• Dramaprincess

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Hej! Precis som Villsågärna, så vågar jag knappt lägga till mig här på listan. Men jag gör det iaf. Är i v 5 och skall på VUL om två veckor. Allt känns jätte skrämmande än så länge. Det är så svårt att fatta att man äntligen är gravid efter alla år... Jag har blivit lite nojigt och går och oroar mig för att mensen skall komma trots att jag plusat... Men det ger sig kanske efter VUL, då man sett att allt är ok.
    I mitten på oktober är det väl dags om allt går som det ska...

Jag har haft som mensvärk, jag är supertrött, ömma bröst och jag mår lite illa när jag är hungrig. Fin presentation! Nu känner ni ju mig ;)

• Dramaprincess
    DreamBear skrev 2011-02-16 14:45:00 följande:
    Måste säga att detta med att vara nojjig över att något ska gå fel är vad som gör att jag inte riktigt känner mig hemma i "vanliga" bf-trådar. Många där har inställningen att blir det ett missfall så blir det, det är bara att försöka igen. Inget mer med det. Har man gått igenom en eller flera IVF så har man en annan syn. Det är inte "bara".
    Håller helt och fullt med dig. Sker ett missfall så har man kanske ett antal år framför sig innan man lyckas nästa gång... om man lyckas alls.
  • Dramaprincess

Tar någon fortfarande vagitorier? När slutade ni med dom... eller med annat hormonstöd? Det känns lite läskigt att sluta med dem tycker jag. Men det ska väl gå bra antar jag. Nu ska kroppen klara av detta på egen hand.

• Dramaprincess

Det låter väl som att jag får försöka trappa ner med dem och sluta helt nästa vecka.

Hjärtat i halsgropen här... Är det någon som haft någon form av blödning under sin graviditet? Jag har haft en ljusrosa flytning under två tillfällen och tidigt imorgon kom en lite blödning. Klart blod och mycket lite, men ändå en blödning. Ingen smärta och nu är det inget blod alls. Jag är livrädd och barnmorskan svarar ju aldrig i telefon heller...

• Dramaprincess

Strössel: Jag tror också att man kan få sämre immunförsvar under graviditeten. Men det lät inget kul det där med en vagel och allt... Krya på dig!

Jag försöker att följa livsmedelsverkets råd. Det är egentligen inte så stor skillnad från innan. Det skulle vara den goda osten och vinet då...

Jag har fortfarande inte kommit fram till någon barnmorska, men försöker lite till. Annars får jag nog tro att allt är ok. Jag har ju inte ont... Men allt blir till orosmoment.

Jag har alltid tagit naturläkemedel - en massa extra mineraler. Det ska man ju tydligen låta bli nu. Vet ni något förutom folsyra, som man bör ta?

• Dramaprincess
    Shibby 78 skrev 2011-02-17 14:50:21 följande:
    Sist jag var gravid behövde jag inte börja med järntabletter förrän efter halvtid.
    Tyckte det var lite jobbigt att äta dom för jag blev såååå hård i magen.
    Finns några som heter hemofer (jag åt niferex)  som ska vara lite mildare. Kanske man skulle börja med dom på egen hand i mindre skala så kanske värdena blir mer stabila denna gången.

Har för mig att man ska äta järn tillsammans med c-vitamin för då tar kroppen upp det bättre. Någon som vet?
    Jo, jag var hos en dietist för ett par år sedan och hon påpekade just att man skall äta/dricka C-vitamin tillsammans med järnet då det hjälper kroppen att ta upp det... Man skall däremot undvika koffein ihop med järn då det försämrar upptagningsförmågan.
  • Dramaprincess
    majsanna skrev 2011-02-17 15:17:03 följande:
    Hej hej!
    Vinkar igenkännande till Shibby och jag tror att jag träffat på strössel i en Rmc-tråd tidigare.

Hoppas det är ok att jag hoppar in här. Vi har äntligen lyckats efter tre år och fyra ivf-försök. Beräknad BF är 6 oktober.
    Jag hade lite rosa blödningar i helgen och var därför på Vul på gyn igår. Dock blev vi inte klokare då hon "bara"  lyckades hitta en hinnsäck som hon mätte till vecka 5+2 fast jag borde varit i 6+5 igår. Har ett ultraljud inbokat den 28e hos ivf-läkaren och hoppas att hon har mer erfarenhet att se så små varelser. Jag hoppas att det igår helt enkelt var förtidigt för att se något hjärta, men naturligtvis blev vi jätteoroliga.

Mina symtom så här långt är extremt trög mage Obestämd , blir yr om jag ställer mig upp för fort, en konstig trötthet som kommer akut, jag har också helt tappat suget för sötsaker och det är verkligen konstigt för jag har varit en riktig godisråtta förut. Lite  småhugg/pirr i livmodern ibland.
    Jag är dock glad så länge jag slipper illamående... 
    Grattis till graviditeten! Skam den som ger sig!
    Jag har också haft rosa blödningar och i morse var det lite ljusrött blod. Barnmorskan jag pratade med sade att jag inte skulle vara orolig om det inte tilltog och blev mer eller om det följdes av smärta. Ont i magen utan blod är ok, och blod utan smärta är ok, men kombinationen är tydligen mindre bra. Jag har tid för VUL om två veckor. Då är jag i v. 7. Innan dess kan man inte se något sade hon.

Jag har också extremt trög mage. Någon som har tips på mirakelkur mot tröga magar?
  • Dramaprincess

Strössel och majsanna: Tack för tipsen! Ska prova lite olika.

Ledstjärna: Du är inte ensam om att vara orolig. Men man får väl inse att det inte är mycket man kan göra åt det. Om man kunde påverka något själv så vore det så mycket lättare. Förmodligen så blir det lättare när man gjort ultraljud och magen börjar växa. Alla vet ju att det är oroligt de första veckorna - men för de allra flesta går det ju bra. Det är naturligt att vara orolig - särskilt om man knappt kan fatta att man äntligen är gravid. Jag försöker att titta på inredning på barnrum och på söta kläder mm (utan att handla så klart). Men bara för att få lite glädjekänslor isf orokänslor. Det funkar några minuter iaf :) Hoppas att allt går bra.

• Dramaprincess

Jo, här är en till som har svårt att sova. Sover åtminstonne ett par timmar mindre nu än vad jag brukar - av olika anledningar.

Jag började igår att käka linfrön för magen. Naturell yoghurt blandat med linfrön. Jag tycker riktigt att jag märker skillnad redan. Sedan ska jag nog försöka dricka lite mer vatten och det där med katrinplommonen ska jag nog också prova.

Härligt med så många med rätt inställning! Carpe Diem och njut av dagen, så går även dagarna snabbare och man slipper tänka på oro och känningar lika mycket.

• Dramaprincess

Hej tjejer! Jag har inte varit inne på FL på ett tag. Jag hat varit så orolig över allting, så det blev bara jobbigt att läsa om andras symptom och känningar. Men jag hoppas att ni alla mår bra och att allting gått fint så här långt. Jag har förstått att det finns några som mår illa här inne. Det kan inte vara helt lätt. Hoppas att det går över snart!
    Själv är jag mest trött, uppblåst och känner endast sug efter vissa saker. VUL om 3 dagar. Nervös!

• Dramaprincess

VUL igår - (7+3). Allt såg bra ut. Vilken lättnad! Men oron har inte släppt ändå helt och hållet. Gör den någonsin det...?

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !