• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Shibby 78

Kenai: Precis som Strössel, så har jag läst att det är vanligt att blöda näsblod under graviditeten. Har inte blött själv, men jag har mycket känsligare slemhinnor i näsan och när jag snyter mig kommer det (ursäkta detaljerna) blodigt snor. Mitt tandkött har varit mycket känsligare oxå.

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • besony

Jag har det precis som Shibby.

När jag snyter mig så kan det komma lite blodstrimmor och så. Men inte så att det blöder ordentligt!

Å andra sidan är jag förkyld nu och det är jobbigt för då andas jag bara genom munnen som sedan blir otroligt torr! Läste att det var vanligt att få nästäppa under graviditeten också. Så det här kanske inte förvånar mig så värst mycket. Men irriterande är det när man vill kunna andas normalt. 

• DreamBear

Jo, jag har också läst att näsblod är vanligt pga ökad blodvolym och sköra slemhinnor.
    Mitt rinner på ganska friskt när det väl börjar, men med lite is som trycks mot näsan så brukar det lugna ner sig ganska snabbt. Jobbigare när man är på platser där man inte har tillgång till is.

• Toppenloppan

Jag är just nu dunderförkyld och fick rena störtfloden av näsblod imorse faktiskt!! Inget hjälpte till att börja med men sen gav det med sig!!

2011 ska bli ett bättre år!
  • Toppenloppan

Strössel; Klart det kommer gå bra!!! Jag håller alla tummar och tår för er. Skönt att du fick klarhet i den där jättebebisen på UL-bilden!!

• DreamBear
    strössel skrev 2011-04-13 19:29:59 följande:
    I morgon har jag KUB test kl 13.45 så nervös hoppas den lever och att det inte visar nåt fel, nu vill jag att tiden ska gå jättesnabbt tycker jag väntat länge nu Flört
    Håller såklart tummarna!
  • DreamBear

Har ni gått upp i vikt något?

Jag är i vecka 14+1 idag och jag står still på i stort sätt samma vikt som jag hade vid inskrivningen hos barnmorskan. Är överviktig och väger 80 kg, så jag är glad att jag inte redan gått upp en massa. Jag tror att jag lyckats hålla samma vikt beror på att jag äter mer frukt och grönt, och betydligt mindre läsk, sötsaker och snacks. För jag äter mer än innan.

• Shibby 78
    DreamBear skrev 2011-04-14 11:58:02 följande:
    Har ni gått upp i vikt något?

Jag är i vecka 14+1 idag och jag står still på i stort sätt samma vikt som jag hade vid inskrivningen hos barnmorskan. Är överviktig och väger 80 kg, så jag är glad att jag inte redan gått upp en massa. Jag tror att jag lyckats hålla samma vikt beror på att jag äter mer frukt och grönt, och betydligt mindre läsk, sötsaker och snacks. För jag äter mer än innan.
    Jag har inte vågat väga mig faktiskt, väger lite för mycket sen innan, och har lite vågångest. Skulle gissa på att jag kanske gått upp runt 2-3 kg, är 15+0 idag. Min BM vill att jag max går upp ca 6 kg på hela graviditeten men det blir nog svårt. Går jag upp max 15 är jag nöjd. Med sonen gick jag upp 25 kg, och då var jag normalviktig innan. Hade jättesvårt att bli av med dom sista 10 kilona.
    Jag kommer även få göra ett sånt glukosbelastningstest i v.25 denna gången. Det behövde jag inte göra sist
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Toppenloppan

Jag är normslviktig från början och har nu 12+3 gått upp 2-3 kg. Äter ju mer kalorier, även om det är frukt jag äter extra av, pga illamåendet. Hoppas maxa på + 12- 15kg, det ska ju bort sen igen!! Om jag inte mådde illa och blev panikhungrig kunde jag äta som innan. Brösten och magen har växt men säkert låren oxå....

• majsanna

Jag blöder näsblod med jämna mellanrum. Det gör jag även när jag inte är gravid. Jag brukar använda nozoil när jag är extra känslig i näsan. Det tycker jag brukar fungera bra.

Jag har inte vägt mig på länge nu, men kan tro att jag gått upp 2 kg kanske. Är relativt normalvikig från start. 

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !