• Leonell

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Hallå alla barnvagnsproffs!

Någon som hört/vet något om Basson Duo Twin?

Såg en annons på blocket från Barngrottan som säljer dom. Har aldrig hört talas om dom tidigare och har ingen aning om hur dom är. Det som intresserar mig med vagnen är att det verkar vara den enda på marknaden just nu som har sittdelar som man kan vända åt olika håll! Alltså storasyster framåt o lillasyster mot mig. Tidigare har ju Firswheels haft den kombon men den slutade ju säljas i Sverige...
    En annan sak, på deras hemsida står det att vagnen är 74cm bred och därför håller stockholmsmåttet... men på tillverkarens sida står det 79cm... SÅ jag undrar, 79cm är det väldigt brett för en syskonvagn? Hur breda är tex UJ?

Skulle va jätte tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!
  • Syster Luring
    Phlippan87 skrev 2011-04-24 15:22:30 följande:
    är det den versionen som barngrottan visar på sin sida då?, som är smalare och snyggare
    Japp!!! Har dubbelkollat både via mejl och via telefonsamtal idag. (Hon ringde upp)
    Prins August -95 Prins Edvin -09 & Lillasyster -11
  • Lillil

Någon som vet om det finns inbyggt insektsnät? Funderar på att köpa en duo från Babygrottan, bor rätt nära. Vilket rykte finns det angående kvaliteten?

• Phlippan87
    Lillil skrev 2011-04-30 09:09:14 följande:
    Någon som vet om det finns inbyggt insektsnät? Funderar på att köpa en duo från Babygrottan, bor rätt nära. Vilket rykte finns det angående kvaliteten?
    kvaliteten ska väl vara riktigt bra, Basson är ju Danmarks motsvarighet till Emmaljunga och BRIO

är ocksp nyfiken på detta med insektsnät, eventuell ventilation i suffletten och regnskydd, om det ingår eller om det finns att köpa till
    ♥ Therese 091228 ♥ Knyttet BF 110618 | phlippans.blogg.se
  • Izap

På barngrottan fick vi två regnskydd, ett till varje del, genomskinliga.
    Ej insektsnät. Titthål i sufletten men jag är osäker om det är nät eller plast.
    Det är en väldigt lång suflett! Det är som en extradel man kan fälla ut som täcker nästan hela barnet så jag tror inte att vi kommer använda regnskyddet så mycket! :)

• lajm

Jag har fått hem vagnen och jag är nog lite kär i den. Det är nät under bakre delen av sufletten så man jan ta bort bakre delen an sufletten sp blir det hel genomströmning av luft på sommaren. Älskar solskyddet. Vagnen är smidig och lätt att köra.
    Köpte den på nätet på Babytider och det är exakt samma som på Barngrottan. Samma saker som ingår också.
    Ska sälja min Babytravel nu direkt.

• Syster Luring
    lajm skrev 2011-04-30 22:24:53 följande:
    Jag har fått hem vagnen och jag är nog lite kär i den. Det är nät under bakre delen av sufletten så man jan ta bort bakre delen an sufletten sp blir det hel genomströmning av luft på sommaren. Älskar solskyddet. Vagnen är smidig och lätt att köra.
    Köpte den på nätet på Babytider och det är exakt samma som på Barngrottan. Samma saker som ingår också.
    Ji-hoo! Gud så tervliga nyheter. Vi får vår om ett par veckor. Har också beställt från Babytider i Jönköping, vilken skillnad i pris jfr med andra återförsäljare och fri frakt dessutom.
    Prins August -95 Prins Edvin -09 & Lillasyster -11
  • Mina Älskungar
    Åååå vad roligt! Hur upplever du framhjulen. Kommer dett att funka okey i vinter om det blir lika mycket snö som det varit? Vet inte hur gammal din stora e. Vår kommer att vara 2 år i oktober när bebbe kommer. Finns det plats med overal pål 2-åringen tror du eller kan det bli tajt?
  • Katjan

Om jag inte minns helt fel så är väl Basson duos vagn samma vagn som www.stroll-air.com säljer borta i starterna...

<--- en video på vagnen.

Valco Baby tillverkar ju Babytravels vagn.

Ska funderar på att beställa en själv, måste klämma lite på den först. Verkar som att de ska sälja lufthjul som tillval i Usa och Canada iaf.

• Phlippan87
    vad ingick när du köpte din?
    ♥ Therese 091228 ♥ Knyttet BF 110618 | phlippans.blogg.se
Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!