• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-02-17 10:40:50 följande:
    Idag har jag en riktig deppdag , allt känns hopplöst. Har varit så sjuk förkylning hostat nu fick jag en vagel i ögat igår man undrar hur mycket ska den lilla orka i magen ? Och varför råkar jag ut för allt just nu ?

Är orolig över att jag inte har så mycket symtom, bröstvårtorna började ömma i går och magen är svullen och jag har molvärk men räcker det ? Är det bra i magen eller kan det vara nåt fel ? Ibland känner jag mig inte ens gravid. Tog ett gravtest igår och mitt streck var jättestarkt starkast hittills, men ändå.

Förlåt att jag är så negativ idag !
    Att du råkar ut för förkylning och vagel har nog med att göra att du är gravid. Enligt läkaren så har man lägre immunförsvar och drabbas lättare av allt. Ingen tröst kanske. Men den lilla i magen klarar sig, den har det varmt och ombonat därinne

Jag har inte heller mycket symtom. Eller jag har nästan inga. Jag mår lite illa, men kan äta utan problem och spyr inte som många andra verkar göra i vecka 7. Jag har bara ont i magen till och från, och det känns ju inte som ett symtom utan bara som ett orosmoln för mig.

Men kanske ångrar vi våra ord imorgon, att vi inte har några symtom och är oroliga över det, när vi helt plötsigt inte kan lämna hemmet och toaletten. Det verkar ju kunna ändra sig fort. Så kanske ska man vara tacksam att man mår bra? Hur svårt det än är.
  • strössel

Kenai: Skönt att jag inte är ensam om att inte känna så mycket symtom, men som du säger en dag dyker dom säkert upp med besked och vi får ligga på toa dygnet runt Skrattande

Menar du att jag ska göra en helt ny tråd och sen lägga in den längst upp i den här tråden ? Så har man den här och man kan lätt gå in där och kika ?

Blir rubriken BF för oss i okt  bra ?

• strössel

Fixat en BF lista  Solig den ligger längst upp här i den här tråden !

• DreamBear
    strössel skrev 2011-02-17 11:05:14 följande:
    Fixat en BF lista  Solig den ligger längst upp här i den här tråden !
    Kanon
  • strössel

Jag väntar med att skriva in mig där tills efter mitt vul så vet jag exakt när jag har BF och vilken vecka jag är i Solig

• strössel

Till alla:

Tänker ni på vad ni äter ? Har ni ändrat eran kost eller äter ni desamma ? Jag har ätit LCHF under ivf men nu har jag börjat lägga in lite kolhydrater. Läste vad man skulle äta tex  frukt och varierat men mindre socker. Lchf är ju ingen frukt och det går inte att variera på så många sett. Så jag har lagt in lite frukt youghurt blåbärssoppa och lite bröd och potatis.

• DreamBear
    strössel skrev 2011-02-17 12:36:57 följande:
    Till alla:

Tänker ni på vad ni äter ? Har ni ändrat eran kost eller äter ni desamma ? Jag har ätit LCHF under ivf men nu har jag börjat lägga in lite kolhydrater. Läste vad man skulle äta tex  frukt och varierat men mindre socker. Lchf är ju ingen frukt och det går inte att variera på så många sett. Så jag har lagt in lite frukt youghurt blåbärssoppa och lite bröd och potatis.
    Jag försöker tänka på vad jag äter. Fisk två gånger i veckan, mycket frukt och grönt och en massa vatten. Slutat med vanligt kaffe och dricker bara en kopp koffeinfritt om dagen. Har känt avsmak för sötsaker ett tag, så det är lätt att undvika, men äter gärna läskande frukter
    Har haft svårt att dricka mjölk tidigare pga magproblem, men är inte laktosintolerant. Men eftersom man behöver kalcium nu så har jag köpt hem laktosfri mjölk och havremjölk.

Var in på Livsmedelsverket och läste råden till gravida. Något att utgår ifrån.
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-02-17 12:33:40 följande:
    Jag väntar med att skriva in mig där tills efter mitt vul så vet jag exakt när jag har BF och vilken vecka jag är i Solig
    Du kan ju skriva in dig med vad du tror nu, och sedan ändra. Tror nog vi är många som kanske får ändrade datum längs vägen.
  • strössel

Kenai: Ja jag skrev och så får jag ev ändra sen, har oxå kollat på livsmedelsverket. Hittade en jättebra matsida för gravida för ett tags sen men minns inte adressen och hittar inte dit nu, där stod verkligen allt.

• Shibby 78

Jag tror inte någon av oss kommer bli flyttade, dom brukar inte flytta ivf-graviditeter eftersom dom vet exakt när befruktningen skedde.

Däremot kan man ju kanske räknat fel på någon dag själv

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 5/10 -11
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !