• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel

Shibby: Vad härligt det låter med UL i morgon, redan v 16 det går undan här nu tycker jag Skrattande  önskar detsamma ha en underbar vecka kram !

• DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-04-11 11:53:25 följande:
    Jag har oxå fattat det som att man får det första Bm-besöket efter RUL

Imorgon ska vi på UL!! Wieeeee Jag kan inte fokusera alls på jobbet idag, kan bara tänka på morgondagen. Som tur är ska vi dit tidigt, ska vara där 8:40. Hoppas allt är bra med lilla loppan! Tycker mig ha känt något i magen de sista dagarna, som lite fisksprattel, men det är inte tydligt alls. Kan ju lika gärna vara tarmarna, man känner ju så gärna efter lite för mycket. Går ju in i v.16 denna veckan så nu kommer ju analyserandet att ta fart då man vet att bebis snart kanske ger sig till känna

Med sonen kände jag första gången i v.19, och då var det tydliga sparkar, så då behövde man inte undra

Man får vänta och se, men imorgon ska jag fråga vart moderkakan ligger så man vet. Har hört att den dämpar rörelser om  den ligger framtill så man känner de första rörelserna sent. Det kan ju vara bra att veta

Kram till er och ha en bra vecka!
    Shibby: Åh vad härligt med UL! Mys!

Vi ska iväg nästa vecka och lyssna på hjärtljuden. Ska bli spännande!
  • besony

Hej tjejer! Varit på KUB-ultraljud idag. Fantastiskt att se bebben som vuxit sedan sist man var på VUL!  Och förstås att se ett tickande hjärta igen.... Vi fick jättelåg risk. Känns bara så himla bra. Solig De ändrar inte heller BF för det är IVF. Skönt att slippa strula fram och tillbaka med BF-datumet. Imorgon går jag in i vecka 14. Så nästa gång blir det RUL... Om drygt en månad! Drömmer

• strössel
    besony skrev 2011-04-11 16:12:35 följande:
    Hej tjejer! Varit på KUB-ultraljud idag. Fantastiskt att se bebben som vuxit sedan sist man var på VUL!  Och förstås att se ett tickande hjärta igen.... Vi fick jättelåg risk. Känns bara så himla bra. Solig De ändrar inte heller BF för det är IVF. Skönt att slippa strula fram och tillbaka med BF-datumet. Imorgon går jag in i vecka 14. Så nästa gång blir det RUL... Om drygt en månad! Drömmer
    Vad skönt att allt såg bra ut , jag gör mitt på torsdag. Fick du en bild med dig hem ? skulle vara kul att se hur stor den är nu. Jag gör mitt på samma dag som du 12+6.
  • Shibby 78
    besony skrev 2011-04-11 16:12:35 följande:
    Härligt att allt är bra med bebben!
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • besony
    strössel skrev 2011-04-11 16:18:30 följande:
    Vad skönt att allt såg bra ut , jag gör mitt på torsdag. Fick du en bild med dig hem ? skulle vara kul att se hur stor den är nu. Jag gör mitt på samma dag som du 12+6.
    Jo... Kvinnan hade skrivit ut 6 bilder och vi fick välja att köpa några om vi ville, 20 kr styck... Vi kunde inte välja så vi tog alla 6 bilderna! Tungan ute Uppfattade aldrig hur lång bebben var, kanske hon sade aldrig det... Men de ändrar i alla fall inte BF. Alla bebisar växer i sin egen takt ändå, kanske det skiljer någon cm... Så jag har faktiskt ingen aning om exakt mått. Glömde fråga också. Hade ju ögonen på Lillmini hela tiden ju! Flört

Sambon är supersugen på att göra ett 3D/4D ultraljud senare i graviditeten på Tittut i Stockholm. Det här gången är det han som har koll på UL osv! Jag hade koll på själva IVF, haha! Så det blir nog en liten utflykt till storstaden i sommar, han och jag... Hjärta
  • Toppenloppan

Åhhh grattis till fint CUB! Tid för oss om en vecka 13+0 då!! När ligger RUL för er andra??? Hos oss vecka 18 eller 19...

2011 ska bli ett bättre år!
  • Shibby 78

Vi har fått RUL i v.20. Tycker det känns väldigt sent, men nu har vi ju ett extra imorgon. Ska kolla när vi är där om det verkligen är rätt när man får en sån sen tid.

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78
    majsanna skrev 2011-04-11 20:50:37 följande:
    I mitt galleri finns en bild från vårt Kub (v 12+6). Då var Dutt 6,5 cm. vi ska på RUL i vecka 18+6 vilket blir den 12 maj.
    Vi har fått RUL en hel vecka efter er.. Jag tycker det känns jättesent.. hmm Obestämd
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !