• besony

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

beso y abrazo skrev 2011-02-15 20:55:19 följande:
    Hej!

Hoppar in här också. Gravid i v 5+0 idag, BF är 17 okt. (enligt FL-räknaren)
    Det var femte försöket, ett nytt ICSI (nr 4). Denna gången hoppas vi att det går vägen...

Sist jag var gravid för snart 1,5 år sedan via hormonstimulerat FET (från ICSI nr 1) men fick missfall.
    Visade sig sedan att jag hade högt TSH för graviditeten, hade 4,2 under pågående missfall.
    Så jag fick sedan börja äta Levaxin. Det misstaget gör nog fertilitetskliniken inte om, hoppas jag.

Så de kompenserade oss med ytterligare ett landstingsbehandling pga alla misstag de gjorde med mig. Och då fick jag prova långa metoden första gången, efter 3 fulla behandlingar med korta metoden som gett sämre resultat varje gång. Och bytte till Menopur från Puregon. Samt täta kontroller på sköldkörteln. Det gav resultat.

Nu sitter jag här gravid igen. Ganska ofattbart. Jag är fortfarande rätt försiktig och håller distans till allt med graviditeten att göra än så länge med tanke på min missfallhistorik.

Har idag lämnat blodprov på sköldkörteln, fick svar på kvällen.. Jag hade bra värden, men precis på gränsen, så jag höjer nu mitt Levaxinintag. Första samtalet med MVC blir nästa vecka och VUL hos fertilitetskliniken blir den 9 mars.

Grymt spännande. Men ändå känner man ju sig lite annorlunda och inte riktigt platsar i de vanliga BF-trådarna. Så jag är här istället.
    strössel skrev 2011-02-16 04:56:14 följande:
    Beso y abrazo: Vilken dag hade du ditt ET ? Såg att du hade BF 17 okt jag har oxå fått fram den 17 okt men vet inte om det stämmer jag gjorde mitt FET den 28/1 TD den 11/2.
    Kopierar citat från förra tråden.

Ja, BF 17 okt fick jag fram för jag gjorde ÄP 25 jan, det är som ÄL-dag. ET var 27 jan (2 dagars).
    Om ditt FET var 28 jan och jag läste att ditt var oxå 2 dagars? Då borde "ÄL"-dagen väl vara 26 januari? Då blir ju BF helt annan dag, dvs en dag senare.. Det är vad jag funderar ut...
  • besony
    Dramaprincess skrev 2011-02-16 19:20:19 följande:
    Tar någon fortfarande vagitorier? När slutade ni med dom... eller med annat hormonstöd? Det känns lite läskigt att sluta med dem tycker jag. Men det ska väl gå bra antar jag. Nu ska kroppen klara av detta på egen hand.
    Jag skulle egentligen ha tagit den sista samma kväll som TD, alltså i lördags kväll. Men jag hade ytterligare 18 stycken från tidigare behandlingar, så det är de jag använder upp nu, ska på eget bevåg trappa ned dem. Oskyldig

Hade 3 om dagen i 2 dagar till från TD, sedan nu bara 2 om dagen, fram till fredag. Från nu på lördag ska jag ned till 1 om dagen. Så de tar slut nästa vecka, när jag är i början av v 7 (6+0). Törs inte sluta tvärt, fast man vet att kroppen ska ju klara av det själv. Men det är jag det.
  • besony
    strössel; Du skrev att du blivit förkyld? Det var vad jag just blev kvällen innan TD. Plötslig nästappa och förkylning. Snorar fortfarande då och då, men ingen nästäppa. Så jag tror det beror på graviditeten för min del.

Ser att ni skriver om symtom. Jag har inga som helst känningar i magen, det är så lugnt. Brösten ömmar dock.
    Lite trötthet ibland. Nästan konstant hungrig... eller snarare hungrig mer oftare... Och inget sug efter sötsaker heller. Hade köpt hårda karameller för någon vecka sedan, innan TD. Och karamellerna finns fortfarande kvar. Jag som brukar käka upp alla ganska snabbt.. Men inte nu. Tar kanske en enda karamell vart andra eller tredje dag typ. Dock är jag mer sugen på frukt och grönsaker till maten, vilket jag inte brukar vara sugen på annars.

Ska bli spännande att besöka MVC nästa vecka och se vad som händer... och VUL den 9 mars ser jag fram emot. Då är jag i vecka 9. Så det är nog lagom, man vill ju kunna se det mesta. Fick brev med kallelsen idag och det beräknas ta 30 minuter. Undrar då givetvis hur länge man kanske får se det lilla miraklet på skärmen av själva besöket? Tungan ute
  • besony
    Shibby 78 skrev 2011-02-17 17:28:08 följande:
    Jag har fått tid för vul på tisdag. Då är jag i v.8 (7+6), så nästan vecka 9. Längtar...
    Många som skriver att dom har ömma bröstvårtor, det har inte jag utan det är hela som ömmar. Förra graviditeten gick jag från C-kupa till F-kupa. Denna gången väger jag mer så jag startar med D-kupa, jag hoppas dom inte blir lika gigantiska som sist, var inte roligt...
    Växer det så himla mycket av brösten? Förvånad
    Jag har F-kupa redan...  Kan ju tänka mig vilka gigantiska bomber man får sen!! Tyst
  • besony
    strössel skrev 2011-02-17 18:08:12 följande:
    Jag har DD kupa vill inte ha större Skrattande v 9 är nog helt perfekt vid ett ultraljud. Jag kommer dock vara jättenervös inför vul ifall man inte ser ett hjärta eller att den har stannat i växten. Har redan råkat ut för det och vill inte gå igenom det en gång till.
    Ja, verkligen. Förra gången skulle jag ha VUL v. 8. Men fick missfall bara 2 dagar innan. Så det blev VUL hos gynakuten istället. Allt jag fick ut av VUL:et var att jag faktiskt blev gravid och att jag såg att livmodern hade vuxit. Inget mer.

Denna gången vill jag så gärna se ett foster med tickade hjärta i den växande livmodern. Jag hoppas på att det här ska gå vägen, men övertygad blir jag inte förrän jag vet att det blir bebis på riktigt. Så jag tar dag för dag nu.
  • besony

Märker att jag blir mer nojjig ju mer tiden går och jag som knappt har symtom. Förutom ömma bröst så måste jag numera varje morgon göra nr 2 direkt efter jag vaknat. Vilket jag inte brukar göra annars. Skäms

Förra gången jag var gravid så molde det till och från varje dag i magen. Nu helt nada. Känns helt overkligt allihopa. Dessutom har jag hittat ytterligare 10 stycken vaggisar.. så det var egentligen totalt 28 stycken jag hade från tidigare behandlingar... Drömmer Blir ju lite lugnare, då kan jag trappa ned mer långsammare och då ytterligare en vecka till...

Tiden går så himla långsamt nu...  Skrikandes

• besony
    strössel skrev 2011-02-18 10:01:49 följande:
    Kenai: Fick ju såna där seaband på apoteket kanske funkar ? Jag vill oxå ha en massa symtom Skrattande pratat med Rmc idag och jag går in i v 6 idag 5+0. Så nu slipper jag fundera mer på det Flört
    Har du inte heller några symtom?
  • besony
    Sommar Fjäril skrev 2011-02-18 10:24:24 följande:
    Vitamin kvinna eller folsyra, vilket är bäst att äta, nån som vet? kvinna ska ju inhehålla folsyra de med och andra bra vitaminer. Ni som käkar, vad äter ni? :)
    Jag äter ACO Vitamineral Kvinna. Har ätit det sedan typ 2007 och den innehåller 600 mikrogram folsyra.
    Dessutom käkar jag också Omega-3 kapslar denna gången. Så jag har lite av allt utöver den vanliga kosten.
  • besony

Den här äter jag. Det verkar finnas en uppsjö av olika alternativ. Svårt då att veta vilka man ska ta. Huvudsaken är väl att man får sig i det man behöver... Glad
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !