• Leonell

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Hallå alla barnvagnsproffs!

Någon som hört/vet något om Basson Duo Twin?

Såg en annons på blocket från Barngrottan som säljer dom. Har aldrig hört talas om dom tidigare och har ingen aning om hur dom är. Det som intresserar mig med vagnen är att det verkar vara den enda på marknaden just nu som har sittdelar som man kan vända åt olika håll! Alltså storasyster framåt o lillasyster mot mig. Tidigare har ju Firswheels haft den kombon men den slutade ju säljas i Sverige...
    En annan sak, på deras hemsida står det att vagnen är 74cm bred och därför håller stockholmsmåttet... men på tillverkarens sida står det 79cm... SÅ jag undrar, 79cm är det väldigt brett för en syskonvagn? Hur breda är tex UJ?

Skulle va jätte tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!
  • Billabong

Nya UJ fr o m iår är 73 cm breda, tidigare årsmodeller är 75 cm - liksom flertalet andra framåtvända syskonvagnar.

79 cm innebär att det är på gränsen att komma igenom dörrar och andra passager... Viktigast är att du klarar av din egen port/ytterdörr m.m.

• Phlippan87

hur har det gått ts? är själv nyfiken på vagnen, föll lite för Bozz-syskonvagn men fick sedan höra att den är ca 81 cm bred, vilket är lite väl, 79 är ju inte så farligt, Emmaljungas syskonvagn är 78 enligt deras hemsida, Carenan är 79 så den är ju ungeäfr som alla andra.
    Jag har fått uppfattningen att Basson är ett ganska välkänt märke i Danmark, själv skulle jag hellre köpa ett mindre känt märke från t.ex danmark än från frankrike/italien osv pga möjligheterna att få en vettig kontakt med tillverkaren om det skulle dyka upp något oväntat, svenskan och engelskan funkar gansak fint med ett danskt företag, värre med franska och italienska

♥ Therese 091228 ♥ Knyttet BF 110618 | phlippans.blogg.se
  • Ami755

Bozz syskonvagn är i real life 82,5 cm bred men den är jättesmidig att köra. Vändbar sittdel

Basson finns i Malmö- beba.se. har bara sett vanlig vagn men det kanske går att beställa en syskonvagn därigenom. Lättare med skånskan ?

• Izap

Vi var och kollade på den på barngrottan och vi kommer att köpa den! Vi blev lite kära! :) den är 75 cm på det bredaste stället (knapparna som reglerar styret). Den är smidig och lätt och riktigt snygg! Bozz är tydligen skit?!?!
    Lycka till!

• lajm

Å, nu blir jag också sugen på Basson Duo. Har en Baby Travel syskonvagn nu med liggarn till dottern på 2 månader och sonen på 1 år och 10 månader sitter i sittdelen. Men vill ju kunna ha tjejen vänd mot mig när hon ska börja åka sittvagn så småningom! Tycker att babytravel vagnen är okej men tror att Basson är bättre. Men vad tror ni om dom små hjulen fram? Blir den inte svårkörd på vintern i snön?

• Izap

Han som ägde affären hade provkört med sina barn, 2 och 4 år, när det var som mest snö och det hade gått bra! Framhjulen är låsbara!

Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!