Det såg som en gloria! En sådan här..  Oskyldig Hihi... Och armarna och benen som såg ut som små knoppar, de har börjat växa... Svansen är fortfarande kvar, men den försvinner snart. Gullemini! Solig

Läkaren beräknade v8+1 som jag också räknat ut. Och ultraljudet räknade ut precis samma vecka och dag. BF är 17 oktober. Så vår lillmini växer på som den ska. 16,5 mm är den just nu. Verkligen mini! Nu är det 6 veckor och 1 dag sedan ÄP. Det är ofattbart att en liten cell som ett befruktat ägg kan växa så fort på bara 6 veckor! Förvånad

Vi fick med oss 3 bilder hem från VUL:et. Lär stirra på dem då och då, hihi... Drömmer

Nu hoppas vi passera 4 veckor till, så missfall risken småningom är mindre. När vi känner oss säkra nog, så kommer vi sedan avslöja denna fantasiska nyhet till våra familjer och vänner. Vi kommer fortsätta att ta en dag i taget.. ..

Men idag är vi glada. Skrattande

• strössel

Beso y abrazo: Vad härligt att höra att allt såg bra ut Skrattande nu får du njuta och titta på dina vul bilder !

• majsanna

Loppan: Välkommen hit. 

Beso: Vad skönt att allt såg bra ut. Visst är det underbart att se den lille!!

Ego: Jag är så otroligt tacksam att jag hittills har sluppit att vara illamående. Istället är jag så grymt trött så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Jag skulle kunna sova hur mycket som helst, men när jag vaknar igen så är jag lika trött. Jag hoppas att det släpper om några veckor.
    Jag har idag beställt ultraljudstid för Kub-test. Det blir den 31 mars då jag är i vecka 12+6. Är lite nervös inför det ultraljudet. Vad gör man om man får en hög risk? Jag skulle ju aldrig klara av att ta bort ett barn som vi kämpat för att få i tre år. 

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !