Inlägg från: Syster Luring |Visa alla inlägg
  • Syster Luring

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Izap skrev 2011-02-06 20:36:18 följande:
    Han som ägde affären hade provkört med sina barn, 2 och 4 år, när det var som mest snö och det hade gått bra! Framhjulen är låsbara!
    Puff puff!

Köpte ni den så ni hann testa i snö? Väger mellan den och BOZZ-vagnen.
    Prins August -95 Prins Edvin -09 & Lillasyster -11
  • Syster Luring

Åh. vad kul att läsa lite om Bassonvagnen! Vi hade ju i det närmaste bestämt oss för en BOZZ men nu har den helt klart fått konkurrens. Skulle vilja se en live men hur får jag tag i en att klämma på här i Sundsvall???

Obestämd

• Syster Luring
    VildVittra skrev 2011-04-19 15:07:02 följande:
    Du den ser inte dum ut....kanske måste åka till Happyland och klämma lite =)

4200 kr för allt låter ju som en dröm i mina öron. Ska visa och prata med min man när han dyker upp i kväll..jobbar kväll typiskt hahha

Tack igen.
    Men den var ju verkligen intressant också! Väldigt lik BOZZ-vagnen men om den dessutom är smalare så kan det ju inte bli bättre. Det måste nästan vara samma vagn??? Skulle vara super om du har möjlighet att testa den och tala om hur den kändes sen här i tråden.  
  • Syster Luring
    VildVittra skrev 2011-04-19 18:53:05 följande:
    Nu under påsk blir det svårt men sen direkt efter påsk ska jag dra med mig mannen dit hehe.
    Skriver direkt sen =)
    Skoj!
    Fruarna Svensson skrev 2011-04-19 21:02:42 följande:
    Min fru har hittat ett ställe i Jönköping där man kan beställa en Basson duo för 3990 kronor. Och tydligen skickar de den gratis. Sen tillkommer kostnad för liggdel.
    Med reservation för att jag minns fel, men det tror jag inte för hon har pratat om det flera gånger.
    Ska ni slå till? Har ni provkört?
  • Syster Luring
    Izap skrev 2011-04-19 21:23:50 följande:
    Vi köpte basson! Jättenöjd! Vi sket i liggdelen! Eftersom det är fullt liggläge på sittdelen la vi i en hårdlift. Fick plats precis! (brio). Där sparade vi in 1000:-
    Den är 75 cm på bredaste stället och vi kommer PRECIS ut genom dörren! Får pressa ut den! Så det är tur som fan att vi inte köpte en bredare! :)
    Beställde ni på nätet eller köpte ni "live"? Kyss

Har googlat en hel del om Basson nu och börjar verkligen väga över. Den känns mer beprövad än BOZZ-vagnen. Vad jag förstår är Basson Danmarks svar på Emmaljunga & BRIO och väldigt välbeprövat.

Funkar allt bra? Bromsar, ihopfällning osv?
  • Syster Luring
    lajm skrev 2011-04-19 21:56:46 följande:
    Jag beställde också min från Babytider i Jönköping för 3990:- och frakten var gratis.
    Det ingår dessutom nackskydd för lilla bebisen och den har ju fullt liggläge.

Nu som funderar på Bozz - tänk på att den vagnen är både tyngre och bredare.
    Har precis avhandlat med maken nu och vi kommer nog att köra på en Basson istället. Hur var det, hade du testat den live eller köpt den via nätet?
  • Syster Luring
    lajm skrev 2011-04-19 22:18:34 följande:
    Kände på den på Takio barnprodukter i Solna och jag gillade den mycket. Beställde den sen på nätet på Babytider för att det var bättre pris och mer som ingick. Pratade med dem i Jönköping och dom har 1 års garanti. Man behövde bara ta ett kort på vagnen å maila in så fick man hjälp så jag beställde därifrån. Dom hade ca 3 v leveranstid så jag bör få min om senast 1 vecka. Längtar.
    Låter toppen!
  • Syster Luring

Ahaaa, den i Jönköping är helsvart. Har sett att beba.se har en med silverränder på sufletten. Gillar verkligen inte heller pösiga häng utan vill ha stramt. Tusen tusen tack för att du ghorde mig uppmärksam på det för jag sitter precis och mejlar med lev. i Jönköping nu. Överväger att köpa liggdelen därfrån iaf, den kostar bara 670:- där så det skiljer några hundralappar.

• Syster Luring

Nej, nu har jag blandat ihop. Ska kolla in barngrottan igen!

• Syster Luring
    ilja73 skrev 2011-04-22 10:34:02 följande:
    Vad bra det är med FL, helt plötsligt får man barnvagnstips

Jag funderar lite på det här med bredden. Om vagnen är smalare än tex Emmaljunga, finns det inte risk då att det blir lite för trångt då för storasyskonet? Sonen kommer vara precis 2 år när syskonet kommer och man vill ju att han ska sitta bekvämt även till vintern när han har mycket kläder på sig igen.

Ni som har provat basson, hur stora är era äldre barn och hur bra får de plats?
    Det funderar jag också på...
    Mina Älskungar Enligt mejlkontakt med Babytider i Jönköping så är det 2011's årsmod. de säljer. Kanske är det två olika versioner ute till försäljning med samma produktionsår? Nu har jag mejat och frågat om jag kan få se en bild på den som de har och dubbelkollat att den är 74 cm bred. Stämmer allt så slår jag till.

Beträffande frågan om storasyskonet får plats: Om man kollar 5 cm på en linjal så är det inte mkt, slår man dessutom ut det på två sitsar så är det en väldigt liten skillnad. Tänker mig också att det kanske är chassit som sådant som de lyckats komprimera till smalare bredd än själva sitsarna? Dessa 5 cm verkar iaf vara avgörande för många portar osv. Jag får hålla tummarna för att lillasyster blir lika petit som Edvin annars. (Och att han fortsätter avra det såklart )
Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!