Inlägg från: Syster Luring |Visa alla inlägg
  • Syster Luring

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Lill mummel skrev 2011-05-04 20:20:43 följande:

Jag hade bestämt mig för att köpa vagnen genom hemsidan till butiken i Jönköping. Men jag ville först känna på den i verkligheten. Jag bor i Malmö och började ringa runt till de olika butikerna. Det visade sig att babyringen i Malmö nyss fått in den. Så vi åkte dit och tittade på den. Denna vecka har de dessutom ett kampanjpris på den. Så jag slog till idag!Glad  Vagnen med allt som ingår kostar nu 3495:- och en liggdel kostar 795:-. Så sammanlagt blev priset 4290:-!!! Så ni som bor i närheten av Malmö passa på!

Kanon! Är det den nya versionen med 75 cm bredd och reflexband på sufletten du får då? Isf är det bara att gratulera. Ännu billigare än Babytiders 4 660:- inkl. allt och en liggdel.
    Prins August -95 Prins Edvin -09 & Lillasyster -11
  • Syster Luring
    Lill mummel skrev 2011-05-05 12:56:25 följande:
    Ja det är det! Skrattande
    Toppen! Du får gärna lämna ett litet omdöme om den när du fått hem den och känt och klämt lite. Tungan ute
  • Syster Luring
    Mina Älskungar skrev 2011-05-18 07:35:49 följande:
    RUL gick hur bra som helst. Allt såg fint ut och vi fick ett par bilder med oss hem. Även om de flesta bäbisars UL bilder ser rätt lika ut så tycker jag att man kan se att det är ett helsyskon som boat in sig. Såååå söt.
    Vart flyttad fr den 13 oktober till den 14 oktober. Phil vagnen är såld så nu kan jag väll beställa den här vagnen
    Lite tidigt kanske men guuu vad det kliar i fingrarna....

Kram alla!
    Hihi. Vi beställde också men det var mest för att vi skulle hinna få undan alla kostnader innan det blev sommar. Vi har alltså i samma veva köpt en dator en fotoskrivare en soffa också så det började svida lite väl mkt i snåljåparna.
  • Syster Luring

Den kommer helt enkelt ut i två versioner, den bredare som inte har reflexband på sufletterna tillverkas fortfarande. Jag har fått garanterat från Babytider i Jönköping att den är 74-75 cm och att det är den med reflexband. Älskungar: Beträffande dig/er så skulle jag nog ändå överväga Carenan eftersom Lu är såpass mkt större än E och att Le kanske vill åka ibland oxå? Tror det är en bättre vagn rent helhetsmässigt för er?

Återkommer när jag fått den.

• Syster Luring
    Mina Älskungar skrev 2011-05-30 13:13:19 följande:

Vi slog till på en Carena double swing i går. Svårt att låta bli då priset endast är 2999 kr just nu. Leia satt bra i den med o de båda tyckte att det var roligt att sitta bredvid varandra. Blir en bra combo trots allt då vi som sagt har tre barn och kommer att använda den under hela vintern. (stora rejäla hjul) Men den e som ett slagskepp nerfälld så sambons kommentar var: Ja ha o så var bakluckan full. Blir vagn o skidor o de kläder vi har på oss till Sälen denna vinter Men på ngt vis ska det väll gå det med.

Såg en Basson på IKEA i går (första gången jag såg den live. ser verkligen smidig ut)

Kul att du sett en live! Är så nyfiken. Anar att vår kommer nu endera dagen. Känns väldigt "dan-före-julafton-likt" faktiskt. Vi ahr ju haft tre nya vagnar till E, två Emmaljunga och en BabyTravel så det blir lite skojsigt att få en som är lite modernare i snittet. Hoppas liggkorgen känns mysig till lillgumman så jag kan bädda fint där till henne. Mammas innerligt efterlängtade lilla rosafluffstjej.
  • Syster Luring

Vem var det mer än jag som hade beställt från Babytider i Jönköping? Jag har fortfarande inte fått min vagn trots att den skulle komma ganska snabbt. Kanske ska ringa och kolla så att inte beställningen försvann?

• Syster Luring

Den ser ju superfin ut! Tusen tack för all info du skrivit om den också. (Och grattis till lillasyster!!!) Hur gammalt är er stora tjej och vad väger hon? Min leverans är lite sen pga att liggdelen var slut från levernatör men den är på väg för jag har ringt och dubbelkollat. Förövrigt är jag osäker på vad jag har beställt för liggdel... :-S Är det den för 600:- någonting som du har? Den ser jättefin ut!

Phlippan87 skrev 2011-06-12 23:58:57 följande:
    Har lagt upp några bilder och även skrivit en del om vagnen i min blogg nu: phlippans.blogg.se/2011/june/basson-twin-duo....
  • Syster Luring

Nämen. Jag har fortfarande inte fått vagnen trots att jag beställde den från Babytider nästan först här. Anledningen att den dröjer beror just på att liggdelen saknas. Får lite lätt ågren nu för vi ska också ha i augusti och har ingen liggvagn kvar. Vilken tur att man var ute i så pass god tid iaf. I värsta fall kan man ju låna en mjuklift och lägga i men det vore ju så himla skoj att få bädda fint och boa lite i den rätta liggdelen, en del av boa-processen liksom.

• Syster Luring

Hej hopp!

Vi hämtade ut vår vagn på midsommarafton och tycker den ser jättefin ut. Edvin som är född i sept. -09 har provsuttit den och kallar den för "moppan"(=moppen) för ahn tycker den ser så tuff ut. Han är ingen vagngillare ö h t men har bett om att få hoppa upp och sitta i den och verkar stortrivas.

Tre frågor:

1. Det står inte Basson på vagnen någonstans? Inte ett klistermärke - inte någonting? Är det lika på era vagnar eller är vår ett måndagsexemplar?

2. Jag fick inget/inga regnskydd med? Var så säker på att det skulle ha ingått i leveransen, köpte via nätet från Babytider. Har jag fel?

3. Liggdelen känns lite rapplig i fästena, den sitter rätt löst - liksom ruckbart? Hur är era?

/Susanna

• Syster Luring
    Bustrollen skrev 2011-06-27 21:54:16 följande:
    Vad jag förstått så ingår inte regnskydd eller insektsnät när man köper där. Jag valde till det när jag beställde, dock inte dubbelskydden utan de enkla. Fick som svar av de på babytider att det var enklare om man kommer ha sitsarna åt olika håll att ha de enkla.
    Har inte fått hem min vagn ännu så färstena vet jag inget om tyvärr.

Okej, då får jag nog slå till på att göra en liten tilläggsbeställning.

Freija82 Vad bra, då är det inte min det är fel på alltid positivt.

Tack för era synpunkter.

• Syster Luring

Sålde precis en Basson Duovagn i det närmaste i nyskick inkl. liggdel till en tjej i Gbg för 2500:- tror jag satte ett på tok för lågt pris. Vad tänkte jag med? Obestämd

Prins August -95 Prins Edvin -09 & Märta sockerärta -11
  • Syster Luring

Usch vad jag ångrar mig. Obestämd

Prins August -95 Prins Edvin -09 & Märta sockerärta -11
Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!