• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel
    DreamBear skrev 2011-04-19 08:52:06 följande:
    Ska till barnmorskan och hon skulle denna gången försöka hitta hjärtljuden.
    Är sååååå nervös! Tänk om hon inte hittar några?
    Jag vet att det kan vara för tidigt, och att det händer att man inget hör pga detta.
    Men jag vet inte hur jag reagerar om det blir så,
    en akuttid för ultraljud känns som det enda som kan lugna.

Håll en tumme för mig och att hjärtljuden hörs!
    Håller tummarna för dig !
  • DreamBear

Tiilbaks från barnmorskan och är så lycklig!
    Hon hitta hjärtljuden direkt och det var magiskt att få höra dem.
    WOW!!
    Hjärtljuden låg på 150 och var starka och fina,
    och min mage såg fin ut.
    Hade gått upp 2 kg på 6 veckor, och det var lite för mycket.
    Den takten skulle jag inte fortsätta ha i viktuppgång.
    Jaja, bara bebisen mår bra så är jag nöjd

• Toppenloppan
    Kenai:

Grattis! Vilken vecka är du nu?? Är för lat för att kika i BF-tråden....
    Vi har ju en sådan doppler man kan lyssna med på jobbet så jag tjuvkikar på den ibland men har ännu inte vågat, kommer säkert låna den med in på toa framöver

Ang viktuppgången ligger jag + 3 kg, har ätit 3 extra frukter varje dag och ett glas mjök extra varje kväll. Inget onyttigt men extra kalorier ändå, annars hade jag KRÄKTS! Min underbara BM sa att sammanlagt ca 15 kg med min ursprungsvikt. Hon sa oxå att det skiljer MYCKET mellan olika kvinnor HUR man går upp, en del lägger på sig mycket i början och står still sen, en del börjar först gå upp i vecka 20 men då flera kilon i veckan! Så länge man inte frossar i kakor får detta vara ok tycker jag!
    2011 ska bli ett bättre år!
  • DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-04-19 15:29:10 följande:
    Kenai:

Grattis! Vilken vecka är du nu?? Är för lat för att kika i BF-tråden....
    Vi har ju en sådan doppler man kan lyssna med på jobbet så jag tjuvkikar på den ibland men har ännu inte vågat, kommer säkert låna den med in på toa framöver

Ang viktuppgången ligger jag + 3 kg, har ätit 3 extra frukter varje dag och ett glas mjök extra varje kväll. Inget onyttigt men extra kalorier ändå, annars hade jag KRÄKTS! Min underbara BM sa att sammanlagt ca 15 kg med min ursprungsvikt. Hon sa oxå att det skiljer MYCKET mellan olika kvinnor HUR man går upp, en del lägger på sig mycket i början och står still sen, en del börjar först gå upp i vecka 20 men då flera kilon i veckan! Så länge man inte frossar i kakor får detta vara ok tycker jag!
    Är i vecka 14+6 idag.
  • strössel

Jag ska till bm i v 25 nästa gång, få ni gå dit tidigare ? Nästa som jag har framför mig är Rul 26 maj, tror ni man kan ringa bm om man vill komma tidigare och lyssna på hjärtljud ?

• Toppenloppan

Min BM har redan sagt att jag kan ringa om jag vill komma dit och lyssna!!!

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel
    Toppenloppan skrev 2011-04-19 21:25:41 följande:
    Min BM har redan sagt att jag kan ringa om jag vill komma dit och lyssna!!!
    Då ska jag ringa min och fråga om jag oxå får komma framöver Skrattande
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-04-19 20:43:52 följande:
    Jag ska till bm i v 25 nästa gång, få ni gå dit tidigare ? Nästa som jag har framför mig är Rul 26 maj, tror ni man kan ringa bm om man vill komma tidigare och lyssna på hjärtljud ?
    Jag har som dig, RUL 16 maj, och nästa BM-besök när jag är i v.25. BM säger alltid att jag ska höra av mig om det är något, men jag kan nog vänta några veckor till och lyssna (tror jag) så jag väntar nog till v.25. Bara jag får känna rörelser så kan jag nog känna mig lugn. Skulle det å andra sidan dröja, så ringer jag nog.
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-04-19 20:43:52 följande:
    Min underbara barnmorska tar min oro på allvar och har från första stund verkligen gjort allt hon kan för att lugna mig. Och det känns ju ovärderligt!
    Jag fick denna tid just pga oron, hon sa att lyssna på hjärtljuden var en sådan enkel sak för henne att göra, men en sak som hade en sådan stor betydelse för mig. Så därför fick jag denna tid.

Nu har vi RUL den 10 maj, sedan fick vi en tid hos barnmorskan igen den 2 juni. Då blir det vägning, blodtryck och så lyssna på hjärtljuden igen. Sedan är det nästa gång vid midsommar då jag är i vecka 25.
    I normala fall så är man på inskrivningen i vecka 12 och sedan har man RUL kring vecka 18-19 och tillbaks till barnmorskan i vecka 25.
  • strössel

Pratade med BM idag och jag ska komma och lyssna på hjärtljud första veckan i maj, hon skulle skicka ett brev hem till mig med en tid. Det ser jag verkligen fram emot det blir kul Skrattande under tiden ska jag sitta och vänta på att magen ska växa mer Flört

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !