• Anonym (flickmamma)

Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?

Jag är en av de där utskällda kvinnorna som känner att jag verkligen inte vill ha en pojke (är gravid i 9:e månaden). Jag drömmer mardrömmar om att jag fött en pojke och inte känner ett smack för honom - jättehemskt. Jag har en flicka sen tidigare och önskar nu en flicka till. Jag är livrädd för att inte kunna anknyta eller kunna känna samma kärlek för en son som för en dotter. Pojkar verkar bara jobbiga och tråkiga och ingenting jag kan identifiera mig med. jag vet att man inte får känna så här men som man kan se på tex FL är det ändå jättemånga kvinnor som helst önskar sig en flicka, det är vanligare än man tror.

Nu undrar jag bara, ni andra som också helst ville ha en flicka men fick en pojke, hur gick det för er? Funkade anknytningen bra, kände ni stor kärlek för honom, drabbades ni av förlossningsdepression (vilket jag är livrädd för att göra pga mina kalla känslor inför en son). Kan ni inte berätta hur det gick efter förlossningen, när pojken kom ut.

• Svar på tråden Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?
  • LinaTed
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-01-04 23:19:09 följande:
    förmodligen
    hemskt!....
    ♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • Anonym

Jag ville ha en flicka som första barn och vi tog reda på könet och jag blev alldeles kall och sen började jag stor grina, det gick inte att hålla tillbaka och det var inga lyckotårar som bm trode... För mig var det bra att få reda på det under graviditeten eftersom jag fick tid att vänja mig och mot slutet ville jag inget häldre än att träffa honom och kände ingen besvikelse på honom när han kom ut jag älskade honom oerhört men det tog över ett år tills jag kände att det var ok att han var en pojke.

Med barn nr 2 så körde jag en hemlig flickdiet och vi hade sex några dagar inna äl för att öka schanserna för en flicka och när vi sen var gravida och skulle på köns ul så hade jag ont i magen och kunde inte sova flera veckor innan eftersom jag var så rädd att det inte skulle vara min flicka men det var en tjej och det kändes rätt overkligt kunde knappt tro det förens hon låg på min mage.

Jag är glad nu att jag har en av varje och att det är just en storebror och en lillasyster.

Lycka till och jag tror att du får flicka nr2.

• Modgun
    Anonym (Hemlig) skrev 2011-01-25 20:00:06 följande:
    Det skulle aldrig falla mig in att tro att småpojkar är "jobbigare" än tjejer. Jag har många vänner med döttrar och vet att flickor givetvis kan vara precis lika besvärliga och påfrestande som grabbar. Barn är ju barn!!

Kan bara tala för mig själv: jag har pojkar sedan tidigare och önskar mig nu en flicka. Skall jag skämmas för det?? Nu råkar det vara så att jag och min kille är lyckligt lottade, vi har lätt för att bli med barn och är därför i den positionen att vi kan önska oss ett visst kön lite extra. SJÄLVKLART är det viktigaste en frisk bebis, men skall jag skämmas för att jag hoppas lite extra på en flicka?! Aldrig!!

Blir så jävla trött på moralkärringar som blir urförbannade när folk uttrycker privata känslor och tankar här på FL. Jag har kompisar som har svårt att få barn, känner många som fått sena missfall/förlorat bebisar...och jag lider med dem. Till fullo. Men det gör inte att jag inte kan eller får ÖNSKA mig ett visst kön. Att önska är högst oskyldigt, att hoppas lite extra på en viss sort är inget konstigt eller ovanligt. Vad tror ni Victoria Beckham hoppas på till exempel?? Vad är så jävla hemskt med att ÖNSKA??? Såklart älskar man det barn man får och vill ALDRIG byta ut honom elle rhenne mot något annat i världen!

Basta!!
    Inte ska du skämmas för att du hoppas på en flicka. MEN de som SKA skämmas är de som inte vill ha det ena eller andra könet.
    Faktum är att ÄR man osäker på om man kanske inte kommer att älska barnet pga fel kön, så skaffar man inte barn.
    Då ser man till att ta itu med de psykiska problemet man har INNAN man blir gravid.
  • sognando sogni vero

Oj...ts borde inte skaffa barn, hon borde driva kennel, med bara tikar...oj, tänk om det skulle födas några hundar som inte är tikar...jisses!
    Nä, ts kan börja adoptera från Indien! Där tycker de som ts bara omvänt:P
    Vilka dumheter...

• Anonym (2)

Själv tycker jag att empatibrist är en väldigt dålig egenskap och jag tycker att ni som lider av det inte borde skaffa barn alls för att föra det vidare till en generation till är bra mycket värre än att önska sig kön på framtida  barn.

• Modgun
    Anonym (2) skrev 2011-01-26 13:12:28 följande:
    Själv tycker jag att empatibrist är en väldigt dålig egenskap och jag tycker att ni som lider av det inte borde skaffa barn alls för att föra det vidare till en generation till är bra mycket värre än att önska sig kön på framtida  barn.
    Har inte empatibrist. tvärt om. men människor som ts förtjänar den inte.
    Man skaffar inte barn om man inte är säker på att älska det OAVSETT kön.
  • Anonym (pojkmamman)

jag kände att jag inte alls ville ha en son. så vart jag gravid och redan tidigt i graviditeten så bara viste jag att det var en pojke. Var på ul men ville inte kolla. gick över tiden och fick göra öul och då såg jag ju nått som liknade en snopp. Gick hem å var jätte lessen i kanske 2 dagar. efter 2 dagar till Födes min underbara lilla son Theodor och jag hann inte mer än få honom på magen så älskade jag honom över allt annat på denna jord. Vist va jag avis på alla andra som hade små flickor i rosa men skulle aldrig byta ut honom om jag så fick välja fritt på vilken flicka i hela världen.
    Sen för drygt ett år den blev jag gravid igen. Även nu ville jag ha en flicka. Men efter ul så fick jag reda på att de var 2 grabbar (tvillingar) jättebesviken i 1 dag för att när de föddes älska dom lika mycke som storebror.

Jag älskar mina pojkar över allt annat på denna jord även fast jag absolut inte kunne tänka mig att få söner innan jag fick dom. Visst kan jag bli lite ledsen ibland att jag förmodligen aldrig kommer få någon dotter men jag behöver bara titta på mina underbara pojkar så blir jag bara full av glädje av va jag fått istället.

• MammaG

En del här beskriver ögonblicket när de fick veta att de skulle få en pojke på samma sätt som andra beskriver upptäkten av att de väntar ett gravt handikappat barn. Jag tycker det är helt sjukt

(och jo, jag har precis samma rätt som ts att känna vad jag känner)

• Anonym (2)
    Modgun skrev 2011-01-26 13:18:40 följande:
    Har inte empatibrist. tvärt om. men människor som ts förtjänar den inte.
    Man skaffar inte barn om man inte är säker på att älska det OAVSETT kön.
    Du tycker itne att man skaffar barn för att DU inte kan förstår att TS känslor är rktiga och dem rår hon inte för. DU tycker itne att TS förätjänar empati och då undrar jag vad du då gör i en tråd som denna, för att säga till TS att hon inte borde skaffa barn, när hon dessutom redan är gravid? TS söker stöd och undrar hur andra i hennes situation haft det och DU kommer med pekpinnar som garanterat inte hjälper TS ett skit.

Jag vidhåller att dom utan empati inte borde skaffa barn. Och kanske hålla sig til trådar där de hör hemma.
  • Anonym

Jag vill så gärna tro att ni inte är sanna, ni som önskar ett speciellt kön och blir besvikna om det visar sig vara "fel" Det är erat barn, er nyfödda bebis, en underbar liten individ.

Kön? Lägg av nu.

Svar på tråden Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?