• Anonym (flickmamma)

Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?

Jag är en av de där utskällda kvinnorna som känner att jag verkligen inte vill ha en pojke (är gravid i 9:e månaden). Jag drömmer mardrömmar om att jag fött en pojke och inte känner ett smack för honom - jättehemskt. Jag har en flicka sen tidigare och önskar nu en flicka till. Jag är livrädd för att inte kunna anknyta eller kunna känna samma kärlek för en son som för en dotter. Pojkar verkar bara jobbiga och tråkiga och ingenting jag kan identifiera mig med. jag vet att man inte får känna så här men som man kan se på tex FL är det ändå jättemånga kvinnor som helst önskar sig en flicka, det är vanligare än man tror.

Nu undrar jag bara, ni andra som också helst ville ha en flicka men fick en pojke, hur gick det för er? Funkade anknytningen bra, kände ni stor kärlek för honom, drabbades ni av förlossningsdepression (vilket jag är livrädd för att göra pga mina kalla känslor inför en son). Kan ni inte berätta hur det gick efter förlossningen, när pojken kom ut.

• Svar på tråden Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?
  • Anonym (2)
    Modgun skrev 2011-01-29 20:57:42 följande:
    Var har jag skrivit att jag tror på det?
    Vet att det inte är så, fick själv förlossningsdepression och har fortfarande kvar mina barn.
    Dock missar du poängen.
    VET man sedan INNAN att man är rädd  anknytningen till "fel kön" inte kommer att fungera så kan man ju ta sig en funderare på VARFÖR det är så, och kanske DÅ prata med någon om det.
    Men TS kanske inte visste det innan?

Hur går det för dig TS.
  • Anonym (flickmamma)
    Anonym (2) skrev 2011-02-03 20:45:44 följande:
    Men TS kanske inte visste det innan?

Hur går det för dig TS.
    Jag har BF i dagarna men inget har hänt än. Jag har allt mer börjat acceptera att det kan bli en pojke och försöker se det positiva med det. har bara handlat neutrala eller pojk-kläder och tänker mig in i hur det kommer att bli.
  • Anonym
    Anonym (flickmamma) skrev 2011-02-03 21:53:34 följande:
    Jag har BF i dagarna men inget har hänt än. Jag har allt mer börjat acceptera att det kan bli en pojke och försöker se det positiva med det. har bara handlat neutrala eller pojk-kläder och tänker mig in i hur det kommer att bli.
    Jag har skrivit tidigare i tråden om min maniska önskan om en flicka, men att jag fick en pojke.

Jag vill bara återigen berätta hur livet ser ut nu, med en halvårsbebis

Han är så makalöst söt och såklart den mest perfekta lilla pojke som nånsin funnits. Han håller mitt hjärta så hårt att jag skulle kunna göra vad som helst för denna fantastiska lilla krabat. Jag gråter när jag ser på honom och tänker på hur gärna jag ville ha en flicka. Hur kunde jag tro att jag inte skulle kunna älska en son?!

Tänk om jag vetat innan hur mycket jag skulle älska den här lilla gossen. Vad mycket funderingar och energi jag hade sparat.

Och det tog inte ens en minut, inte ens en sekund att börja älska honom. Redan innan han blev upplagd på min mage var jag störtförälskad!

Jag hoppas verkligen att du kommer att få känna samma häftiga känsla!
  • lillangel
    Anonym skrev 2011-02-03 22:05:12 följande:
    Jag har skrivit tidigare i tråden om min maniska önskan om en flicka, men att jag fick en pojke.

Jag vill bara återigen berätta hur livet ser ut nu, med en halvårsbebis

Han är så makalöst söt och såklart den mest perfekta lilla pojke som nånsin funnits. Han håller mitt hjärta så hårt att jag skulle kunna göra vad som helst för denna fantastiska lilla krabat. Jag gråter när jag ser på honom och tänker på hur gärna jag ville ha en flicka. Hur kunde jag tro att jag inte skulle kunna älska en son?!

Tänk om jag vetat innan hur mycket jag skulle älska den här lilla gossen. Vad mycket funderingar och energi jag hade sparat.

Och det tog inte ens en minut, inte ens en sekund att börja älska honom. Redan innan han blev upplagd på min mage var jag störtförälskad!

Jag hoppas verkligen att du kommer att få känna samma häftiga känsla!
    Ja visst är de fantastiskt så obeskrivligt känsla, kan säga att många är avis på min lille son som "bara" har flickor och många säger att de vill ha en son som min ifall de får en pojk ..känner mig så stolt äver min fina lilla pojke, som charmar alla.

Måste säga en komentar jag ofta fick när han va mindra-ååå va söt flicka,nej de är en pojke!-jaha men han är ju söt som en flicka! så sa ofta människor,söt som en fliclka?nää söt som en pojke är han!!!

skumt uttalande.! POJKAR ÄR BÄST!
  • Anonym (2söner)
    lillangel skrev 2011-02-03 22:29:26 följande:
    Ja visst är de fantastiskt så obeskrivligt känsla, kan säga att många är avis på min lille son som "bara" har flickor och många säger att de vill ha en son som min ifall de får en pojk ..känner mig så stolt äver min fina lilla pojke, som charmar alla.

Måste säga en komentar jag ofta fick när han va mindra-ååå va söt flicka,nej de är en pojke!-jaha men han är ju söt som en flicka! så sa ofta människor,söt som en fliclka?nää söt som en pojke är han!!!

skumt uttalande.! POJKAR ÄR BÄST!
  • Anonym (b)

Skäms att erkänna det men jag har alltid velat ha en flicka och efter ultraljudet grät jag och var ledsen länge över att det var en pojk. Men så fort han kom till världen har jag älskat honom över allt annat!! han är enormt charmig och söt och så otroligt älskvärd och kärleksfull.Saknar absolut ingen flicka nu kan jag ärligt säga.

• lillangel
    Anonym (b) skrev 2011-02-04 21:20:47 följande:
    Skäms att erkänna det men jag har alltid velat ha en flicka och efter ultraljudet grät jag och var ledsen länge över att det var en pojk. Men så fort han kom till världen har jag älskat honom över allt annat!! han är enormt charmig och söt och så otroligt älskvärd och kärleksfull.Saknar absolut ingen flicka nu kan jag ärligt säga.
    jag har ingen saknad av en flicka sen jag fick min lilla pojk och kommer aldrig få de igen Hjärta
  • Anonym (2söner)

jag kan vara jättelycklig över att jag har just pojkar ibland! tjejer och även vuxna kvinnor kan skapa så mycket intriger ibland... Min man är så fin och jag känner mig stolt att jag kommer vara mamma till två fina män i framtiden! Jag är stolt över min bror och sen jag fick mina pojkar tycker jag mig upptäcka att det finns så mycket fina, bra män. Jag kan se mig mina vuxna barn framför mig och känner mig så lycklig och stolt. Innan jag fick pojkar hade jag inte alltid så höga tankar om män tyvärr, trodde alla var typiskt "grabbiga". Naivt, jag vet. Naturligtvis hade jag varit lika lycklig och stolt om jag hade haft flickor, jag hade strävat efter att uppfostra dem till bra människor också! :)

• Anonym (rosis)

Jag ville inte ha en pojke eftersom min man redan hade två pojkar sen tidigare. Jag har heller ingen mamma, ingen syster och inga kvinnliga släktingar så det var inte så konstigt att jag ville ha en dotter.

Fick en son - och det var lika bra det :) vill gärna ha flera barn och då hoppas jag ännu mer på att det blir flickor, men men, shit happens Man älskar dom ändå, och skulle du inte göra det så vänta inte utan sök hjälp på en gång!

• Anonym (...)

Har det kommit någon bebis än?

Svar på tråden Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?