• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel
    pp08: Tack nu vet jag äntligen vilken vecka jag är i trög som man är Skrattande nej det var 2 dagars tusen tack.

emsm: Grattis till plusset , tror jag har sett dig i RMC linköping tråden ? Jag gjorde mitt FET där.
  • strössel

Kenai: Nej man vet ju inte vad en normal smärta är vid en graviditet alla upplever den så olika. Ta det lugnt och vila så kanske det känns bättre sen.

Hur var hälsosamtalet annars ?

• strössel

Kenai: Klart du tar dig till inskrivningen Skrattande

Dramaprincess: Välkommen hit , jag tror alla är nojjiga och rädda att nåt ska hända. Det är helt normalt jag är jämt orolig.

Idag är jag helt slut så trött och haft molvärk halva dagen, hoppas den försvinner snart.

• strössel
    DreamBear skrev 2011-02-16 14:45:00 följande:
    Måste säga att detta med att vara nojjig över att något ska gå fel är vad som gör att jag inte riktigt känner mig hemma i "vanliga" bf-trådar. Många där har inställningen att blir det ett missfall så blir det, det är bara att försöka igen. Inget mer med det. Har man gått igenom en eller flera IVF så har man en annan syn. Det är inte "bara".
    Nej håller med dig, vi har kämpat och då är det inte bara att försöka igen om man får missfall. Då blir man ju jätteledsen. En ivf är jättejobbigt att gå igenom.
  • strössel

Jag ska ta progesteron till v 12 och jag äter även trombyl.

• strössel

Ledstjärna: Det är inte skadligt att fortsätta med progesteron, anledningen till att jag ska ta dom till v 12 är att det slutade växa när jag slutade med progesteron vid mitt ivf 2004.

• strössel

Ledstjärna: Bara för att det hände så med mig, betyder det absolut inte att det händer alla. Jag har tagit prover och jag har lite gulkroppshormon.

Dramaprincess: Nej jag har inte haft nån blödning, men vet många som haft och det har inte varit nån fara. Ring till gynmottagningen om din barnmorska inte svarar om du är orolig.

Idag har jag en riktig deppdag , allt känns hopplöst. Har varit så sjuk förkylning hostat nu fick jag en vagel i ögat igår man undrar hur mycket ska den lilla orka i magen ? Och varför råkar jag ut för allt just nu ?

Är orolig över att jag inte har så mycket symtom, bröstvårtorna började ömma i går och magen är svullen och jag har molvärk men räcker det ? Är det bra i magen eller kan det vara nåt fel ? Ibland känner jag mig inte ens gravid. Tog ett gravtest igår och mitt streck var jättestarkt starkast hittills, men ändå.

Förlåt att jag är så negativ idag !

• strössel

Kenai: Skönt att jag inte är ensam om att inte känna så mycket symtom, men som du säger en dag dyker dom säkert upp med besked och vi får ligga på toa dygnet runt Skrattande

Menar du att jag ska göra en helt ny tråd och sen lägga in den längst upp i den här tråden ? Så har man den här och man kan lätt gå in där och kika ?

Blir rubriken BF för oss i okt  bra ?

• strössel

Fixat en BF lista  Solig den ligger längst upp här i den här tråden !

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !