• Anonym (flickmamma)

Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?

Jag är en av de där utskällda kvinnorna som känner att jag verkligen inte vill ha en pojke (är gravid i 9:e månaden). Jag drömmer mardrömmar om att jag fött en pojke och inte känner ett smack för honom - jättehemskt. Jag har en flicka sen tidigare och önskar nu en flicka till. Jag är livrädd för att inte kunna anknyta eller kunna känna samma kärlek för en son som för en dotter. Pojkar verkar bara jobbiga och tråkiga och ingenting jag kan identifiera mig med. jag vet att man inte får känna så här men som man kan se på tex FL är det ändå jättemånga kvinnor som helst önskar sig en flicka, det är vanligare än man tror.

Nu undrar jag bara, ni andra som också helst ville ha en flicka men fick en pojke, hur gick det för er? Funkade anknytningen bra, kände ni stor kärlek för honom, drabbades ni av förlossningsdepression (vilket jag är livrädd för att göra pga mina kalla känslor inför en son). Kan ni inte berätta hur det gick efter förlossningen, när pojken kom ut.

• Svar på tråden Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?
  • Anonym (flickmamma)

Nu har den lille äntligen tittat ut. Och det blev en.....flicka! Herregud. förlåt alla jag har sårat genom denna tråd, inser att det är helt idiotiskt att tänka/känna så som jag gjorde. men jag är så lättad över att det blev en flicka.

• Anonym (2)
    Anonym (flickmamma) skrev 2011-02-21 15:27:46 följande:
    Nu har den lille äntligen tittat ut. Och det blev en.....flicka! Herregud. förlåt alla jag har sårat genom denna tråd, inser att det är helt idiotiskt att tänka/känna så som jag gjorde. men jag är så lättad över att det blev en flicka.
    Stoooort grattis!!!!! Min andra är också en flicka, har vetat det ett tag men ville inte gnugga in det i ansiktet på dig så¨jag höll tyst, men nuså
  • Anonym (Jag.)

TS: Grattis. Själv väntar jag min tvåa nästa vecka. Dock tror BM att den kommer snart då jag har börjat blöda till och från och har mensvärk som kommer och går. Undrar så vad jag får. Försöker intala mig själv att det är en pojke men känns så fel. Det är klart det är en flicka säger min intution.

• Anonym (Vet hur de känns)

Kände precis som dig TS när jag väntade mitt första barn. Var helt besatt av att få en flicka. Det fick jag också och var och är så lyckligt över det, vet inte varför men så är det. Nu ska jag ha mitt andra barn när som helst och nu spelar det verkligen ingen roll, jag har ju redan min lilla tjej. Det skulle faktiskt vara roligt med en liten kille denna gången

• Anonym (flickmamma)
    Anonym (2) skrev 2011-02-21 15:42:38 följande:
    Stoooort grattis!!!!! Min andra är också en flicka, har vetat det ett tag men ville inte gnugga in det i ansiktet på dig så¨jag höll tyst, men nuså
    Grattis själv får man väl säga då Vilken tur vi haft.
  • Anonym (=))
    Grattis! Vilken tur! =) Men jag tror att det hade gått lika bra med en pojke ändå.
  • Anonym
    Grattis!!
  • Anonym (2)
    Anonym (flickmamma) skrev 2011-02-21 20:57:48 följande:
    Grattis själv får man väl säga då Vilken tur vi haft.
    Tack! Detsamma! Ja, verkligen
  • Anonym

Jag hoppas nästan på en pojke igen, jag tycker tjejer är mest pipiga o gnälliga... jag har många tjejer runtom mig i familjen o ibland vill man bara kräkas på dom (skämtosido) Men om jag får en tjej kommer hon bli en sån lite tuff tjej utan rosa tofsar o glitter...iaf tills hon själv kan bestämma Men jag tippar på en kille till, känns som det... :) Men huvudsaken är att bebis kommer ut hel o välmående!!!!

• Anonym (Snälla ni!)
    Anonym skrev 2011-02-23 22:07:45 följande:
    Men huvudsaken är att bebis kommer ut hel o välmående!!!!
    TACK!!!!! Bra skrivet!
Svar på tråden Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?