• Leonell

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Hallå alla barnvagnsproffs!

Någon som hört/vet något om Basson Duo Twin?

Såg en annons på blocket från Barngrottan som säljer dom. Har aldrig hört talas om dom tidigare och har ingen aning om hur dom är. Det som intresserar mig med vagnen är att det verkar vara den enda på marknaden just nu som har sittdelar som man kan vända åt olika håll! Alltså storasyster framåt o lillasyster mot mig. Tidigare har ju Firswheels haft den kombon men den slutade ju säljas i Sverige...
    En annan sak, på deras hemsida står det att vagnen är 74cm bred och därför håller stockholmsmåttet... men på tillverkarens sida står det 79cm... SÅ jag undrar, 79cm är det väldigt brett för en syskonvagn? Hur breda är tex UJ?

Skulle va jätte tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!
  • Scarlett77
    Izap skrev 2011-05-12 10:10:14 följande:
    Liggdelen sotter som en smäck i! Kanterna på sittdelen gör att den inte behövs fästas, bara att lägga i. Den går PRECIS i så det är nog bra att mäta/testa först.
    Åh, får jag bevära dig med måttet?? Jag har ingen vagn än och ska jag beställa en måste jag göra det utan att få se vagnen först då jag bor många timmars bilväg från butiker där den säljs och ska jag beställa den känns det som jag vill beställa liggdelen samtidigt om jag inte kan använda min gamla babytravel amsterdam hårdlift. :)

Tack på förhand!!!
  • Izap

Den är 28 cm bred men sen är det ju lite mjuka delar så räkna med 30.
    Den är 70 cm lång men då finns det några cm tillgodo på längden.
    Hoppas du går i din! :)

• Freija82

Har ju beställt min vagn från babytider och idag fick jag fakturan som ska vara betald nästa vecka. Är det vanligt att man får fakturan och att den ska vara betald INNAN man ens fått vagnen??

• bananflugan82
    Freija82 skrev 2011-05-13 11:15:17 följande:
    Har ju beställt min vagn från babytider och idag fick jag fakturan som ska vara betald nästa vecka. Är det vanligt att man får fakturan och att den ska vara betald INNAN man ens fått vagnen??
    en del skickar ut fakturan innan varan kommit, men betala INTE förrän vagnen verkligen kommit! skulle det dröja o det närmar sig betaltningsdatum så ring dom o kollar vart vagnen är..
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • Phlippan87
    Freija82 skrev 2011-05-13 11:15:17 följande:
    jag mailade dem innan jag beställde för att kolla så det inte skulle bli så, de sa att fakturan skulle skickas någon/några dagar efter att jag fått vagnen så jag hoppas verkligen att det inte blir som för dig, ta kontakt med dem. skulle aldrig betala för något jag inte fått hem
    ♥ Therese 091228 ♥ Knyttet BF 110618 | phlippans.blogg.se
  • Freija82

Tack för era svar! Näe det känns ju jättekonstigt o betala för något som man inte har fått! Ska avvakta tills det börjar bli slutdatum för fakturan o har inte vagnen kommit då, så får jag ta kontakt med dem.

• Mina Älskungar

Åååå  vad jag längtar till efter RUL då kan vi beställa Har bestämt mig för att försöka sälja vår fina Phil &Ted´s Sport då jag e sugen på en mer ombonad vagn o vändbara sitsar till vår oktoberbaby och storebror som då e 2 år.

• VildVittra

Vi kan fortfarande inte bestämma oss mellan Basson - BOZZ - LosAngeles Jogger.....gaaawd

Tur det är ett tag kvar!!

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 18 aug 2011
  • Katjan
    VildVittra skrev 2011-05-13 14:40:05 följande:
    Vi kan fortfarande inte bestämma oss mellan Basson - BOZZ - LosAngeles Jogger.....gaaawd

Tur det är ett tag kvar!!
    Jag skulle aldrig ha valt en syskonvagn som är bredare än 75cm. Det är knappt man får plats i alla dörrar och vid kassorna i affärerna när vagnen är 75cm.
  • VildVittra
    Katjan skrev 2011-05-13 15:01:54 följande:
    Jag skulle aldrig ha valt en syskonvagn som är bredare än 75cm. Det är knappt man får plats i alla dörrar och vid kassorna i affärerna när vagnen är 75cm.
    så bara Basson och Joggern som är 75 och 74 cm bred.....då går BOZZ bort då med sina 79.....ja det skulle ju göra det LITE lättare i allafall

Fina vagnar båda två.

=)
    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 18 aug 2011
Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!