strössel skrev 2011-02-17 10:40:50 följande:
Idag har jag en riktig deppdag , allt känns hopplöst. Har varit så sjuk förkylning hostat nu fick jag en vagel i ögat igår man undrar hur mycket ska den lilla orka i magen ? Och varför råkar jag ut för allt just nu ?
Är orolig över att jag inte har så mycket symtom, bröstvårtorna började ömma i går och magen är svullen och jag har molvärk men räcker det ? Är det bra i magen eller kan det vara nåt fel ? Ibland känner jag mig inte ens gravid. Tog ett gravtest igår och mitt streck var jättestarkt starkast hittills, men ändå.
Förlåt att jag är så negativ idag !
Att du råkar ut för förkylning och vagel har nog med att göra att du är gravid. Enligt läkaren så har man lägre immunförsvar och drabbas lättare av allt. Ingen tröst kanske. Men den lilla i magen klarar sig, den har det varmt och ombonat därinne
Jag har inte heller mycket symtom. Eller jag har nästan inga. Jag mår lite illa, men kan äta utan problem och spyr inte som många andra verkar göra i vecka 7. Jag har bara ont i magen till och från, och det känns ju inte som ett symtom utan bara som ett orosmoln för mig.
Men kanske ångrar vi våra ord imorgon, att vi inte har några symtom och är oroliga över det, när vi helt plötsigt inte kan lämna hemmet och toaletten. Det verkar ju kunna ändra sig fort. Så kanske ska man vara tacksam att man mår bra? Hur svårt det än är.