• Shibby 78

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Vi ska oxå till MVC efter vul. Har vulet på tisdag den 22 och så ska vi till MVC på torsdag den 24. Skönt att det snartr händer lite saker så kanske man känner sig mer gravid efter det.

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 5/10 -11
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-02-19 12:02:51 följande:
    Ja det känns som ett jättekliv när man gjort vul, då vet man hur allt ser ut och då kan man säkert slappna av mer och njuta.

Ska du på hälsosamtal på mvc den 24 eller inskrivning ?
    Hmmm, jag vet int. Hon bara bokade in mig, men sa aldrig vad vi skulle göra. Borde ju vara hälsosamtal, fast jag är ju i v.9 då så dom kanske gör bägge?
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 5/10 -11
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-02-19 13:46:37 följande:

Läste lite på graviditetsuträknaren och jag har symtom som passar in i v 7. Molvärk i underlivet  trött sömnen rubbas och brösten kan bli en aning större och ömma lite Skrattande har hoppat över v 6 med symtomen Flört och gick direkt på symtom på v 7.

Ja, det kan ju variera väldigt det där med symptom. Jag hade samma symptom som dig i v.6 och dom håller i sig fortfarande (v.8). Var under v.6-7 jag mådde mest illa med, men det har lagt sig lite nu. Är bara sååå enormt törstig nu hela tiden. Som jag minns det så var det efter v.12-13 som jag började känna mig piggare sist jag var gravid. När gjorde du din ET (FET) och när har du BF?
  • Shibby 78

Men är det skillnad på beräkning om man gjort ET eller FET då eller?
    När man gör äggplocket ska räknas som ägglossningen, och graviditetsberäkningen görs efter det datumet. Läkarna vet ju exakt vilken dag befuktningen skett, och det finns ju ingen anledning att flytta på bf efter det.

Mina läkare har sagt ÄP + 38 veckor.

Jag har även fått veta att dom inte låter en gå över tiden lika länge vid en IVF-graviditet, eftersom det är så självklart när barnet blev till Nu gick jag bara 6 dagar över tiden med sonen men det är ändå skönt att veta att man inte behöver vänta 3 veckor över tiden innan det görs något. (västra Götaland)

• Shibby 78

Idag ska vi på vul! Wieeee! Jag är så nervös... Hur ska man få tiden att gå tills i eftermiddag, och hur ska man få något vettigt gjort på jobbet? Håll tummarna för oss!

• Shibby 78

Hej tjejer!

Det gick toppen, var bara såååå nervös innan. När jag la mig i gynstolen så kollade jag bara upp i taket tills läkaren sa att allt såg bra ut.

11 mm lång och världens finaste tickande lilla hjärta! Jag hade kunnat legat där hela dagen! Bästa jag någonsin sett. När vi såg hjärtslagen började jag lipa, men det hör ju till
    Allt var precis som det ska, och han sa att om allt ser så bra ut som det gör så minskar missfallsrisken jättemycket. Nu är det bara att försöka njuta

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !