• Shibby 78

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Flyttade med
    Ni pratade om vul innan. Vi ska göra vårt på tisdag den 22/2, alltså nästa vecka, och då är jag på dag 7+5
    Längtar!!

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 5/10 -11
  • Shibby 78
    Skrollansmamma skrev 2011-02-16 11:04:51 följande:

Hej

Vågar knappt skriva här ännu. Jag har PRECIS plussat och mest rädd för att det skit sig. Jag har gjort IVF med ICSI. Fick mitt ET 2/2 så jag är väl i v 5 antar jag. Har ännu inte fått tid för UL.

Jag tycler det mesta är läskigt just nu.

Hur mår ni andra?

Hej och GRATTIS!

I början mådde jag jättebra men de senaste två veckorna har jag haft ett illamående som kommer och går. Brösten har varit jätteömma men det börjar kännas bättre. Med sonen hade jag inga symptom alls så detta är nytt för mig. Det är värt det bara "loppan" stannar 
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 5/10 -11
  • Shibby 78

Jag fick ta vaggisar en vecka t o m en vecka efter TD. Det är läskigt att sluta med dom ja, men det är som du säger: Kroppen ska ju klara detta själv nu

• Shibby 78

Jag tror inte någon av oss kommer bli flyttade, dom brukar inte flytta ivf-graviditeter eftersom dom vet exakt när befruktningen skedde.

Däremot kan man ju kanske räknat fel på någon dag själv

• Shibby 78

Sist jag var gravid behövde jag inte börja med järntabletter förrän efter halvtid.
    Tyckte det var lite jobbigt att äta dom för jag blev såååå hård i magen.
    Finns några som heter hemofer (jag åt niferex)  som ska vara lite mildare. Kanske man skulle börja med dom på egen hand i mindre skala så kanske värdena blir mer stabila denna gången.

Har för mig att man ska äta järn tillsammans med c-vitamin för då tar kroppen upp det bättre. Någon som vet?

• Shibby 78
    majsanna skrev 2011-02-17 15:17:03 följande:
    Hej hej!
    Vinkar igenkännande till Shibby och jag tror att jag träffat på strössel i en Rmc-tråd tidigare.

Hoppas det är ok att jag hoppar in här. Vi har äntligen lyckats efter tre år och fyra ivf-försök. Beräknad BF är 6 oktober.
    Jag hade lite rosa blödningar i helgen och var därför på Vul på gyn igår. Dock blev vi inte klokare då hon "bara"  lyckades hitta en hinnsäck som hon mätte till vecka 5+2 fast jag borde varit i 6+5 igår. Har ett ultraljud inbokat den 28e hos ivf-läkaren och hoppas att hon har mer erfarenhet att se så små varelser. Jag hoppas att det igår helt enkelt var förtidigt för att se något hjärta, men naturligtvis blev vi jätteoroliga.

Mina symtom så här långt är extremt trög mage Obestämd , blir yr om jag ställer mig upp för fort, en konstig trötthet som kommer akut, jag har också helt tappat suget för sötsaker och det är verkligen konstigt för jag har varit en riktig godisråtta förut. Lite  småhugg/pirr i livmodern ibland.
    Jag är dock glad så länge jag slipper illamående... 
    Hej! Kul att du hittade hit

Jag har precis samma symptom som dig, är oxå en godisråtta men har helt tappat smaken för sött. Blir bara lätt illamående. Känner inte så mycket i livmodersområdet ännu, men extrem trötthet känns tyvärr väldigt välbekant nu.
    Ömmar era bröst mycket?
    I v 5-6 gjorde mina det, men nu är det mer att det kommer och går.
    Jag mår inte heller så illa nu, kommer och går lite. Det var värst mellan v 6-7 för mig, då mådde jag hemskt illa, men spydde aldrig. När jag väntade sonen 2005 så mådde jag inte illa en endaste sekund.

Hoppas det syns mer den 28:e. Det är så lätt att dom mäter fel i början när allt är så litet. Har hört många som gått på vul och fått liknande besked som dim men när dom kollat igen så ser allt toppen ut. Är tydligen väldigt stor skillnad på när dom använder äldre jämfört med nyare vul-maskiner oxå. En millimeter är mycket just nu hos våra små.

Kram
  • Shibby 78

Jag har fått tid för vul på tisdag. Då är jag i v.8 (7+6), så nästan vecka 9. Längtar...
    Många som skriver att dom har ömma bröstvårtor, det har inte jag utan det är hela som ömmar. Förra graviditeten gick jag från C-kupa till F-kupa. Denna gången väger jag mer så jag startar med D-kupa, jag hoppas dom inte blir lika gigantiska som sist, var inte roligt...

• Shibby 78

Skulle lägga till oxå att det är de enda vitaminer jag äter. Har mitt val kvinna hemma plus andra sorter men jag är så glömsk

Har ni andra fått något sug efter något?
    Jag är såååå törstig hela tiden, och har fått ett extremt sug efter smoothies. Finns ingen bättre törssläckare. Dricker Proviva varje morgon nu oxå, det är så gott!

Kanske jag har vitaminbrist ändå

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !