• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel
    pp08: Tack nu vet jag äntligen vilken vecka jag är i trög som man är Skrattande nej det var 2 dagars tusen tack.

emsm: Grattis till plusset , tror jag har sett dig i RMC linköping tråden ? Jag gjorde mitt FET där.
  • emsm

Ok jag flyttade hit ;)

strössel: ja vi har "setts" i andra trådar innan Skrattande

• Shibby 78

Flyttade med
    Ni pratade om vul innan. Vi ska göra vårt på tisdag den 22/2, alltså nästa vecka, och då är jag på dag 7+5
    Längtar!!

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 5/10 -11
  • Skrollansmamma

Hej

Vågar knappt skriva här ännu. Jag har PRECIS plussat och mest rädd för att det skit sig. Jag har gjort IVF med ICSI. Fick mitt ET 2/2 så jag är väl i v 5 antar jag. Har ännu inte fått tid för UL.

Jag tycler det mesta är läskigt just nu.

Hur mår ni andra?

• Shibby 78
    Skrollansmamma skrev 2011-02-16 11:04:51 följande:

Hej

Vågar knappt skriva här ännu. Jag har PRECIS plussat och mest rädd för att det skit sig. Jag har gjort IVF med ICSI. Fick mitt ET 2/2 så jag är väl i v 5 antar jag. Har ännu inte fått tid för UL.

Jag tycler det mesta är läskigt just nu.

Hur mår ni andra?

Hej och GRATTIS!

I början mådde jag jättebra men de senaste två veckorna har jag haft ett illamående som kommer och går. Brösten har varit jätteömma men det börjar kännas bättre. Med sonen hade jag inga symptom alls så detta är nytt för mig. Det är värt det bara "loppan" stannar 
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 5/10 -11
  • DreamBear

Tillbaks från hälsosamtalet med barnmorskan.
    Frågade om min smärta och fick ett svar som inte gjorde mig klokare eller lugnare,
    men som jag samtidigt har full förståelse inför.
    Hon sa att smärta kan vara helt normalt då livmoderna växer, men smärta kan även vara ett tecken på ett missfall eller att något annat är fel.

Fick jag ondare eller om jag började blöda skulle jag kontakta gynmottagningen.

Känns inte helt okej, men samtidigt har jag ingen aning om vad som är normal smärta vid en graviditet. Hoppas bara att smärtan inte förvärras och att jag inte börjar blöda.

• strössel

Kenai: Nej man vet ju inte vad en normal smärta är vid en graviditet alla upplever den så olika. Ta det lugnt och vila så kanske det känns bättre sen.

Hur var hälsosamtalet annars ?

• Dramaprincess

Hej! Precis som Villsågärna, så vågar jag knappt lägga till mig här på listan. Men jag gör det iaf. Är i v 5 och skall på VUL om två veckor. Allt känns jätte skrämmande än så länge. Det är så svårt att fatta att man äntligen är gravid efter alla år... Jag har blivit lite nojigt och går och oroar mig för att mensen skall komma trots att jag plusat... Men det ger sig kanske efter VUL, då man sett att allt är ok.
    I mitten på oktober är det väl dags om allt går som det ska...

Jag har haft som mensvärk, jag är supertrött, ömma bröst och jag mår lite illa när jag är hungrig. Fin presentation! Nu känner ni ju mig ;)

• Skrollansmamma
    Dramaprincess skrev 2011-02-16 13:31:44 följande:
    Hej! Precis som Villsågärna, så vågar jag knappt lägga till mig här på listan. Men jag gör det iaf. Är i v 5 och skall på VUL om två veckor. Allt känns jätte skrämmande än så länge. Det är så svårt att fatta att man äntligen är gravid efter alla år... Jag har blivit lite nojigt och går och oroar mig för att mensen skall komma trots att jag plusat... Men det ger sig kanske efter VUL, då man sett att allt är ok.
    I mitten på oktober är det väl dags om allt går som det ska...

Jag har haft som mensvärk, jag är supertrött, ömma bröst och jag mår lite illa när jag är hungrig. Fin presentation! Nu känner ni ju mig ;)
    Skönt att höra att man inte är ensam :)
    Känner igen dina symptom, borsett från mensvärken. Inatt vaknade jag och kände mig inte alls öm i brösten och tänkte direkt- nu är det kört. Men nu har jag ont i dem igen :)

Berg- och dalbana är alltihopa tycker jag. Jag ska ringa kliniken imrgon och förhoppningsvis få tid för UL!
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !